Primerjali smo 13 različnih, zmagovalec je iz Koreje

S kolegi novinarji iz sedmih medijskih hiš smo podrobno preverili aktualne modele iz razreda majhnih avtomobilov, ki še vedno predstavljajo velik tržni delež v Sloveniji.

Prima test smo: Avtomanija, Primorske novice, oddaja Volan, 
Avtomobilizem, Siol Avtomoto, Avtofokus, Finance in Žurnal24.
Prima test smo: Avtomanija, Primorske novice, oddaja Volan, Avtomobilizem, Siol Avtomoto, Avtofokus, Finance in Žurnal24. 

Po lanskem jesenskem Prima testu, ko smo podrobno spoznavali male premijske SUV predstavnike, smo pred kratkim na kup zbrali kar 13 avtomobilov različnih avtomobilskih znamk razreda B, katerih končna cena je nižja od 20 tisočakov, hkrati pa ponujajo še vedno dovolj prostora, udobja in napredne tehnike, da se določen del kupcev zanje odloča morda tudi za prvi avtomobil.

V nabor avtomobilov smo izbrali najbolj aktualne predstavnike avtomobilskih znamk, ki so na našemu trgu, jih podrobneje preskusili, preverili prodajne procese in ocenili, kaj ponujajo kupcu, ko so ti naposled v garaži.

Ob upoštevanju veljavnih popustov na gotovinski nakup je povprečna cena ponovno padla na izhodiščno raven. Izračun je pokazal, da je ta malenkost pod 17.700 evrov.

Pregled prodajne statistike je v teh časih zaznamovan z omejeno produkcijo tovarn po vsem svetu. Avtomobili vseh segmentov dobesedno kapljajo v države. Letos so v statističnih podatkih zabeležili dobrih 2100 registriranih vozil razreda B, kar jih uvršča na drugo mesto po priljubljenosti med kupci.

V ožji izbor modelov smo izbrali renaulta clia, forda fiesto, hyundaia i20, škodo fabio, mitsubishija space starja, nissana micro, dacio sandero, opla corso, peugeota 208, citroena C3, seata ibizo, volkswagna pola in toyoto yaris. Potrebe kupcev in ponudba proizvajalcev se je v zadnjem času precej spremenila, zato smo izbrali različice vozil, ki so slovenskim kupcem najbližje. Vsi testni avtomobili so bili opremljeni z bencinskimi trivaljnimi motorji, v kombinaciji z ročnim menjalnikom in s srednjim paketom opreme.

Meritve so pokazale, da imata po dolžini najdaljši prtljažnik dacia sandero in škoda fabia, ima pa češki predstavnik skupaj s toyoto yaris tudi najnižji nakladalni rob.

Tudi tokrat poudarjamo, da s točkovanjem sicer res izberemo končnega zmagovalca, a ima vsak model svoje adute za nagovarjanje kupcev. Kupci v tem razredu imajo zelo različne potrebe in nenazadnje tudi pričakovanja.

Obiskali smo prodajne salone

Da bi dobili čim bolj nazoren vpogled v prodajni proces, se je del ekipe odpravil v naključne prodajne salone omenjenih avtomobilskih znamk. Glede vseh avtomobilov, ki smo jih preskusili, vsi v en glas bolj ali manj potrjujejo, da gre za zelo široko skupino kupcev. To so lahko vozniki začetniki ali pa gre za drugi oziroma tretji avto v družini, medtem ko so se starejši uporabniki večinoma preusmerili v križance istega dimenzijskega razreda. Čeprav so ti dražji, je poglavitni razlog v tem, da križanci ponujajo višji položaj sedenja.

Da bi preverili realno porabo, smo se odpravili na 127 kilometrov dolg testni krog.

Vsi avtomobili, ki smo jih preskusili, so bili cenovno pozicionirani med 15 in 20 tisočaki, saj smo od trgovcev zahtevali ponudbo za gotovinski nakup vozila. Poudariti velja, da bi si ceno pri nekaterih še nekoliko znižali, če bi upoštevali nakup preko financiranja. Izvedeli smo, da kupci teh avtomobilov v prodajne salone prihajajo dobro pripravljeni, saj večino informacij pridobijo s spleta, kjer uvozniki bolj ali manj dobro skrbijo za ažurno informiranje (cenovni konfiguratorji in zaloga).

