Prihaja Hyundai bayon

Korejski proizvajalec je teden dni po premieri novega električarja zdaj predstavil prav tako novega športnega terenca, ki se uvršča pod kono. Čeprav je dimenzijsko zelo podobnih mer.

Bayon je v svojem bistvu i20 v obliki križanca, razvit posebej za 
evropski trg. Foto: Hyundai
Bayon je v svojem bistvu i20 v obliki križanca, razvit posebej za evropski trg. Foto: Hyundai

Razvit posebej za okus Evropejcev je bayon dobil tudi evropsko ime. Poimenovan je po glavnem mestu francoske Baskije Bayonne, ki je priljubljena počitniška točka in ena najlepših destinacij na jugozahodu Francije. Uradno velja za najmanjšega Hyundaievega predstavnika tega segmenta, a njegove mere razkrivajo, da bayon niti ni veliko manjši od kone. Nasprotno, s 4,18 metra dolžine je celo nekoliko daljši od uveljavljenega križanca, vendar pa je nekoliko ožji in nižji - v širino meri 1,77 metra, v višino pa 1,49 metra. Razdalja med osema znaša 2,58 metra, prostornina prtljažnika osnovnih 411 litrov, z zloženimi zadnjimi sedeži pa 1205 litrov.

Njegovo zunanjost zaznamuje distinkten in nekonvencionalen dizajn z razcepljenimi žarometi, karakternimi linijami v slogu tucsona in LED zadnjimi lučmi v obliki bumeranga. Sorodstva z i20 sicer zunanjost ne razkriva, ga pa opazimo v notranjosti, kjer najdemo bolj ali manj enako armaturno ploščo z dvema 10,25-palčnima zaslonoma, eden je instrumentna plošča, drugi pa multimedijski zaslon na dotik. Enaki so tudi zračniki in prestavna ročica.

Le bencinski motorji in elektrika

Pod pokrovom motorja se sorodstvene podobnosti nadaljujejo. Bayon ima enak pogon kot i20. Osnovna različica je atmosferski 1,2-litrski bencinski motor z močjo 62 kW, povezan s klasičnim petstopenjskim ročnim menjalnikom. Nekoliko več moči, kar 74 kW, proizvaja litrski trivaljnik s turbopolnilnikom, ki ponuja možnost izbire med šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim dvosklopčnim avtomatskim menjalnikom.

Enako izbiro menjalnika prinaša tudi močnejša različica litrskega trivaljnega motorja, ki proizvaja 89 kilovati moči. Niso pozabili niti na delno elektrifikacijo. V kombinaciji z nekaterimi motorji bo ta opremljen tudi s Hyundaijevo 48-voltno blago hibridno tehnologijo (48 V). Ker v tem segmentu ni posebnega povpraševanja po štirikolesnem pogonu, bo bayon na voljo le s sprednjimi pogonskimi kolesi, kar bo njegovo preprostost in dostopnost le še povečalo. V Sloveniji bo kupcem na voljo predvidoma maja letos. up


Najbolj brano