Sandero za manj kot devet tisočakov

Nizkocenovna znamka Dacia letošnje leto začenja z novo generacijo sandera, ki v ponudbi ohranja med kupci priljubljeno različico stepway, z več serijske opreme pa je izhodiščna cena še vedno krepko pod deset tisoč evri.

Sandero in njegova stepway izvedba predstavljata letošnjo največjo novost romunske znamke. V sredini leta prihaja  prenovljeni 
duster, proti koncu leta pa še električni spring.

 Foto: Peter Pirkovič
Sandero in njegova stepway izvedba predstavljata letošnjo največjo novost romunske znamke. V sredini leta prihaja prenovljeni duster, proti koncu leta pa še električni spring.  Foto: Peter Pirkovič

Zgodba sandera sega v leto 2004, ko se ta avtomobil prvič pojavi na trgu. Začetki so razmeroma težki, saj znamka ni uživala nikakršne priljubljenosti med kupci, a z leti se je zgodba vendarle obrnila v pravo smer. Predvsem na račun promocije novega avtomobila z nizko ceno.

Leta 2009 na trg pošljejo “terensko” verzijo stepway, tri leta kasneje je pripravljena druga generacija tega modela, v vmesnem času obogatijo ponudbo s plinsko gnanimi izvedbami, in ko konec leta seštejejo prodana vozila, preskočijo številko sedem milijonov. Zdaj obračajo nov list, hkrati pa se s tretjo generacijo poslavljajo od dizelskega motorja.

Nova generacija, več udobja

Pri zastopniku modelov Dacia pravijo, da je sandero dobil povsem novo generacijo, saj je tako rekoč v celoti izdelan na novo. Zanj nova, pa čeprav koncernsko sposojena, je platforma (Renault clio), kar se dejansko tudi občuti med vožnjo, sveža in precej bolj živahna je zunanja oblika, na novo je zasnovana potniška kabina, medtem ko dimenzijsko le malenkost odstopa od predhodnika. 4,08 metra dolg sandero bo prvi v vrsti tako imenovanih nizkocenovnikov, ki bo v serijski opremi med drugim nudil LED žaromete, na seznamu pa, na primer, ne bo klimatske naprave.

Nedvomno so korak naprej naredili pri potniški kabini. Izboljšana je zvočna izolacija, opazno boljša je tudi končna izdelava, sedeži nudijo dovolj hrbtne opore in za odtenek več mehkobe, nova so stikala na sredinski konzoli (po vzoru prenovljenega dusterja), še vedno ohranjajo veliko število klasičnih stikal, medtem ko vrh sredinske konzole bogati velik zaslon multimedijske naprave (media control), katerega informacije so prevedene v slovenščino.

Malce nerodno je pozicioniran le eden od USB vhodov, ki ima mesto med merilniki in osrednjim zaslonom, a služi za priklop pametnega telefona na posebnem snemljivem držalu. Tako lahko pametni telefon postane zunanja multimedijska naprava z brezplačno aplikacijo Dacia Media Control, ta pa omogoča dostop do funkcij radijskega sprejemnika, predvajalnika glasbe, telefona, aplikacij za navigacijo in še nekaj drugih funkcij kot je prepoznava glasovnih ukazov Siri in Android. Sandero je malenkostno povečal prostornino odlagalnih prostorov v notranjosti in tistega največjega v zadnjem delu, ki zdaj meri spodobnih 410 litrov.

Stepway za višje sedenje in nekaj terena

Daleč največ zanimanja bo še naprej za model sandero stepway, morda še najbolj zato, ker je ta za štiri centimetre (17-centimetrski odmik karoserije od tal) višji, posledično pa je višji tudi položaj sedenja. Stepway se hkrati ponaša še s prepoznavnostjo zaradi značilnega rebrastega in bolj usločenega pokrova motorja. Prevzel je oblikovne elemente iz sveta križancev z višjim odmikom od tal, strešnima nosilcema okrašenima z logotipom ter zajetnimi obrobami blatniških obokov in spodnjega roba vrat.

Na novo so mu dodali tudi uporabne novosti, kot sta strešna nosilca, ki se preobrazita v strešni prtljažnik in sta del serijske opreme. Motorna paleta je izgubila dizelski motor, po katerem je zadnja leta sicer močno upadlo povpraševanje, a se je na drugi strani povečalo zanimanje za plinski litrski G-Tec motor s 74 kW (100 KM), ki zdaj predstavlja že več kot tretjino sanderove prodaje. Klasični litrski turbo motor zmore razvijati 66 kilovatov moči (90 KM), oba pa sta prvič opremljena s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. V osnovni ponudbi, ki prinaša zares ugodno ceno, 8.990 evrov, je tudi litrski SCe motor z 49 kilovati moči.

Pri modelu stepway so cenovno poenotili oba motorja. Za 12.290 evrov je možno kupiti tako sandera s klasičnim bencinskim motorjem ali tovarniško predelavo s pogonom na plin (LPG). Omeniti velja še, da ima sandero poleg najnovejšega sistema za nadzor stabilnosti (ESP) in tempomata na voljo še sistem za samodejno zaviranje v sili (serijsko), opozorilnik za mrtvi kot, sistem za pomoč pri parkiranju in sistem za pomoč pri speljevanju v klanec (HSA).


Najbolj brano