Vsi, ki smo jih podrobno preverjali, so cenovno pozicionirani med 15 in 20 tisočaki.

Ko gre za opremo v avtomobilu, največkrat izrazijo željo po električnem pomiku stekel, nastavitvi in ogrevanju zunanjih ogledal, klimatski napravi, parkirnih senzorjih, kameri za pomoč pri parkiranju, LED žarometih in asistenčnih sistemih. Slednji so povečini del različnih paketov. Zato se po mnenju prodajnih svetovalcev kupci manj odločajo za nakup opcij aktivne varnosti, razen kadar so del širšega paketa, ki po možnosti vključuje tudi pomembnejše elemente udobja.

Pri cenovni primerjavi velja izpostaviti Volkswagnovega pola, ki je z obširnim vstopnim paketom dvignil lestvico serijske opreme. Nikakor ne zaostajajo tudi drugi tekmeci. Toyota yaris, renault clio, nissan micra, hyundai i20 so zelo celovito opremljeni pri srednjih oziroma višjih paketih opreme, kar pomeni, da ima kupec precej omejen izbor dodatne doplačljive opreme.

Kot že omenjeno, vsi avtomobili so bili cenovno uvrščeni med 15 in 20 tisočaki, a kasnejši izračun je pokazal, da je začetna cena v povprečju znašala nekaj več kot 17.500 evrov, medtem ko je po prištevanju dodatkov (od kovinske barve do stroškov priprave, transporta in vključenih opcij) poskočila na skoraj 18.900 evrov.

Pri nakupu takšnega avtomobila je dobro preveriti, kako velik je popust na končno ceno. No, tega ne ponujajo vse znamke. Razpon popustov je znašal od 0 do 2500 evrov in je bil v določeni meri povezan tudi z razpoložljivostjo ali rokom dobave novih vozil. Najprej epidemija in nato še pomanjkanje polprevodnikov. To je povsem obrnilo avtomobilski posel v zadnjih dveh letih, zato so trgovci v izjemno zahtevnem obdobju.

Nihče ne zna natančno napovedati dobavnih rokov, je pa njihova dolžina velikokrat odvisna od izbire določene opreme. Na primer, parkirni senzorji. Z izjemo forda fieste, kjer je trenutno onemogočeno naročanje (predvidoma do konca aprila), imajo vse znamke vsaj nekaj avtomobilov na zalogi ali na poti iz tovarn. Dobavni roki za individualna naročila strank pa so precej različni, od dveh do štirih mesecev (škoda fabia, renault clio, toyota yaris, citroen C3), do zmerno podaljšanih v okviru pet do osem mesecev (opel corsa, peugeot 208, dacia sandero, hyundai i20, volkswagen polo, nissan micra in seat ibiza).

Prostornost, udobje in uporabna oprema

Vsi avtomobili tega razreda so se iz generacije v generacijo dimenzijsko povečevali in v zdajšnjih izdajah v dolžino merijo v povprečju štiri metre (izjema je mitsubishi space star, ki meri 3,8 metra), kar pomembno vpliva na prostornost potniške kabine. Na primer, zanimalo nas je počutje na zadnji klopi. Ugotovili smo, da je za odrasle osebe pri večini avtomobilov prostornost sprejemljiva, a vseeno se opazijo razlike.

Izstopali so hyundai i20 in seat ibiza, prav tako tudi dacia sandero in volkswagen polo. Ostali avtomobili so bili na meji sprejemljivega, kar pomeni zadovoljivo prostornost za krajše vožnje. Najmanj prostora v tem delu nudijo nissan micra, opel corsa in renault clio.

Pri otroških sedežih smo zaznali pomembne razlike. Niti ne toliko pri nameščanju sedežev, kjer so imeli vsi avtomobili dokaj sprejemljiva in dostopna sidrišča. Najbolj priročno nameščanje imajo VW polo, toyota yaris, škoda fabia in renault clio, kjer je poseben plastičen utor za lažji dostop.

Pomemben faktor pri nameščanju otroških sedežev je tudi v dostopu oziroma kotu odpiranja vrat. Tu so bile razlike ponekod velike. V pozitivnem smislu izstopa dacia sandero, kjer so vrata velika in enako tudi kot odpiranja, medtem ko imajo yaris, 208 in corsa rahlo omejen dostop s sedežem na zadnjo klop zaradi manjših dimenzij vrat, obenem pa imata peugeot in opel dodaten karoserijski rob, ki še zmanjšuje odprtino vrat.

