Projekt dveh velikanov, ki je ostal samo študija

V sedemdesetih in osemdesetih so proizvajalci kar tekmovali, kdo bo pripravil več novih idej, pri tem pa so večkrat pogledali čez plot k sosedu.

Futuristična izvedba audija, ki je bila navdih za številne modele v 
kasnejših letih.
Futuristična izvedba audija, ki je bila navdih za številne modele v kasnejših letih. 

Rojevale so se najbolj nore ideje na kolesih, v produkciji se je poznalo izboljšanje kakovosti in udobja, motorji so postajali vse močnejši. Ko je govora o obliki, je bila v tistem času ekstravaganca pomembnejša od praktičnosti. Leta 1973 sta svoje moči združila Karmann in Italdesign in sestavila koncept asso di picche ali pikov as kot del trojčka - preostala dva sta bila BMW 320 E21 (karin as) in Isuzu Gemini (križev as).

Avto je bil širši javnosti predstavljen leta 1973 v Frankfurtu, Audijevi krogi pa so bili na njem le zato, ker so uporabili nekaj komponent audija 80. Štirisedežni dvovratni kupe nemško-italijanskega sodelovanja je izstopal z ostrimi potezami italijanskega temperamenta, mehanika pa je bila strogo racionalno nemška. Italdesign je takrat že imel dobre odnose z Volkswagnom, kar je v naslednjih letih rezultiralo v modelih golf, passatu in scirocco.

Pikov as je bil narejen na osnovi druge generacije audija 80, poganjal ga je štirivaljni bencinski motor, spet s štiristopenjskim ročnim menjalnikom, ki je moč prenašal na zadnji kolesi. Podvozje je bilo praktično nespremenjeno, zunanjost pa je zaradi drugačnih dimenzij precej zmanjšala težo. Tudi notranjost je bila nekaj posebnega. Armaturno ploščo sta zamenjala dva futuristična cilindra, ki sta vsebovala vse merilnike in stikala, notranjost pa je bila odeta v usnje. Klinasta oblika je Giugiaru potem služila še za lancio delto, sledi te ideje pa najdemo tudi na maseratiju medici in lancii megagammi. In manj kot desetletje pozneje je neposredno iz Ingolstadta zapeljal audi quattro, ki je navdih črpal iz … pa saj veste.


Najbolj brano