Škodin dirkalnik za terenske pustolovščine

Gre za unikaten primerek, za katerim stoji ekipa 25 študentov, ki se izobražujejo pod okriljem Škode in ki bodo kot bodoči zaposleni zagotovo skrbeli za razvoj novih avtomobilov.

Škoda afriq: unikatno vozilo, pod katerega se je podpisalo 25 bodočih inženirjev, ki bodo nekoč skrbeli za 
prihodnost češke znamke.

 Foto: Škoda
Škoda afriq: unikatno vozilo, pod katerega se je podpisalo 25 bodočih inženirjev, ki bodo nekoč skrbeli za prihodnost češke znamke.  Foto: Škoda

Študijsko vozilo, ki je nastajalo zadnjih nekaj mesecev, ima za osnovo športnega terenca z oznako kamiq. Slednji je izdelan na platformi MQB-A0 in v ponudbi nima štirikolesnega pogona. No, afriq ga ima, saj so si ga mladi razvojniki sposodili pri octavii. Od večjih bratov so si sposodili tudi dvolitrski TSI motor s 140 kilovati moči in 320 Nm navora, ki je povezan s sedemstopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom.

Ker je afriq vozilo, ki se zna spopadati z zahtevnim terenom, so precej delovnih ur namenili podvozju. To je od tal še nekoliko višje kot je sicer serijski kamiq, na zadnjih kolesih ima nameščeno večvodilno vpetje, nov je celoten izpušni sistem, izboljšan je zavorni sistem, nataknjena pa ima 15-palčna platišča OZ racing in gume za terensko vožnjo. Na zunanjosti ne gre spregledati niti orjaškega krilca na zadku in na pokrovu za motor nameščenih dodatnih LED luči. Afriq ima zgolj dvoje vrat, v notranjosti je nameščena varnostna kletka, dirkaški sedeži s šesttočkovnim varnostnim pasom, navigacijska naprava in posebna kamera z vgrajenim mikrofonom.

Zunanja podoba je sorodna tisti s tovarniškega rally dirkalnika fabia rally2, iz tega istega dirkalnika pa so si sposodili tudi celotno armaturno ploščo. Omenjeni dirkalnik je opremljen še s posebnim generatorjem pitne vode, ki ga je dobavilo izraelsko podjetje Watergen.

Naprava je nameščena v zadnjem delu vozila, deluje pa na način, da črpa pitno vodo iz vlažnosti zunanjega zraka. Najprej ventilator sesa zrak, ki gre najprej skozi filter, da se odstrani vsa umazanija in prah, nato pa potuje skozi toplotni izmenjevalnik, kjer se kondenzira voda. Sistem vodo potiska vodo skozi poseben filter, da postane še čistejša, medtem ko UV svetloba uničuje mikroorganizme in razgrajuje škodljive kemikalije. Avto tehta vsega skupaj 1350 kilogramov in je osmo študijsko vozilo, ki so ga sestavljali študentje v okviru Škodinega programa za mlade.


Najbolj brano