Posebnež ob petdesetletnici

Še pred uradnim začetkom prodaje, napovedanem v prihodnjem mesecu, sem za krajši čas sedel za krmilo najnovejšega BMW-ja na dveh kolesih. Gre za preverjen motocikel, posebno serijo, ki bo na voljo od septembra dalje, hkrati pa bo to že šesti model v njihovi retro skupnosti z oznako.

Šesti predstavnik retro družine R NineT je zanimiv motocikel, ki 
ponudi veliko zabave na cesti in dovolj glasnega renčanja. Foto: Markus Jahn/BMW
Šesti predstavnik retro družine R NineT je zanimiv motocikel, ki ponudi veliko zabave na cesti in dovolj glasnega renčanja. Foto: Markus Jahn/BMW

Družina motociklov R NineT je premišljena ponudba BMW-ja, ki jim letno prinaša desetino vseh kupcev po svetu. Ta nikakor ne more ogroziti njihovega najbolj priljubljenega motocikla z oznako GS, a bistveno pri njem je, da prinaša nove sveže kupce, ki jim je retro klasika blizu in so pripravljeni za takšen motocikel na široko odpreti denarnico.

Zgodba se je začela leta 2014, ko so predstavili klasičnega R NineT in pozneje nadaljevali s širitvijo ponudbe z modeli scrambler, racer, pure in urban G/S, zadnja najbolj sveža pridobitev pa je model z oznako /5.

Prihodnost motociklov BMW je bila vprašljiva

Ta se navezuje na nekdanji model R75/5, ki je pred natanko pol stoletja predstavljal nekakšno prelomnico motorističnega oddelka pri BMW-ju. Sredi šestdesetih let prejšnjega stoletja so se že kazali znaki občutnega izboljšanja kupne moči in naenkrat so imeli pri BMW-ju preveč dela z avtomobilsko dejavnostjo, posledično je po šivih pokala tudi tovarna v Münchnu, prostora za izdelovanje motociklov pa sčasoma ni bilo več. Takratni šefi so se odločali tudi o scenariju, da motocikle preprosto ukinejo, a je vendarle prevladala zdrava pamet in prinesla odločitev, da proizvodnjo motorjev vzpostavijo v Berlinu (Spandau), kjer še danes izdelujejo najaktualnejše modele iz ponudbe BMW Motorrad.

Prvi motocikel, ki so ga leta 1969 začeli sestavljati na novi lokaciji, je bil prav R 50/5 oziroma R 75/5. Nekaj teh primerkov danes, po petdesetih letih, še vedno “živi”. Eden takšnih je bil tudi primerek, ki sem si ga ogledal nekoliko pobliže, a ker je pred kratkim doživel popolno prenovo, je namenjen le občudovanju na mestu.

Na kratko vožnjo v okolico Frankfurta

Petdeset let pozneje je nastal BMW R NineT /5, ki je izdelan v čast nekdanjemu potovalnemu motociklu. Nova pridobitev je bila prvič uradno predstavljena v začetku prejšnjega meseca na BMW-jevem vsakoletnem dogodku v Garmisch-Partenkirchnu, 7. septembra pa tega tudi uradno pošljejo v prodajo. Še pred tem sem imel redko priložnost, da sem z njim prevozil nekaj kilometrov v okolici Frankfurta.

V osnovi je R NineT /5 postavljen na znano tehnično podlago in s preverjenim pogonom v obliki 1170-kubičnega zračno hlajenega štiritaktnega dvovaljnika z 81 kilovati moči. Moč se prenaša prek kardana in šeststopenjskega menjalnika. Opazna posebnost tega je kovinsko modra barva, kakršno je imel nekdanji model, vzvratna ogledala in nekaj drugih detajlov, ki so v kromu, hkrati pa ni nepomembno dejstvo, da je med serijsko opremo vključen tudi sistem ABS in ASC (Automatic Stability Control), ki preprečuje zdrs zadnjega kolesa in pripomore k učinkovitejšemu prenosu moči.

Serijsko je ta motocikel opremljen še z ogrevanimi ročicami in tovarniško vgrajenimi Metzelerjevimi gumami, ki so na nekaj več kot sto kilometrov dolgi preizkusni trasi pustile zelo zanesljiv vtis. Okolica Frankfurta je opremljena s številnimi radarskimi merilniki, zato sem večino poti upošteval cestno-prometne predpise in si le na nekaterih delih privoščil nekaj več dinamike.

Svoj pečat med vožnjo pusti tudi precej glasen izpušni sistem (dva v enem), ki je hkrati razlog za večkratno odpiranje ročice plina, ki mi je vsakokrat znova narisal nasmeh na obrazu. Nemci hkrati omenjajo, da imajo pri slovenskem Akrapoviču že pripravljen primeren nadomestek za tovarniški izdelek, če ta ne bi bil zadovoljiv.

Cenovna umestitev

BMW R NineT /5 je posebna, a nikakor ne omejena serija motociklov. Ker so se zgledovali po modelu, ki so ga začeli izdelovati pred 50 leti, so novodobnega naslednika prav tako opremili še nekaterimi sorodnimi detajli. Ob že omenjeni lupini modre barve so na stranskem delu posode za gorivo nameščene kolenske gumijaste blazinice, na vrhu te je vgrajen poseben emblem “50 Jahre /5”, sorodnosti ne more skriti niti dvojni sedež, kakršnega je imel tudi nekdanji model.

Kot že omenjeno, najnovejši šesti član družine bo prihodnji mesec že na voljo kupcem po Evropi in kasneje tudi drugod po svetu. Samo za pokušino, cena zanj bo v Nemčiji postavljena na 14.600 evrov.


Najbolj brano