V vseh avtomobilih smo pogrešali odprtino za smuči, le škoda fabia je imela zadaj prezračevalno režo. V vseh avtomobilih smo preverili potniško kabino in pri večini ugotovili, da imajo urejeno dobro ergonomijo, izbor materialov je raznolik - trda in mehka plastika ter tkanina. Prav tako se med seboj razlikujejo sedeži, ki so ponekod udobno mehki (citroen C3) ali pa pretrdi ter ne najbolj udobni (mitsubishi space Star).

Vsi avtomobili imajo bolj ali manj dobro urejena odlagalna mesta in primerljivo velike prtljažnike. Najmanjšega ima space Star (209 litrov), največji pa je v fabii (380 litrov). A ni vse v litrih. Meritve so pokazale, da imata po dolžini najdaljši prtljažnik dacia sandero in škoda fabia, ima pa češki predstavnik skupaj s toyoto yaris tudi najnižji nakladalni rob. V tem delu ponovno izstopa sandero, ki ima za kar deset centimetrov višji rob kot prej omenjena avtomobila.

Zelo podrobno smo preverjali tudi velikost in uporabnost prtljažnikov.

Pri treh avtomobilih, to so hyundai i20, renault clio in škoda fabia, smo izmerili več kot en meter široko odprtino prtljažnika, kar močno olajša natovarjanje večjih predmetov, uporabno dvojno dno pa smo določili pri modelih i20, space staru, ibizi in polu. V vse prtljažnike smo zložili isto število torb, pri nekaterih pa je ostalo še nekaj dodatnega neizkoriščenega prostora, zato smo pri ocenjevanju zlaganja največ točk namenili hyundaiju i20, renaultu cliu, škodi fabii, najmanj pa mitsubishiju space staru, fordu fiesti, oplu corsi, peugeotu 208 in toyoti yarisu.

Imajo vse, kar zmorejo večji bratje

Preverili smo tudi, kako je z naborom asistenčnih sistemov. Pri tem so se pokazale nekatere razlike, saj so nekateri avtomobili novejši, drugi pa z daljšim stažem na trgu. Večino najbolj prepoznavnih varnostnih asistenc sicer avtomobili imajo, a so ti pogojeni z določenimi paketi oprem (praviloma najbogatejši) oziroma je vgradnja pogojena s krizo polprevodnikov, kar pomeni, da so jih trgovci začasno črtali iz ponudbe.

Aktivni tempomat je pri peugeotu 208 na voljo zgolj pri najdražjem paketu opreme, medtem ko parkirnih senzorjev pri citroenu C3 trenutno ni možno naročiti. Na področju varnostnih asistenc imajo skoraj vsi na voljo osnovne izvedbe sistema za samodejno zaviranje v sili, ki prepoznava avtomobile in pešce, ne pa tudi kolesarjev. Na primer, dacia sandero “vidi” vozila, pešcev pa ne. Na voljo so tudi sistem za ohranjanje voznega pasu, pomoč pri speljevanju, opozorilo na utrujenost in celo serijsko vgrajeni radarski tempomat.

Pri nekaterih modelih smo med plačljivimi dodatki pogrešali sistem za opozorilo vozila v mrtvem kotu in sistem za opozorilo na prečni promet pri vzvratni vožnji. Ugotovili smo, da je pri fiesti potrebno sistem AEB doplačati (paket 90 evrov), pri nakupu clia pa omogočajo možnost, da se omenjenemu sistemu odpoveš, privarčuješ 300 evrov, avto pa bo v tem primeru prej sestavljen in predan kupcu. Spet na drugi strani Hyundai pri i20 ponuja izboljšan sistem AEB, ki deluje tudi v križiščih, kar smo doslej poznali le pri premijskih avtomobilih, medtem ko mitsubishi space star od asistenčnih sistemov pozna pomoč za speljevanje z mesta, tempomat ter sistema za samodejno zaviranje v sili in za ohranjanje vozila na voznem pasu. Zadnja dva sta serijsko na voljo le pri najdražjem paketu opreme, ločeno pa ju ni možno izbrati.

