Poslovna limuzina na turbo pogon

Na kratek preizkus smo dobili predstavnika elitne Renaultove poslovne divizije, ki po odhodu legende espace zastopa francoskega proizvajalca v premijski družbi najboljših.

Talisman je dobil  pogonsko enoto, ki je bila do zdaj rezervirana za 
športnika megana RS in alpine A110. Ne glede na to je treba 
priznati, da je takšna kombinacija zelo dobro uigrana. Foto: Peter Pirkovič
Talisman je dobil pogonsko enoto, ki je bila do zdaj rezervirana za športnika megana RS in alpine A110. Ne glede na to je treba priznati, da je takšna kombinacija zelo dobro uigrana. Foto: Peter Pirkovič

Časi velikih šestvaljnikov, ki so v laguni ali vel satisu predstavljali vrh ponudbe, so zdaj brezpogojno minili. Za večno. Pokopali so jih strogi emisijski standardi, ki jih narekuje bruseljski aparat, a se pri Renaultu niso pustil pretirano motiti, zato so po nekaj letih suše zdaj ponudbo obogatili morda s še boljšo kombinacijo.

Nov bencinski motor

Pod sprednji pokrov so vgradili novi 1,8-litrski štirivaljnik turbo bencinski stroj, ki je v meganu RS navit vse tja do 300 konjskih moči, v talismanu pa so zalogo moči zmanjšali na primerno mejo 165 kilovatov. Za prenos moči na sprednji kolesni par je pri tem motorju edina možna opcija le sedemstopenjski EDC menjalnik z dvojno sklopko, ki pokaže nekaj površnosti na mestu, ko je potrebno manevrirati na parkirišču ali na hitro speljevati, medtem ko precej več zglednega delovanja nudi med vožnjo na avtocesti in drugod. Pogrešal sem le možnost, da bi ročno pretikal prestave z lopaticami na volanu.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4849 mm, 1868 mm, 1463 mm

Motor: 1,8-litrski turbo bencinski motor 165 kW (225 KM)

Navor: 300 Nm pri 2000 vrtljajih

Gume: 245/45/R19

Posoda za gorivo: 47 litrov

Cena z dodatno opremo: 38.590 evrov (s popustom 35.690 evrov)

Kljub dobri toni in pol suhe teže je turbo bencinski štirivaljnik pripravljen na velik odmerek dinamike. Tovarniški podatek kaže, da lahko doseže tudi 240 km/h, a čeprav tega nisem uspel preveriti, je že občutek sprinterskega pospeševanja dovolj dobra podlaga, da potegnem črto in zapišem, da je talisman lahko presneto hiter.

Najboljše se počuti na avtocestah oziroma daljših relacijah. Res da je poraba nekoliko višja kot pri dizlu (povprečje se giblje okrog osmih litrov), a neprecenljivo je udobje, ki ga ponuja 4,84 metra dolga limuzina. Mehko, mirno in dovolj suvereno. Dodatno lahko voznik izbira še različne programe vožnje, na račun katerega bodo čvrstost spremenili blažilniki. Zato je najbolje uporabljati program comfort. Krmilni mehanizem kakopak ni na ravni megana RS, zato mu pogledam čez prste za malce manj doslednosti, a po drugi strani talisman poskrbi za dovolj samozavesten nastop med zavoji s pomočjo štirikolesnega krmilnega mehanizma 4control. Obračanje zadnjega para koles se še najbolj občuti v nekoliko bolj ostrih in počasnejših zavojih.

Notranjost je francosko kraljevska

Paket initiale paris, na katerega nas opominja kar nekaj napisov, prinaša še nekaj francoskega šarma, da je celotna slika notranjosti na resnično visoki ravni. Izbor materialov je kakovosten, odlagalnih mest je dovolj, o sami prostornosti ne gre izgubljati besed, zato pa velja izpostaviti zares udobne, z usnjem prevlečene sedeže, ki ponujajo tako ogrevanje, hlajenje, masažo in električni pomik, skratka vse za pripravo idealne vozniške pozicije.

Bose ozvočenje skrbi, da mi med vožnjo nikakor ni bilo dolgčas, čeprav bi bil še bolj vesel dejstva, če bi bil talisman opremljen z DAB sprejemnikom. Osrednji 8,7-palčni zaslon z multimedijo in navigacijo R-link2 je v tem času že načel zob časa, zato bo nujno potrebna nadgradnja. Zaslon na dotik sicer ponuja pregledne menije, a proces delovanja je prepočasen, slika s kamere na zadku pa nizko kakovostna.

Kaj pa cena?

Glede na razred, v katerem domuje talisman, in najvišjo stopnjo opreme, ki dodatno prinaša še 19-palčna platišča, kopico varnostnih asistentov, električno odpiranje prtljažnih vrat ter nekaj drugih dodatkov, se zdi končna cena 38.590 evrov, še dokaj sprejemljiva. Ta talisman ima vse, kar bi sodoben poslovnež želel. No, morda bi bilo dobro, če bi imel vsaj 60-litrsko posodo za gorivo namesto sedanje 47-litrske, ki ob dovolj lahki nogi zadošča za 500 kilometrov.


Najbolj brano