Priljubljenost se mu ne zmanjšuje

VW passat, navkljub močni konkurenci iz segmenta športnih terencev, ohranja svoj status na trgu. To dokazuje skozi prodajne številke, saj ga letno za svoj zasebni ali službeni avto izbere več kot tisoč slovenskih kupcev. Hkrati je zanimivo tudi dejstvo, da je passat še vedno prva izbira, ko gre za uvoz rabljenega vozila.

Passat na slovenske ceste prihaja osvežen in pripravljen na nove 
kupce. Slovenci tradicionalno najraje izbirajo karavansko različico. Foto: Peter Pirkovič
Passat na slovenske ceste prihaja osvežen in pripravljen na nove kupce. Slovenci tradicionalno najraje izbirajo karavansko različico. Foto: Peter Pirkovič

Passat ima za seboj osem generacij, prenova aktualne generacije pa oblikovno ni korenita. Gre bolj za minimalno osvežitev odbijačev, maske, svetil (po novem so led žarometi serijski, za doplačilo so na voljo matrični led žarometi), platišč in nekaj drugih malenkosti.

Dimenzijsko se je zaradi nove oblike odbijačev le za nekaj milimetrov podaljšal, kar ne vpliva na prostor na zadnji klopi ali v prtljažniku. Ne glede na to ima limuzina na voljo najmanj 586 litrov, karavan pa 650 litrov velik odlagalni prostor v zadnjem delu.

Lahko ga odklepamo in zaklepamo s telefonom

V notranjosti je opaziti, da so razvojniki uporabili številne nove materiale, posledično je končna izdelava še bolj kakovostna, dodali so mu nov volan, z vrha sredinske konzole so umaknili klasično uro, analogne merilnike je zamenjala digitalna podlaga. Največji preskok kaže multimedija MIB tretje generacije, ki je na voljo v dveh različicah, kot discover media in discover media pro. Prvi ima osempalčni zaslon, medtem ko je drugi še nekoliko večji (9,3 palca), a ima serijsko vgrajen DAB+ sistem, na voljo je spletni radio, glasovno upravljanje, navigacija s številnimi dodatnimi informacijami in napotki, za povezovanje Applovih telefonov niso več potrebni kabli (Apple CarPlay).

Morda je najbolj zanimiv mobilni ključ. Ta omogoča, da se s pomočjo pametnega telefona povežemo z avtomobilom, ga odklepamo, zaklepamo ter zaganjamo motor brez uporabe klasičnega ključa (komunikacija poteka preko NFC protokola).

Dizli ostajajo prva izbira kupcev

Passat spada v segment vozil, v katerem dizelski motorji nikakor ne bodo odšli v pozabo. Prav v B segmentu, kamor sodi Volkswagnov velikan, se več kot 80 odstotkov kupcev odloča za dizelsko gnane avtomobile. Passatova ponudba je sestavljena iz treh bencinskih motorjev (1.5 TSI in 2.0 TSI) z razponom moči od 110 do 200 kilovatov, medtem ko dizelski seznam motorjev šteje štiri enote. Osnovo predstavlja 1,6-litrski dizel s 85 kilovati, daleč največ pa kupci posegajo po dvolitrašu s 110 kilovati, ki so ga zdaj še malenkost prenovili. Inženirji so mu dodali dva SCR katalizatorja in poseben ventil za doziranje tekočine adblue, vse to pa znižuje dušikove emisije za 80 odstotkov v primerjavi s predhodnikom.

Ta isti motor ima kot edini v ponudbi možnost izbire tehnično prenovljenega šeststopenjskega ročnega menjalnika. Vsi ostali so vezani na sedemstopenjski DSG menjalnik. Dodatno sta v ponudbi še dvolitrska motorja s 140 in 176 kilovati moči. Tako pri teh dveh kot pri najzmogljivejšem bencinskemu motorju je možno kombinirati štirikolesni pogon, ki je pri izbiri terenskega alltrack passata serijsko vključen v ponudbo.

Kaj pa cene?

Cenovno passat svoje poslanstvo začenja pri dobrih 25 tisočakih za izvedbo z 1,5-litrskim TSI motorjem (tega bo možno naročiti v roku dveh tednov, zato še ni na ceniku), medtem ko bo karavan za debelega tisočaka dražji. Cene ostalih različic lahko poskočijo tudi preko 44 tisočakov. Poleg alltracka je na voljo še hibridni GTE, ki pa predstavljata manjšinski delež v skupni prodaji. Ne gre pozabiti, da passatovim uporabnikom po novem pripada tudi triletna brezplačna uporaba aplikacije Volkswagen We Connect, kjer je preko pametnega telefona možno spremljati status vozila, lokacijo, bodoče servisne preglede, ob asistenci Webasta pa je na daljavo možno zagnati tudi prezračevanje ali ogrevanje.


Najbolj brano