Omeniti velja še to, da LED žarometi v tem razredu še niso povsem samoumevni, čeprav določene znamke ponujajo tudi že matrične LED žaromete, sistem za samodejni preklop snopa žarometov je pri večini na seznamu za doplačilo, kakovost slike kamere na zadku pa je zelo različna. Najslabše so ocenjeni izdelki proizvajalcev Peugeot, Citroen in Opel, med boljše pa štejemo avtomobile znamk Hyundai, Renault, Nissan, Volkswagen, Škoda in Seat.

Poraba goriva in slalom med stožci

Pomemben faktor pri nakupu avtomobila tega razreda je nedvomno tudi izbira motorja. Dizelskih motorjev pri teh avtomobilih skorajda ni več na voljo, čeprav se v cenikih tu in tam še najde možnost izbire. Omeniti velja, da imajo nekateri (toyota yaris, hyundai i20, renault clio, peugeot 208, opel corsa) tudi blago-hibridne, hibridne ali električne pogone, a smo za na preskus izbrali le najbolj priljubljene bencinsko gnane različice. Prav vsi so bili trivaljniki v kombinaciji z ročnimi menjalniki.

Da bi preverili realno porabo, smo se odpravili na 127 kilometrov dolg testni krog. 28 kilometrov smo prevozili v mestu, približno 40 kilometrov je bilo avtoceste, 30 kilometrov smo vozili varčno na podeželskih cestah in še 30 kilometrov nekoliko bolj dinamično.

Z najbolj varčno porabo se je izkazal Mitsubishijev space star, ki je v povprečju porabil 5,4 litra goriva na sto prevoženih kilometrov. Le deciliter več sta potrošila seat ibiza in ford fiesta. Pod mejo šestih litrov so se uvrstili še volkswagen polo (5,6 litra), škoda fabia in dacia sandero (oba 5,7 litra) ter citroen C3 in toyota yaris (oba 5,9 litra). Natanko šest litrov je izračun pokazal pri peugeotu 208, hyundai i20 je v poprečju porabil 6,1 litra in opel corsa 6,2 litra goriva, medtem ko smo pri renaultu cliu in nissanu micri beležili porabo 6,3 litra na sto kilometrov.

V obdobju preskusa smo vseh trinajst modelov zapeljali med stožce na poligonu varne vožnje na Vranskem. Naprej na slalom med stožci, nato pa losov preskus. Med izjemno zanesljive pri obeh preskusih uvrščamo toyoto yarisa, škodo fabio, hyundaija i20, forda fiesto in volkswagna pola.

Hyundai i20 se je zelo dobro izkazal tudi na preskusu med stožci v AMZS-jevem centru varne vožnje na Vranskem.

Pri omenjenih smo opazili, da imajo zelo dobre nastavitve podvozja in volanskega mehanizma, ki vozniku dajo največ povratnih informacij. Dobro se odrežejo tudi renault clio, dacia sandero, peugeot 208 pa opel corsa, kot najmanj zanesljiv med stožci pa se je izkazal mitsubishi space star.

Največ točk smo namenili Hyundaiju

Kot vsakič do zdaj smo ocene dodelili v več kot 30 ocenjevalnih postavkah, ki smo jih predhodno določili. Največji del je pripadel uporabnosti, ceni, pogonskemu sklopu, podvozju in asistenčnim sistemom, del ocenjevanja pa smo določili novinarji, kjer smo ocenjevali videz, počutje za volanom, posebnost na cesti, prepričljivost celotnega paketa in faktor X.

Najvišje število točk je prejel hyundai i20, ki je s tem tudi zmagovalec tega testa. Dominiral je kar v treh kategorijah in sicer pri uporabnosti, asistenčnih sistemih in v kategoriji, kjer točke podeljujejo vsi zbrani novinarji. Za njim sta se uvrstila škoda fabia in volkswagen polo, pa seat ibiza in renault clio na petem mestu.

V zlato sredino se je uvrstila tudi dacia sandero, ki je na primer največ točk prejela v kategoriji cen, servisov in zavarovanja. Na zadnje mesto smo postavili mitsubishi space star. Je najstarejši od vseh in temu primerno nazaduje na mnogih področjih, ne pa tudi pri ceni, kjer sta bila z dacio sanderom najcenejša. Hkrati pa je Mitsubishi eden od dveh proizvajalcev (poleg Volkswagna), ki trenutno za space star ne ponuja nobenega popusta.


Najbolj brano