Samo na elektriko sem prevozil 67 kilometrov

Prenovljeni bavarski X5 je zdaj dobil kombinacijo bencinskega in električnega motorja, ki ju predstavlja oznaka 45e. Večino vsakodnevnih poti je tako možno prevoziti zgolj na električni pogon.

Pri BMW   se je v zadnjih letih veliko spremenilo, na elektriko so 
začeli gledati nekoliko bolj resno, zato je njihov nov izdelek z 
letnico 2020 svetlobno leto boljši od predhodnika. Foto: Peter Pirkovič
Pri BMW se je v zadnjih letih veliko spremenilo, na elektriko so začeli gledati nekoliko bolj resno, zato je njihov nov izdelek z letnico 2020 svetlobno leto boljši od predhodnika. Foto: Peter Pirkovič

Športni terenec še vedno veliko pozornosti namenja prestižu, hkrati ponuja izrazito boljšo vozno dinamiko tudi na račun štirikolesnega pogona, več digitalizacije in še več podpornih sistemov, ki skrbijo, da bo voznik čim manj obračal volan (meni osebno to ni najbolj všeč) ter da bo vožnja nadvse varna.

Polno podatkov za voznika

In ne samo to. Bavarski orjak je poln ogromne količine podatkov za voznika. Multimedijski vmesnik z zaslonom na dotik je enostaven za upravljanje in obenem omogoča dostop do številnih podatkov in nastavitev različnih sistemov. Najnovejši X5, ki zdaj nosi oznako 45e, z lahkoto postane kandidat za najboljšo izvedbo v svojih vrstah, ki bi ga vzljubil tudi še najbolj zaprisežen dizelski navdušenec. Potrebno je le malce razumeti električno alternativo.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4922 mm, 2004 mm, 1745 mm

Motor: 3-litrski bencinski motor s 210 kW + 83 kW elektromotor

Navor: 450 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 265/50/R19

Posoda za gorivo: 69 litrov

Cena: 84.400 evrov (končna cena z dodatki 119.212 evrov)

Izboljšana tehnika

Bavarci so se odločili, da pod sprednji pokrov vgradijo trilitrski šestvaljnik (prejšnji je imel dvolitrski 180-kilovatni bencinski motor), ki razvija spodobnih 210 kilovatov moči in 450 Nm navora. K temu so pripojili še 83-kilovatni elektromotor in 22,2 kWh litij-ionsko baterijo. Na papirju to pomeni 290 kilovatov sistemske moči in kar 600 Nm navora ter doseg vožnje 2510 kilogramov težkega Bavarca med 67 in 87 kilometri. V teoriji se zdi idealno, kaj pa v praksi? Zadevo sem preveril na razgibani vožnji, ki je zajemala klasično cesto, avtocesto, vzpone, spuste in ravnine.

Vožnja v praksi

Ko prevzamem avto, mi X5 sporoča zgolj 15 kilometrov dosega, zato ob vrnitvi domov tega takoj priklopim na domače omrežje (moč 2,1 kW), čeprav že vnaprej vem, da bo do 100 odstotkov proces trajal krepkih 24 ur. Lahko bi skrajšal čas polnjenja na eni od hitrih polnilnic, a sem namenoma ostal pri običajni vtičnici, da bi se tako lažje vživel v vlogo uporabnika takšnega vozila. Po dveh dneh, z nekaj vmesnimi vožnjami, baterijo končno napolnim na sto odstotkov, informacijski sistem pa mi pokaže doseg 78 kilometrov. Vožnja oziroma spust do Istre z rekuperacijo doprinese še nekaj kilometrov dosega (93 km), ki ob prvem resnem vzponu nazaj proti Krasu zelo hitro izpuhtijo. A ne glede na to - tisti popoldan v enem kosu na elektriko prevozim natanko 67 kilometrov. Če bi bila vožnja zgolj po ravninskem delu, bi šlo verjetno še dlje. Morda še kakšnih deset kilometrov. Iskreno, tistih nekaj dni preskusa sem večino voženj opravil samo na elektriko. Trgovina, vrtec, obiski, skratka nikoli več kot 20 do 25 kilometrov. In delež takšnih voznikov je, po mnenju BMW zelo veliko. Ne gre pozabiti, da šestvaljnik tudi zelo všečno zaprede, če si uporabnik zaželi malce bolj dinamične vožnje (programi vožnje - električen, hibridni, športni in individualni), sicer pa je večino časa skorajda neslišen. Avto lahko na električni način dosega hitrost do 135 km/h, kar je idealno za vožnjo tudi po avtocesti.

Najnovejši X5, ki zdaj nosi oznako 45e, z lahkoto postane kandidat za najboljšo izvedbo v svojih vrstah, ki bi ga vzljubil še tisti najbolj zaprisežen dizelski navdušenec.

Dobra alternativa za izbrance

Ves čas sem imel vključen tudi režim ekonomične vožnje, ki spremeni oziroma malce upočasni delovanje nekaterih ključnih sklopov, predvsem pa sem dosledno upošteval tudi cestno-prometne predpise. To je pri teh avtomobilih ključnega pomena, saj je samo na takšen način možno dosegati uporabniško zanimive rezultate. Tudi zato je kombinirana poraba goriva znašala le 7,4 litra, skupen doseg pa bi lahko bil približno 700 kilometrov. Nenazadnje je prav ta podatek ključen za tistega, ki takšen avto kupuje. Praviloma je to poslovnež, ki letno prevozi veliko kilometrov, in ob dejstvu, da avto v osnovi stane nekaj več kot 84.000 evrov, ima tudi dovolj velik proračun za nakup. In verjetno živi v svoji lastni hiši.


Najbolj brano