Primeren za asfalt in makadam

Tudi v novi generaciji focusa so Fordovci ohranili oznako active. Ta prinaša malenkost drugačno zunanjo podobo, več serijske opreme in za nekaj centimetrov višji odmik karoserije od tal.

Ford pri novi generaciji focusa nadaljuje tradicijo s terensko 
verzijo active, s čimer avto postaja vsestransko uporaben. Foto: Peter Pirkovič
Ford pri novi generaciji focusa nadaljuje tradicijo s terensko verzijo active, s čimer avto postaja vsestransko uporaben. Foto: Peter Pirkovič

S paketom opreme active, s katerim se ta različica vidno razlikuje od običajnega brata, je na voljo tako petvratna kombilimuzinska kot karavanska različica. A roko na srce, ker gre za avto, ki bo uporabniku omogočil vožnjo tudi izven asfaltnih površin, bi raje izbral karavana. V prvi vrsti ponuja zgledno velik 608-litrski prtljažni prostor (prtljažna vrata se odpirajo z zamahom stopala pod odbijač), ki ga s preklopom naslona zadnje klopi še povečamo in morda uporabimo za počitek.

Focus active se od svojega klasičnega brata razlikuje po tem, da ima spredaj za 30 milimetrov višje postavljeno podvozje, zadaj pa 34 milimetrov. Ni veliko, a dovolj, da z njim zapeljemo tudi po nekoliko bolj grobem makadamu. Dodatno ima ta še plastične obrobe na blatnikih, večja 17-palčna platišča, nekoliko spremenjena sta odbijača, opazne pa so tudi aluminijaste zaščite podvozja. In ne samo to. Precej daljši je tudi seznam serijske opreme.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4668 mm x 1825 mm x 1511 mm

Motor: litrski trivaljnik 114 kW (155 KM)

Navor: 235 Nm pri 2000 vrtljajih

Gume: 215/55/R17

Posoda za gorivo: 52 litrov

Cena: 24.040 evrov (cena z dodatno opremo 27.660 evrov)

Bencinski motor z elektrifikacijo

Terenske lastnosti povezuje tudi zelo živahen litrski bencinski turbo trivaljni strojček s 114 kilovati moči v povezavi z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. V našem primeru je bila ta kombinacija nadgrajena z dodatkom blago hibridne tehnologije, kar pomeni, da so Fordovci pod sprednji sovoznikov sedež vgradili 48-voltno baterijo, ta pa je v povezavi z jermensko gnanim zaganjalnikom.

Novost na papirju malenkostno pripomore k učinkovitosti porabe goriva in delovanju nekaterih podpornih sistemov. Roko na srce, med vožnjo bistvenih sprememb ni opaziti, izjema je le trenutek, ko voznik stopi s stopalke za plin. Takrat se začuti blag učinek rekuperacije, obenem pa se je na skrajni desni strani merilnikov vključil še poseben znak. S focusom sem prevozil slabih tisoč kilometrov. Od tega tretjino na avtocesti, preostali del na klasičnih cestah oziroma nekaj na makadamu.

Avto v tej izvedbi ponuja dodatna dva programa vožnje, ki zgolj malenkostno spreminjata delovanje nekaterih sistemov (ESP, odzivnost stopalke za plin ...), čeprav sem večino časa imel vključen običajni program. Nekako ni bilo potrebe po dodatni izbiri. V kolikor je poraba pri takšnem avtomobilu pomembna, je potrebno stopalko za plin božati, to pa pomeni strogo upoštevanje cestno-prometnih predpisov. Kar ni niti tako slabo. Vse to prinese motorju primerno porabo sedmih litrov, a manj kot to pač ne gre. S polno posodo goriva bo zadostovalo za približno 550 kilometrov vožnje. Se zna pa konjenica pod pokrovom konkretno razjeziti, če voznik to v določenem trenutku potrebuje. Bo pa dinamičen način vožnje botroval k višji porabi goriva.

Več dodane vrednosti in višja cena

Potniška kabina je ergonomsko dobro zasnovana in ponuja dovolj udobja tudi za daljše poti. Ne gre oporekati niti kakovosti materialov in končni izdelavi v testnem avtomobilu, hkrati pa so pri Fordu poskrbeli za dobro zvočno zaščito. Active X prinaša zgledno dolg seznam dodatne opreme, v katero je med drugim vključen tudi Fordov Sync3 vmesnik s funkcijo DAB (vsebina ni v slovenskem jeziku), na njem pa ni, na primer, odličnih LED prilagodljivih žarometov (1100 evrov). Končna cena s popusti tako znaša 27.660 evrov in se zniža še za tisočaka pri nakupu prek financiranja.


Najbolj brano