Purist za 230.000 evrov

Nemški proizvajalec je pred nekaj dnevi odkril novo izdajo super hitrga Porscheja 911 GT3 RS. Ta je hkrati postal tudi kralj flote devetstoenajstk.

Prednaročila za 911 GT3 RS že sprejemajo, so pa v Nemčiji že postavili ceno zanj, ki v osnovi znaša 229.517 evrov. Foto: Porsche
Prednaročila za 911 GT3 RS že sprejemajo, so pa v Nemčiji že postavili ceno zanj, ki v osnovi znaša 229.517 evrov. Foto: Porsche

Če je bil 911 GT3 do zdaj najbolj potentni primerek svoje vrste, je zdaj to mesto odstopil 911 GT3 RS. Ta oznaka pa ne prinaša le več moči, pač pa tudi najbolj zajeten spojler, kar jih je 911 kdaj imel. V letu 2019 predstavljena aktualna generacija se je hvalila s 375 KW (510 KM), ni pa bil najhitrejši na ravninah, saj imata Turbo in Turbo S še nekaj več moči. Je pa s svojo aerodinamiko in dirkaško naravnanostjo GT3 z običajno dihajočim 4-litrskim šestvaljnikom ponujal precej več dinamike. Zdaj se prav GT3 umika s prestola svojemu najnovejšemu nasledniku. RS oziroma renn sport ali dirkaški šport je nadgradnja običajnega GT3, ki je v bistvu cestno dovoljena dirkaška specialka. Spodobi se, da je motor nekoliko močnejši, tokrat premore 386 kW (525 KM) in je vzet iz dirkaškega GT3 R, od prejšnje generacije RS pa ima slabih 10 kilovatov moči več. Dokler se ne bo pojavila nova generacija GT2, bo GT3 RS s 3,2 sekunde do stotice najbolj šprinterski 911. Edini menjalnik, ki je na voljo, je sedemstopenjska avtomatika in ima krajša prestavna razmerja kot običajni GT3, kar pomeni, da je končna hitrost 318 km/h za RS nedosegljiva, pač pa se konča pri 296 km/h. Avto je obut v 20-palčna kolesa s centralnim vijakom, za katerimi se skrivajo izboljšane zavore – čeljusti so aluminijaste s šestimi bati spredaj in štirimi zadaj.

Nima radijskega sprejemnika

Kot rečeno - RS ni namenjen končnim hitrostim ampak rezanju ovinkov. Tri običajne hladilnike je nadomestil enotni iz RSR dirkalnika in je tako ostalo več prostora za aktivno aerodinamiko, od novih dodatkov spredaj, stranskih vodil pri kolesih, do dvodelnega orjaškega spojlerja na zadku, ki pri 200 km/h dodaja kar 409 kilogramov pritiska k tlom, dvakrat več kot prejšnja generacija GT3 RS in trikrat več kot običajni GT3, ki je bil predstavljen lani. Pri hitrosti 285 km/h je skupni pritisk k tlom kar 860 kilogramov. GT3 RS je tudi prvi serijski porsche z DRS sistemom, ki omogoča zmanjšanje upora na ravninah. Zgornji del je hidravlično nastavljiv, spojler pa je tako zajeten, da predstavlja tudi najvišjo točko avtomobila. Porsche seveda ni pozabil na vse mogoče elektronske igračke, vključno z štirikolesnim krmiljenjem. Mogoče je nastavljati odmik od tal, trdoto blažilnikov in delovanje diferenciala. Vrata, blatniki, sprednji pokrov in streha so narejeni iz karbona, kar pomeni, da ima GT3 RS le 1450 kilogramov kljub aerodinamičnim izveskom. Za špartansko zmanjšanje teže manjka tudi multimedijska naprava, na vratih pa ni običajnih kljuk, pač pa zanke.

Pri hitrosti 285 km/h je skupni pritisk k tlom kar 860 kilogramov.

Kupci si lahko omislijo veliko dodatkov

Avto je v notranjosti odet v črno usnje in karbon, brez doplačila pa lahko naročite clubsport paket, ki vključuje rollbar, gasilni sistem in šest točkovni varnostni pas. Če to ni dovolj, lahko odprete denarnico za paket weissach, kjer se karbon razkriva na sprednjem spojlerju, strehi, stranskih ogledalih in zadnjem spojlerju. To pa še ni vse - določeni deli podvozja, kot so stabilizatorji spredaj in zadaj, so zamenjani s karbonskimi ekvivalenti. Weissach pa vključuje tudi drugačne lopatke za prestavljanje na volanu, ki ob pritegnitvi dajo od sebe bolj jasen “klik”. Če imate še kaj na računu, vam z veseljem prodajo tudi magnezijeva platišča, ki so za osem kilogramov lažja od klasičnih.


Najbolj brano