Prepričljiva vsebina in visoka cena

Audi Q3 velja za enega izmed najbolje prodajanih audijev zadnjih let. Nič nenavadnega, saj se priljubljenost športnih terencev močno vzpenja. Po prenovi je ta dobil še nekaj dovršene tehnike, nekaj več prostora in nov zunanji videz.

V osmih letih so zabeležili več kot 400.000 kupcev po Evropi, v Sloveniji do konca lanskega leta pa več kot 2200, kar  dokazuje, da se 
je ta med kupci audijev razmeroma dobro prijel. Foto: Peter Pirkovič
V osmih letih so zabeležili več kot 400.000 kupcev po Evropi, v Sloveniji do konca lanskega leta pa več kot 2200, kar dokazuje, da se je ta med kupci audijev razmeroma dobro prijel. Foto: Peter Pirkovič

Z oblikovne plati je postal še bolj prepoznaven zaradi novih potez oblikovalcev na sprednjem delu in zadku. Za veliko mero opaznosti so v ponudbi še doplačljiva modra barva, večja platišča in paket S Line, ki Audijevim modelom prinaša tisto piko na i pri celotni podobi. Vstop v potniško kabino je podkrepljen z dejstvom, da je Q3 dimenzijsko nekoliko napredoval. V dolžino je pridobil skoraj deset centimetrov in zdaj meri 4,48 metra.

Več prostora na zadnji klopi in v prtljažniku

Toda najpomembnejši je sedemcentimetrski prirastek na medosju, ki se v pozitivnem smislu pokaže na zadnji klopi, kjer je za nekaj več centimetrov prostora za kolena, in v prtljažniku, ki uporabnikom prinaša dodatnih 70 litrov prostora. Osnova prtljažnika sicer znaša 530 litrov, a ga je, s pomočjo 15-centimetrskega vzdolžnega pomika zadnje klopi (naslon je deljiv po sistemu 40:20:40), možno povečati na krepkih 620 litrov oziroma na več kot 1500 litrov, če se preklopi naslon zadnje klopi. Ni odveč omeniti, da je odstranljivo prtljažno pokrivalo zdaj mogoče pospraviti v shrambo v zadnjem delu vozila, a samo ob dejstvu, da tam ni nadomestnega kolesa. Audijevi razvojniki so tudi v novi izdaji ohranili visoko raven izbora materialov in končne izdelave, precej pozornosti pa so posvetili digitalizaciji. Testni Q3 je imel namreč klasične gumbe in stikala samo še na sredinski konzoli za klimatsko napravo in na volanu.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4484 mm, 1849 mm, 1585 mm

Motor: 1,5-litrski bencinski turbo motor z 110 kW (150 KM)

Navor: 250 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 235/40/R19

Posoda za gorivo: 58 litrov

Cena: 38.780 evrov (cena z dodatno opremo 53.718 evrov)

Bencinski pogon je treba božati

Oznaka 35 TSFI pri audiju pomeni 1,5-litrski turbo bencinski motor, ki ga poznamo iz avtomobilov drugih sestrskih znamk. Kot pravijo vodilni možje pri Audiju, se je trend povpraševanja obrnil v povsem drugo smer, zato bo velik del prodaje temeljil prav na tem motorju. Štirivaljnik s tehnologijo izklopa delovanja dveh valjev razvija spodobnih 110 kilovatov moči, za prenos moči skrbi sedemstopenjski S tronic menjalnik, medtem ko je pogon speljan na sprednji dve kolesi. Štirikolesnega pogona v tej kombinaciji ni možno izbrati. Bencinski motor ponuja dovolj zaloge moči, ko uporabnik to potrebuje, čeprav velja z njim upravljati precej uglajeno, saj bo le tako rezultat porabe na zmerni meji. Ker sem bil tisti čas veliko na avtocestah, se je poraba približevala povprečju osmih litrov in pol, z zniževanjem hitrosti in uporabo klasičnih cest pa se ta lahko prilagodi še za kak liter navzdol. Menjalnik večino časa precej učinkovito opravlja svoje poslanstvo, a ga v samodejnem načinu tu in tam malce zmotijo nenadne želje voznika. Seveda ta lahko dodatno izbira še različne programe vožnje, ki se kažejo tudi v odzivnosti menjalnika in stopalke za plin, a za mnoge uporabnike bo najpomembnejša dovolj suverena predstava na cesti, brez izdatnega nagibanja karoserije. Težavo predstavljajo le 19-palčna platišča z nizkopresečnimi gumami, ki na slabih cestah v kabino oziroma na potnike prenašajo preveč tresljajev.

Cena je znamki primerna

Hvalevreden dodatek pri testnem avtomobilu so LED žarometi z izjemnim učinkom osvetljevanja ceste med nočno vožnjo, medtem ko ti samodejno usmerjajo snop luči. A ta dodatek pri Audiju tudi precej mastno zaračunajo, kar se nenazadnje pozna pri končni ceni. Če osnovni Q3 stane nekaj več kot 38.000 evrov, je cena testnega presegala 53.000 evrov. Prihranek pri dodatni opremi je torej možen, hkrati pa izračun dokazuje, da gre za enega najdražjih avtomobilov v svojem segmentu, kar deloma pripisujem imidžu premijske znamke štirih krogov.


Najbolj brano