Polnjenje na domači vtičnici

Avtomobilski proizvajalci drug za drugim tekmujejo v razvoju novih priključno-hibridnih modelov. Tudi zato, ker s tem bistveno znižajo raven izpusta emisij in se tako postavljajo pod dovoljeno mejo, ki jo uveljavlja Bruselj. Zadnji v vrsti je Citroen. Z modelom C5 aircross hybrid želijo pri nas v doglednem času prepričati vsaj deset kupcev.

Nova različica Citroenovega športnega terenca na eni strani 
ponuja dovolj veliko zalogo moči, na drugi pa možnost nizke 
porabe v kombinaciji z električnim motorjem. Foto: Peter Pirkovič
Nova različica Citroenovega športnega terenca na eni strani ponuja dovolj veliko zalogo moči, na drugi pa možnost nizke porabe v kombinaciji z električnim motorjem. Foto: Peter Pirkovič

Številka je, v primerjavi z modeli s klasičnim bencinskim ali dizelskim motorjem, seveda majhna. A priključni hibrid, kot je ta, prinaša uporabniku boljšo vozniško izkušnjo, čeprav mora zaradi tega plačati višjo ceno. C5 aircross je oblikovno posrečen avtomobil, z oznako hybrid pa je dobil pomembno dodano vrednost. Klasičnemu 1,6-litrskemu turbo motorju s 132 kilovati moči so Citroenovi razvojniki dodali še 80-kilovatni elektromotor (nameščen med motorjem in menjalnikom), kar pomeni, da skupna sistemska moč znaša 165 kW (225 KM).

Pod zadnjimi sedeži so našli prostor za paket litij-ionskih baterij s kapaciteto 13,2 kWh, ki po WLPT protokolu meritev omogočajo za 50 kilometrov neslišne vožnje do najvišje hitrosti 135 km/h. V praksi je doseg krajši. Polnjenje baterij se bo pri večini uporabnikov največkrat izvajalo preko domače vtičnice, kar zna trajati približno sedem ur, v primeru polnjenja na 7,2 kW polnilni postaji pa čas polnjenja ne bo daljši od dveh ur.

Ne gre pozabiti, da je priključno-hibridni C5 aircross opremljen z elektrificiranim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki zajema tudi funkcijo Brake, s katero vozilo še hitreje upočasni brez pritiska na zavorni pedal. Med tem dejanjem se akumulator delno napolni in s tem se poveča doseg v električnem načinu pogona.

Dodatna loputa in sprememba merilnikov

Hibridno gnani C5 aircross se od ostalih bratov razlikuje po dodatni loputi za polnjenje baterij, ki je nameščena na voznikovi strani, zaradi namestitve baterij pod zadnje sedeže, ki so mimogrede vzdolžno pomični za 5 centimetrov, pa se je nekoliko skrčil prtljažni prostor. Ta zdaj meri osnovnih 460 litrov oziroma 600 litrov, odvisno od položaja teh. a kljub temu pod predelno polico ohranja prostor za kable.

Sprememba je opazna tudi na armaturni plošči. 12,3-palčni digitalni merilniki omogočajo način prikaza, v katerem se lahko pregleduje različne elemente, ki sodelujejo pri hibridnem pogonu: indikator moči, merilnika električne energije in bencinskega goriva, vrednosti avtonomije v načinu za električni in bencinski pogon ter diagram pretokov energije. Medtem ko se vozilo polni, je na instrumentni plošči prikazan preostali čas polnjenja do celotne napolnjenosti, avtonomija generirane električne energije, delež napolnjenosti akumulatorja z generirano energijo in hitrost polnjenja akumulatorja.

Dražji od klasičnih različic

Od najdražjega C5 aircross z dizelskim motorjem se priključni hibrid po rednem ceniku oddaljuje za skoraj 10 tisočakov. Začetna cena je postavljena na 43.350 evrov, a kupcem že zdaj ponujajo pet tisočakov popusta, v primeru nakupa s financiranjem pa se končna cena spusti še za dodatnih 500 evrov.

Ob nakupu je v ceno všteta tudi domača polnilna postaja v vrednosti tisoč evrov (izdelek in vgradnja).


Najbolj brano