Prenovili poslovno limuzino

Ne glede na to, da trenutno ni mogoče kupiti avtomobila, iz Mercedesa sporočajo, da so v prodajne salone postavili prve primerke prenovljenega razreda E, a ga bodo zainteresiranim kupcem lahko predstavili šele po sproščanju aktualnih epidemioloških ukrepov.

Prodaja prenovljenega razreda E zaradi ukrepov trenutno miruje, a trgovci na daljavo, prek spleta ali 
telefona, kljub temu že  zbirajo naročila. Foto: Mercedes-Benz
Prodaja prenovljenega razreda E zaradi ukrepov trenutno miruje, a trgovci na daljavo, prek spleta ali telefona, kljub temu že zbirajo naročila. Foto: Mercedes-Benz

Razred E ima zares dolgo in uspešno tradicijo. To nenazadnje potrjujejo kupci, ki so od njegovih ranih začetkov (1953) pokupili že 14 milijonov primerkov. Nekaj več kot milijon in pol kupcev jih je bilo zgolj v sklopu zadnje generacije, ki je na trgu od leta 2016. Zdaj je ta dobila primerno prenovo, ki bo razred E pospremila do naslednje šeste oziroma enajste generacije čez nekaj let. V prvi vrsti se razred E predstavlja kot limuzina.

Prav ta že ves čas obstoja nosi nekakšen primat, saj gre v prvi vrsti za izklesano poslovno limuzino, ki je hkrati tudi znanilec (poleg razreda S) vseh bistvenih novosti, ki jih razvijajo pri nemškem proizvajalcu. Skozi generacije se ji je pridružilo vedno več karoserijskih izvedb, ki so bile zdaj hkrati deležne nadgradenj. Tako se z limuzino vred predstavljajo še karavan, terenski E all-terrain, E coupe in E cabriolet. Glede na signale šefa Daimlerja, je morda to zadnjič, da bo razred E nudil tako obsežno karoserijsko ponudbo.

Glavno besedo pri obliki je imel Slovenec

Oblikovna prenova, ki jo je zasnoval Robert Lešnik s sodelavci, je pričakovano umirjena, a vseeno dovolj korenita, da bomo starega in novega med seboj razlikovali. Spredaj je Lešnik zarisal svežo obliko žarometov, spremenjen je LED podpis dnevnih luči, glede na paket opreme pa se nekoliko spreminjata maska in pozicija logotipa. Majhne spremembe so se zgodile tudi na zadnjem delu, kjer so luči nekoliko večje, dvodelne in z novo grafiko.

Notranjost je prav tako opazno spremenjena. V največji meri jo krasi znana digitalna MBUX platforma za vse podatke o vožnji in za upravljanje sistemov (dva 12,3-palčna zaslona za doplačilo). Nov je volan, ki ima vgrajeno kapacitivno plast, to pa je podlaga, da umetna inteligenca dejansko zazna voznikove roke, v primeru, ko sistem opozori, da je potrebno prijeti za volan (do zdaj je bil dovolj le manjši zasuk volana). Prenova je prinesla tudi izbiro novih materialov, osrednje vrtljivo stikalo so zamenjali z drsno ploščo, kakršno imajo tudi drugi bratje, opravili pa so tudi nekaj dodelav na sami zvočni izolaciji potniške kabine.

V ponudbi je kar enajst motorjev

Motorna paleta prinaša kar sedem bencinskih (razpon moči od 145 do 450 kW) in štiri dizelske motorje (razpon moči od 118 do 243 kW), vsem pa je skupen samodejni menjalnik in blago-hibridna tehnologija (48-voltni sistem). Izjema sta le motorja z oznako E63 AMG in E63 AMG S. Pri večini motornih izvedb je možno kombinirati še štirikolesni pogon, niso pozabili niti na zračno vzmetenje, pri poplavi vseh podatkov pa smo opazili, da je E53 AMG 4matic prvič za doplačilo opremljen s sistemom drift mode.

V ponudbi je tudi priključno-hibridna verzija tako v kombinaciji z dizelskim kot bencinskim motorjem, za obe verziji pa so predvideli vgradnjo 13,5 kWh litij-ionske baterije, ki omogoča 50 km vožnje na elektriko. Cene prenovljenega razreda E v limuzinski različici se začnejo pri 51.900 evrih in po ceniku sežejo vse do 174 tisočakov. Doplačilo za karavansko izvedbo znaša 3500 evrov, za terenskega karavana bo začetna cena višja za šest tisočakov, medtem ko bo cena za kabriolet, v primerjavi s kupejem (57.900 evrov), prav tako za 6000 evrov višja.


Najbolj brano