Tako enaka, a tako drugačna

Opel, ki je že nekaj let pod streho francoskega PSA, je pred nekaj meseci na trg pripeljal popolnoma novo corso. Njena tehnična osnova izvira iz modela peugeot 208, a kljub temu ima corsa svoj zelo poseben karakter.

Že res, da je pod površino pravzaprav osnova enaka – osnovna 
školjka, podvozje in motorji, a navzven bi težko našli podobnost s 
francoskim sorodnikom.  Foto: Artur Švarc
Že res, da je pod površino pravzaprav osnova enaka – osnovna školjka, podvozje in motorji, a navzven bi težko našli podobnost s francoskim sorodnikom.  Foto: Artur Švarc

Navzven bi težko našli podobnost s francoskim sorodnikom. Oblika je zdaj precej bolj oglata od dolgoživeče prehodnice z več ostrejšimi robovi in poudarki, a maska nesporno pokaže, da gre za Oplovo tradicijo obraza (ki jo je pred dnevi prekinil mokka). Relief stranskih vrat še vedno spominja na prejšnjo generacijo, zadaj je avto precej bolj razgiban, svoje pa dodajo tudi GS-line dodatki z mogočnim spojlerjem na zadnjih vratih. Pravzaprav je edina “enakost” z 208 velik petkotni pokrov za dolivanje goriva.

Notranjost izboljšana, a ne brez napak

Notranjost je povsem drugačen svet in kot smo lahko pričakovali, ostaja zvest Oplovi zgodbi - od gumbov na volanu, oblike armaturne plošče in klasičnih merilnikov, ki so daleč od vesoljske zgodbe 208, do vkomponiranega zaslona multimedijskega vmesnika. Vse skupaj preseka vpadljiva rdeča letvica, nekaj srebrne plastike pa poskrbi za dodaten športni občutek. Upravljanje klimatske naprave so pustili klasičnim gumbom, kar je pohvalno, malo manj pa dejstvo, da je serijsko izdelovalec mraza analogen, nekaj, kar v teh časih redko srečamo. Vse ostalo nastavljanje in upravljanje pa je zgodba multimedije, ki bi lahko bila za odtenek bolj odzivna in logična. Rakava rana celotne nabavne mreže pred sestavljanjem avtomobilov v celotnem koncernu je dobavitelj kamere za pomoč pri vzvratni vožnji. Nekoč smo nekaj duhovičili o tržnici v Šanghaju, kar pa ob teh časih, ko straši netopirjev nevidni otrok, ni na mestu. Kakorkoli, zatikajoča in nizkoresolucijska slika kamere bolj sodi v nekaj, kar smo vozili vsaj pred desetletjem, in ne na začetek tretjega desetletja novega tisočletja. Nekako v duhu časa in športnega naslavljanja voznika so tudi sedeži nižji in občutek dirkaškega kokpita je bolj prisoten kot prej. Če je spredaj sedenje solidno, razen tiščanja desnega kolena v široko sredinsko konzolo, na zadnji klopi hitro postane tesno, kar pa je v tovrstnih avtomobilih prej pravilo kot izjema. Za družinsko vozilce to pač nikoli ni bil mišljen segment. Zadaj je na voljo 309 litrov prtljažnika, dovolj za vsakodnevne potrebe in potovanja za dva.

Tehnični podatki:

Dimenzije (D/Š/V): 4060 mm, 1765 mm, 1433 mm

Motor: 1,2-litrski turbo bencinski motor s 74 kW (100 KM)

Navor: 205 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 205/55/R17

Posoda za gorivo: 44 litrov

Cena: 15.890 evrov (končna cena z dodatki 19.805 evrov)

Zanesljiv pogon

Vse skupaj, postavljeno na kolesa, je optimizirano do potankosti: avto ima malce manj kot 1100 kilogramov, podvozje je nastavljeno povsem drugače kot pri francoskem bratrancu, 17-palčna kolesa pa dodajo še kapljico več do roba popolne športnosti za tak avto. Motor je PSA-jev 1,2-kitrski turbo trivaljnik s 74 kW (100 KM) in 205 Nm navora, ki mu streže šeststopenjski menjalnik, kar sicer ne pomeni vesoljskih dirkaških sposobnosti, je pa zato več kot dovolj za lepo mero dinamike. S porabo se lahko igrate, tudi pod šestimi litri ob zmerni vožnji. Posrečeni del te nove Oplove zgodbe pod okriljem PSA je, da so kljub prvotnim strahovom ohranili dejansko celotno identiteto tudi pod novim lastnikom. Nemški inženirji imajo očitno dovolj proste roke, da ostajajo zvesti tradiciji, razen eni - corsa je dodelana in sestavljena precej bolje kot njena predhodnica.

Cena je odvisna od dodatkov

Za ceno 15.890 evrov dobimo precej opla in precej avtomobila v tem segmentu, tudi ko gre za športnost in dinamiko. S tako podobo obstaja še močnejša različica z osemstopenjsko avtomatiko in 130 konjiči, to pa podraži ceno za 2300 evrov. K naši testni corsi dodajmo še 420 evrov za kovinsko sivo barvo, 250 za črno streho in 400 evrov za 17-palčna platišča. Z vsemi ostalimi dodatki, pri katerih ne smete preskočiti izjemnih matričnih žarometov, se cena pripelje do 19.805 evrov.

Nemški inženirji imajo očitno dovolj proste roke, da ostajajo zvesti tradiciji, razen eni - corsa je dodelana in sestavljena precej bolje kot njena predhodnica.


Najbolj brano