Super športnik z Lamborghinijevimi geni

Sredi osemdesetih prejšnjega stoletja so se nekdanji zaposleni v Lamborghiniju združili in zasnovali povsem nov super športni avtomobil.

Sredi osemdesetih je nastal zanimiv super športni avtomobil, ki po 
spletu okoliščin ni dosegel prepoznavnosti v svetu avtomobilizma.
Sredi osemdesetih je nastal zanimiv super športni avtomobil, ki po spletu okoliščin ni dosegel prepoznavnosti v svetu avtomobilizma. 

Cizeta Automobili SRL je bilo majhno podjetje, kamor sta se zatekla Lamborghinijev inženir in testni voznik Claudio Zampolli ter priznani oblikovalec Marcello Gandini, ki je podpisan pod miuro in countacha. Družbo jima je delal tudi slavni italijanski producent in glasbenik Giorgio Moroder.

Spori so oslabili projekt

Njihov prvi izdelek, ki je obstal na stopnji prototipa, je bil cizeta moroder V16T, superšportnik s tipično obliko druge polovice osemdesetih, pod motornim pokrovom pa je imel dva osemvaljna motorja iz lamborghinija uracco s skupno močjo 397 kW (540 KM), ki se je na zadnji kolesni par prenašala preko petstopenjskega menjalnika. Do stotice se je avto izstrelil v štirih sekundah, končna hitrost je bila 328 km/h, nekaj malega več od nekaj mesecev prej predstavljenega lamborghinija diablo. V začetku devetdesetih je Claudio Zampoli naredil približno deset primerkov, zaradi nesoglasij pa je iz projekta izstopil Moroder, ki je s sabo odnesel tudi lep delež investicijskega denarja, sicer namenjenega za zagon podjetja.

Od devetdesetih let so avtomobili nosili le še oznako Claudia Zampollija (Ci-Zeta), skupaj pa je bilo do 1995, ko se je podjetje prestavilo v Kalifornijo, narejenih 20 Cizet V16T, nekaj tudi v roadster izvedbi. Zadnja dva primerka eksotike je Cizeta dobavil v letu 1999 in 2003.

Obnova za primerek s serijsko številko 001

Maloserijski primerki so tako nosili le še ime cizeta V16T, medtem ko je prototip s številko 001 z originalnim polnim imenom cizeta-moroder, ki so ga predstavili 1988 v Ženevi, obdržal glasbenik zase. Pred kratkim je avto šel skozi obnovo, ki jo je opravil Bruce Canepa iz Scotts Valleya v Kaliforniji, njegova ekipa pa je naredila tudi nekaj modifikacij, s katerimi je avto dovoljeno voziti po navadnih cestah. Tako so na primer dodali nov termalni ščit za rezervoarje goriva, povečali so stranske vstopnike za zrak in avto prebarvali v biserno belo barvo. V notranjosti so zamenjali armaturno ploščo, nove so obloge vrat in volan. Naj dodamo še kot zanimivost - nos avtomobila ima originalni dizajn diabla, ki ga je Chrysler, ko je 1987 prevzel Lamborghini, za diabla predelal v manj radikalnega. Gandini se s tem ni strinjal in je takrat zapustil podjetje ter združil moči z Zampollijem. Leta 1990 je Magnetic Fields izdal igro super cars, kjer je bil eden od treh avtomobilov retro parsec turbo. Ni potrebno posebej dodajati, da so snovalci igre dobili navdih pri prototipu številka 001.


Najbolj brano