Primerljiva z večjimi avtomobili

Fabia se iz generacije v generacijo povečuje, s čimer bi v marsikateri družini lahko postal prvi avto. Pozitivno presenečen ostajam tudi na ostalih področjih.

Kakšna bo usoda fabie v prihodnjih desetih letih,  za zdaj ni 
mogoče napovedati, a ne glede na to, da se električna prihodnost 
vse bolj približuje, so se Čehi vendarle zelo potrudili, da je ta avto 
spet v koraku s časom. Foto: Peter Pirkovič
Kakšna bo usoda fabie v prihodnjih desetih letih, za zdaj ni mogoče napovedati, a ne glede na to, da se električna prihodnost vse bolj približuje, so se Čehi vendarle zelo potrudili, da je ta avto spet v koraku s časom. Foto: Peter Pirkovič

Tako kot nova izdaja volkswagna pola je tudi fabia v novi generaciji razvita na koncernski platformi MQB-A0, s čimer sta si oba avtomobila tehnično sorodna, a vendarle v nekaterih segmentih čehinja izstopa. Dejstvo je, da so jo snovalci povečali. Z dolžino 4,1 metra je za dobrih enajst centimetrov daljša od prehodnice, pri dolžini medosja ta prirastek znaša 9,5 centimetra (2,56 metra), s povečanjem osnovnih gabaritov pa so ustvarili tudi več prostora v zadnjem delu. Prtljažnik namreč meri 380 litrov, kar je 50 litrov več od upokojenega modela. In ne samo to. Celo tako velik je kot tisti v golfu ali leonu. Poleg tega je bila testna fabia v tem delu opremljena s prilagodljivo plastiko, pritrjeno na stranske utore obloge, ki služi kot odličen prilagodljiv odlagalni prostor, morda za prevažanje rož, majhnih igrač ali žog. Ko ta ni v uporabi, ga je možno povsem zložiti in ta ne vpliva na velikost prtljažnika. Ni manjkala niti posebna viseča polica za odlaganje oblačil, ki lahko služi tudi kot varovalo pred poškodbami v primeru nalaganja večjih stvari, kot tudi ne zanke za obešanje vrečk, gumijasto korito in LED osvetlitev prtljažnika (ta bi lahko bila malenkost boljša). V celotnem naboru dodatkov sem pogrešal le še predelno polico, s katero bi si lahko ustvaril dvojno dno ali pa ravno dno do sprednjih sedežev, v primeru preklopa naslona zadnjih sedežev.

Udobna sprednja sedeža

Skoraj deset centimetrov daljša razdalja med sprednjo in zadnjo osjo se najbolj pozna pri prostornosti potniške kabine. Potniki na zadnji klopi imajo več prostora za kolena, s čimer bodo daljše poti manj utrujajoče, pohvalno pa je dejstvo, da so isofix sidrišča enostavno dostopna, kar močno olajša pritrjevanje otroških sedežev. Za potnike zadaj so uredili tudi dva USB-C vhoda za polnjenje prenosnih naprav. S pravo mero mehkobe in čvrstosti se pohvalita sprednja sedeža, dvokraki usnjen volan je nastavljiv tako po višini in globini, hkrati pa je opremljen z nekaj stikali za upravljanje radia, asistenčnih sistemov oziroma potovalnih podatkov. Na te se izjemno hitro navadim, tudi zaradi dejstva, ker na začetku vsake vožnje v dveh potezah izključim sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu. Testna fabia je bila opremljena še z analognimi merilniki ter z manjšim digitalnim zaslonom za prikaz potovalnih podatkov, čeprav je za doplačilo na voljo tudi povsem digitalna podlaga. Zvrhano mero digitalizacije prinaša velik sredinski osempalčni zaslon na dotik, kjer med drugim urejam nastavitve klimatske naprave, radijskega sprejemnika in povezujem mobilne telefone. Sistem z menoj komunicira v slovenskem jeziku. Odlagalnih mest v tem delu ne primanjkuje, prav tako niso pozabili na priročen koš za smeti ali na dežnik v vratih (Simply Clever), všeč pa mi je, da so armaturno ploščo popestrili z vložkom tkanine ali pa držala vrat opremili z aluminijem. Vsekakor všečni detajli.

Tehnični podatki:

Dimenzije (D/Š/V): 4108 mm x 1780 mm x 1459 mm

Motor: litrski bencinski turbo motor s 70 kW (95 KM)

Prtljažnik: 380-1199 litrov

Najvišja hitrost: 195 km/h

Posoda za gorivo: 40 litrov

Cena: 17.383 evrov (testni avto – 18.426 evrov)

Zanimiva za širši krog kupcev

Ključ v žepu mi omogoča, da fabio odklepam in zaklepam prostoročno, prav tako ne potrebujem ključa za zagon litrskega trivaljnika. Slednji razvija 70 kilovatov moči (ni najšibkejši v ponudbi) in je povezan s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Zaloge moči in navora je dovolj, da je fabia na cesti precej živahna. Pravzaprav je ta 1171 kilogramov težka čehinja na cesti lahkotna, okretna, zelo dobro vodljiva, v zavojih natančna in nenazadnje tudi hitra. Šesta prestava kakopak manjka pri vožnji na avtocesti, kjer so hitrosti višje, precej manj pa sem to pogrešal na navadnih cestah, kjer se v ospredje postavlja učinkovitost motorja. Namreč, poraba z zares uglajeno vožnjo pade tudi pod pet litrov. Pod črto, takšna fabia je lahko odličen izbor za voznike začetnike ali seniorje, ki iščejo spodobno velik, varen, vozniško zelo dober in nenazadnje cenovno dostopen avto. Z nekaj dodatki sicer presega ceno 19 tisočakov, a jo trgovski popust nekaj čez 700 evrov zakoliči pri slabih 18 tisočakih in pol, kar je še vedno sprejemljiva cena glede na trenutne razmere na trgu. Še eno zanimivost velja omeniti. Testni avto je imel nataknjena 16-palčna črna aluminijasta platišča s plastičnimi estetskimi dodatki, ki jih srečujemo prvič, ti pa bi lahko vplivali tudi na izboljšano aerodinamiko.

Takšna fabia je lahko odličen izbor za voznike začetnike ali seniorje, ki iščejo spodobno velik, varen, vozniško zelo dober in nenazadnje cenovno dostopen avto.


Najbolj brano