Rojstvo nove generacije pod novim lastnikom

Da bi se rešili rdečih številk, je Opel pred leti prešel pod francosko skupino PSA, ki se je pred nekaj meseci združila s koncernom FCA, pri tem pa je nastala družba Stellantis. Tako so Oplovci imeli odprto pot za razvoj novega modela z minimalnim razvojnim vložkom.

Nova Stellantisova družina je tehnično večja še za enega člana – 
Opla astro, kar pomeni, da je to sestrski avto Peugeota 308 in DS 
4.
Nova Stellantisova družina je tehnično večja še za enega člana – Opla astro, kar pomeni, da je to sestrski avto Peugeota 308 in DS 4. 

Šesta generacija astre bo na voljo letos jeseni in že v začetku prodaje v dveh priključno-hibridnih različicah. V dolžino meri 4,37 metra, kar je manj kot pol centimetra več kod predhodnice, medosna razdalja meri 2,68 metra, enako kot pri Peugeotu 308, je pa to prirastek za aktualno generacijo za 1,3 centimetra. Male številke pomenijo velik preskok pri prostornini prtljažnika, ta je s 422 litri kar 52 litrov večji od odhajajoče generacije. Astra z generacijsko oznako L dizajn povzema po Oplovi filozofiji vizor, ki jo imata že prenovljena crossland in grandland, to pa pomeni zaprto črno masko, v katero sta poravnana tudi oba žarometa. Ta sta lahko opcijsko matrična LED s po 84 LED elementi vsak, tehnologija pa je že preverjena od insignie, ki tako zdaj ostaja še edini originalni Oplov model iz časov ameriškega lastnika General Motorsa.

Najprej priključni hibridi

Kot corsa ima tudi astra naprej obrnjen C-stebriček, kar so optično dosegli tudi s črnim plastičnim vložkom. Zadnje luči spominjajo na zdajšnjo generacijo, so pa seveda povsem sploščene. Na vrhu zadnjega stekla je velik zadnji spojler s pokonci postavljeno tretjo zavorno lučjo, zanimivo pa je dejstvo, da so zadnja vrata prtljažnika ob minimalističnem kovinskem ogrodju plastična. Astra bo prvič na voljo kot priključni hibrid, čeprav še niso razkrili vseh podatkov, pa bosta obe hibridni različici najverjetneje enaki kot pri Peugeotu 308, s katerim si deli platformo EMP2. Francoz ima 132 in 165 kilovatov sistemske moči ter polnilni kabel za baterije. Peugeot 308 ima baterije s kapaciteto 12,4 kWh, ki omogočajo do 60 km dosega na elektriko, enako pa pričakujemo pri astri. Seveda bo astra na voljo tudi z običajnimi dizelskimi in bencinskimi pogoni z razponom od 81 kW do 96 kW (110 KM do 130 KM).

Serijsko imajo vse različice šeststopenjski ročni menjalnik, opcijsko pa je pri močnejših motorjih tudi osemstopenjska avtomatika. Notranjost je celo vesolje proč od zdajšnje astre – vse skupaj je sestavljeno iz horizontalnih in vertikalnih linij in je zelo sodobnega videza. Pure Panel, kot to pri Oplu imenujejo, ima dva 10-palčna zaslona, ki sta pod isto površino, eden za volanom, eden na sredini. V gladko površino armaturne plošče so vdete tudi reže zračnikov in zaprte komajda vidne. Med ostalim najdemo še brezžično povezljivost pametnega telefona z info-zabavnim sistemom, pa projekcijo podatkov na vetrobransko steklo, opcijsko pa tudi usnjene sedeže z gretjem, hlajenjem in masažo.

Iz Russelsheima v Slovenijo

Za varnost skrbijo Intelli-Drive, ki je avtonomna vožnja druge stopnje, pri samodejnem menjalniku tudi z ustavljanjem in speljevanjem. Hišna kamera omogoča 360-stopinjski pogled, tu je prepoznavanje prometnih znakov in samodejno parkiranje. Astro bodo jeseni začeli voziti s tekočih trakov v Russelsheimu, kjer izdelujejo tudi DS 4. Nekoliko kasneje se bo petvratni astri pridružil še karavan z enakimi osnovami kot 308 SW. Prve primerke nove generacije aster bodo kupci lahko prevzeli v začetku prihodnjega leta, medtem ko cena še ni natančno določena.


Najbolj brano