Prenovljen, prepoznaven in napreden

Še preden nam je virus življenja postavil na glavo, smo imeli priložnost podrobno spoznavati zdaj najmanjšega člana družine Peugeot, ki je v novi izdaji spet korenito spremenjen.

Oznaka 208 ostaja enaka, pa čeprav gre za novo generacijo. Avto je 
v celoti prenovljen, tudi tehnično, a je oblikovno precej soroden z 
večjimi brati. Foto: Urša Prosenjak
Oznaka 208 ostaja enaka, pa čeprav gre za novo generacijo. Avto je v celoti prenovljen, tudi tehnično, a je oblikovno precej soroden z večjimi brati. Foto: Urša Prosenjak

Novi 208 navduši že na prvi pogled. Podaljšan prednji del se nadaljuje v nizko silhueto in zaključi s športnim zadkom, pridih elegance pa mu dajejo poudarki v črni barvi. Dnevne led luči v obliki levjih čekanov poskrbijo za agresivnejši videz, levji značaj pa dopolnjujejo zadnje luči, ki spominjajo na sledove krempljev. Mali francoz je nekoliko daljši in širši od predhodnika, oblike pa se ne bi sramoval niti kakšen avto razreda višje. Karoserija je na voljo v osmih barvah, v osnovno ceno pa je brez doplačila vključena prav (za naš okus) najlepša rumena faro.

Vozniku in potnikom prijazen

Notranjost je zgodba zase in daje nov pomen intuitivni vožnji. Voznikovo mesto je opremljeno s Peugeotovo inovacijo i-cockpit, kar pomeni razporeditev notranjosti na način, ki omogoča čim boljši izkoristek vseh funkcij. Za volanom imamo prijeten občutek ovitosti in zaščitenosti. K temu pripomoreta visoko dvignjena sredinska konzola in široka armaturna plošča, ki se ob straneh z zaobljeno linijo zlije z vrati. Volan je manjši, kar omogoča večjo okretnost, sedež je udoben, ročica menjalnika je na ravno pravem mestu, kar velja tudi za vse ostale komponente. Vse je tam, kjer mora biti. Voznik se počuti zlit v eno z avtom, kot bi bil narejen po meri zanj. Nad velikostjo in nizko pozicijo volana se bodo malce pritoževali le tisti višje rasti. Za futuristično izkušnjo poskrbi instrumentna plošča s 3D tehnologijo, ki podatke prikazuje v dveh nivojih. Nad zaslonom je nameščen projektor za predvajanje informacij v obliki holograma, kar omogoča dinamičen prikaz. Tako so izbrani podatki približani vozniku, kar skrajša odzivnost za pol sekunde. V sredini je 10-palčni multimedijski zaslon, preko katerega se upravlja z radijskim sprejemnikom, navigacijo, klimatsko napravo in ureditvijo določenih nastavitev. Pod zaslonom je še sedem “klavirskih” tipk. Sedeži so oblazinjeni s kombinacijo tkanine in umetnega usnja, nanje pa je možno pritrditi otroške sedeže s sistemom isofix in top tether. Prtljažnik meri dobrih 300 litrov, pod dnom je komplet za popravilo pnevmatike, ali kot v našem primeru dodatno jekleno 16-palčno platišče.

Tehnični:

Dimenzije (D/Š/V): 4055 mm, 1745 mm, 1430 mm

Motor: 1,2-litrski turbo bencinski motor s 74 kW (100 KM)

Navor: 205 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 205/55/R16

Posoda za gorivo: 44 litrov

Cena: 16.625 evrov (z dodatno opremo 17.595 evrov)

Poraba goriva ugodna, a daleč od obljubljenega

Malčka je poganjal 1,2-litrski bencinski turbo trivaljnik s 74 kW, povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Izmerjena poraba goriva je bila sprejemljiva, saj smo v povprečju za 100 kilometrov vožnje potrošili 6,5 litra bencina, čeprav uradni podatki proizvajalca obljubljajo precej nižje povprečje (4,2 litra pri kombinirani vožnji). Kljub varčnemu načinu vožnje te številke nismo mogli doseči. Vseeno poraba ni pretirana, sploh glede na siceršnjo izkušnjo za volanom. Njegova lega na cesti je stabilna, vzmetenje je uravnoteženo, neravnine učinkovito pobira, ovinki mu ne predstavljajo nobenih težav. Menjalnik je natančen, ročica lepo sede v dlan, pretikanje je hitro in tekoče. Med vožnjo daje občutek zanesljivosti, ki je podkrepljen še s številnimi varnostnimi sistemi. Poleg že ustaljenih varnostnih pasov in zračnih blazin za varnost potnikov skrbijo asistenčni sistemi, zvočna in grafična opozorila pa pomagajo vozniku do optimalno varne vožnje. Sistem prepoznava prometne znake in voznika opozarja nanje, pri vzvratni vožnji so v pomoč kamera in parkirni senzorji, avto pa bo zaznal tudi, če bomo za volanom predolgo in bo naša zbranost upadla ter nam bo predlagal postanek.

Financiranje pripomore k nižji končni ceni

Vstopni 208 s paketom opreme active stane 13.500 evrov, cena različice allure (testni avto) pa se začenja pri 16.625 evrih. Na spisku dodatne opreme so bila še zatemnjena stekla zadaj, sistem DAB, 16-palčno jekleno rezervno kolo in kamera za vzvratno vožnjo s parkirnimi senzorji spredaj, ki je sicer najdražji dodatek (550 evrov). Skupna cena testnega vozila znaša 17.595 evrov, pri financiranju se ta zniža na 15.641 evrov, hkrati pa je novi lastnik deležen še 5-letnega jamstva.

Oblike malega francoza se ne bi sramoval niti kakšen avto razreda višje.

Poraba goriva je bila med testom sprejemljiva, vendar daleč od obljubljene.


Najbolj brano