Renault R5 Turbo z električnim pogonom

Letos legendarna Petka praznuje petdeset let obstoja. Lani smo že spoznali reinkarnacijo te legende, ki se na ceste vrača v prihodnjih nekaj letih, ob okrogli obletnici pa so nas Parižani razveselili še z eno kreacijo.



 Petdeset let kasneje Renaultovci obujajo svoj legendarni avto, a 
na precej drugačen način. Foto: Renault
Petdeset let kasneje Renaultovci obujajo svoj legendarni avto, a na precej drugačen način. Foto: Renault

Pariški salon, ki se bo odvijal sredi prihodnjega meseca, bo postregel z nekaj zanimivimi izdelki. Eden teh bo Renaultova študija Petke turbo z električnim pogonom, ki je v prvi vrsti izvrstna igrača za odrasle. Renaultovci zanj pravijo, da je njegov naravni habitat na dirkališčih, kajti zasnovan je kot pristen “drifter”, ki ima pogon speljan na zadnji par koles. A še bolj zanimivi so naslednji podatki. Renaultovci so mu na zadnjo os vgradili dva električna motorja (vsak poganja svoje kolo) s skupno močjo 280 kilovatov (380 KM), dodatno pa ta dva razvijata kar 700 Nm navora. Odriv do 100 km/h traja pičle 3,5 sekunde oziroma 4 desetinke več, ko je aktiviran program drift, medtem ko najvišjo hitrost doseže pri 200 km/h. Baterije, ki so vgrajene med sprednjo in zadnjo osjo, imajo zmogljivost le 42 kWh. Če odštejemo dejstvo, da baterija tehta 520 kilogramov, teža Renaulta 5 turbo 3E znaša nekaj manj kot tono (980 kg). Na tem mestu velja omeniti, da je Renault 5 turbo 3E širok 2,02 metra, dolg natanko 4 metre in visok 1,32 metra.

Navdih so dobili pri predhodniku

Karoserija je skoraj v celoti izdelana iz ogljikovih vlaken, v potniško kabino so vgradili varnostno kletko, ki jo je homologirala Mednarodna avtomobilistična zveza, njegov najbolj vpadljiv del pa je velikansko krilce na zadku, ki avto prilepi k tlom tudi med najbolj divjim drsenjem skozi ovinke. Seveda niso pozabili niti na dirkalna školjkasta sedeža iz kompozita z ogljikovimi vlakni, varnostne pasove in volan, vse to pa je za Francoze izdelalo specializirano podjetje Sabelt. Obenem ne moremo spregledati niti impresivne pokončne ročice ročne zavore, ki je značilnost drifterskih avtomobilov. In še to. Razvojniki so pametno razmišljali in avto opremili s približno desetimi nosilci za kamero, da bi se drifterski podvigi lahko primerno posneli. Eden teh nosilcev je na primer nameščen v odprtinah za žarometa spredaj. Pri snovanju tega modela so nekaj idej črpali tudi iz nekdanjega modela. Na primer, izbočena reža na pokrovu motorja je zagotovo en pomežik Renaultu 5 Turbo 2, prav tako štirioglate meglenke so skoraj identične, čeprav ima zdaj vsaka od njih vgrajenih 16 svetilnih diod, medtem ko so prozorni deli karoserije, še zlasti v njenem zadnjem delu, nad difuzorjem, namenjeni prikazu vse električne mehanike avtomobila.


Najbolj brano