Potovalnik, ki zna pokazati ostre zobe

Multistrada v enduro preobleki se zdi še korak več od klasične različice. Na prvi pogled je nekoliko večja, namenjena tudi makadamskim pustolovcem, a hkrati predstavlja kombinacijo popolnega užitka in prevlade na asfaltni podlagi.

Ducati multistrada enduro je kombinacija uživaškega motocikla, 
ki omogoča tudi nekaj adrenalinskih užitkov. In vse to ima svojo 
(visoko) ceno. Foto: Peter Pirkovič
Ducati multistrada enduro je kombinacija uživaškega motocikla, ki omogoča tudi nekaj adrenalinskih užitkov. In vse to ima svojo (visoko) ceno. Foto: Peter Pirkovič

Lani sem prvič preizkusil prenovljeno izdajo z izboljšanim pogonskim agregatom in kopico nove tehnologije, a takrat v bolj elegantni različici z oznako S. Vso vsebino in še malenkost več so zdaj preselili še v dimenzijsko večjo enduro verzijo, ki so jo opremili s 17-palčnim zadnjim in 19-palčnim sprednjim kolesom z naperami. S povsem svežo, le z nekaj prevoženimi kilometri, se iz Ljubljane proti Primorski zapodim na zavite ceste prek Rakitne in naprej proti Cerknici, Postojni in končnemu cilju v Istri. Najbolj idealen poligon za takšen cestni potovalnik.

Z večjo posodo za gorivo več prevoženih kilometrov

Za pogon skrbi izpopolnjen 1262-kubični testastretta agregat, ki navdušuje s 118 kilovati čiste moči in 128 Nm navora, slednji pa je skoraj v celoti na voljo že v spodnjem območju vrtljajev. Nekje do 3000 vrtljajev. Delovanje in moč pogonskega agregata sta odvisna tudi od izbire različnih programov vožnje (sport, touring, urban, enduro). Ne gre pozabiti, da je, na primer, pri izbiri programa urban ali enduro na voljo le sto kilovatov moči, pri ostalih dveh pa je zagotovljena polna zmogljivost.

Tehnični podatki

Motor: dvovaljnik, tekočinsko hlajen 116 kW (158 KM)

Menjalnik: 6-stopenjski, DQS

Navor: 128 Nm pri 7500 vrtljajih

Gume: spredaj 120/70 ZR 19, zadaj 170/60 RZ 17 (Pirelli scorpion trail II)

Posoda za gorivo: 30 litrov

Cena: 32.490 evrov

Posoda za gorivo je v različici enduro dobila nekaj več prostornine (30 litrov), kar bo v optimalnih razmerah lahko pomenilo 450 kilometrov, a ker sva se z multistrado enduro izjemno hitro ujela, sem zavoje požiral nekoliko bolj dinamično. Temu primerno se tudi doseg s polno posodo zniža in povišuje povprečna poraba goriva (okrog 5,5 litra na sto kilometrov), a ima navdušenje voznika med vožnjo večjo težo. Prav zaradi večje posode za gorivo je položaj za ravno prav visokim krmilom kot v nekakšni bojni poziciji, svoje pa k temu doda še po višini prilagodljiv vetrobran.

Polna asistenčnih sistemov

Na cesti je multistrada suveren in brezkompromisen motocikel, ki potrebuje izkušenega voznika. Ta mora znati krotiti vso moč, ki bruhne, ko se odpre ročica za plin. V mojem primeru je bil testni motor še dodatno opremljen z Akrapovičevim izpušnim sistemom, ki mu doda še ščepec dodatne moči, navora in vrhunski zvok.

Da bi se voznik kar najbolje osredotočil na vožnjo, je v pomoč sistem za pomoč pri prestavljanju brez uporabe sklopke DQS (Ducati quick shift), ki je ena najboljših inovacij za motocikle. Ker pa gre v našem primeru za dragulja med potovalnimi motocikli, je ta dodatno opremljen še s polaktivnim nadzorom delovanja vzmetenja, ki na voznika prenaša manj vibracij na neurejenem cestišču, posledično pa se izboljša tudi stabilnost motocikla.

Zaloga moči kakopak potrebuje še zmogljive Brembove zavore, ki s posebnim sistemom nadzorujejo in preprečujejo morebitno dvigovanje zadnjega kolesa pri nenadnem močnem zaviranju, dodatno pa ta omogoča tudi varno zaviranje pri nagnjenem motociklu. Gremo dalje. Ni še konec. Izpostaviti velja še dejstvo, da je možno sistem, ki preprečuje zdrs pogonskega kolesa, nastavljati z osmimi stopnjami, zato bodo tisti najbolj izkušeni vedno izbrali stopnjo številka ena. Sam sem bolj previdne narave in sem imel vklopljeno šestico.

Na voljo je tudi pomoč pri speljevanju v klanec, ob močnejšem stisku ročice zavore motocikel v klancu obstane na mestu za devet sekund. Skratka, pod črto je multistrada enduro zares pravi multitalent, ki nikakor ne razočara. Morda je največja spotika prav cena, ki se z nekaj dodatki nevarno približuje 25 tisočakom, kar pa ni več šala.


Najbolj brano