Pelje se celo boljše od klasičnih bratov

BMW-jev X3 ostaja priljubljen med kupci. Poleg bencinske, dizelske in priključno-hibridne izvedbe so Nemci v Evropo iz kitajske tovarne pripeljali še elektrognano verzijo z oznako iX3. Zelo na hitro boste iX3 morda še zamenjali za njegovega batnega brata X3. Tega si pri BMW-ju tudi želijo. iX3 namreč filozofijo X3 prinaša v električni razred in ne obratno.

BMW iX3 nas je že na prvi pogled presenetil, saj ima dovolj 
zmogljiv pogon, ustrezno velik doseg in zelo dobre vozne lastnosti.
BMW iX3 nas je že na prvi pogled presenetil, saj ima dovolj zmogljiv pogon, ustrezno velik doseg in zelo dobre vozne lastnosti.  

Želeli so narediti avto, ki ima podoben videz in funkcijo na cesti, kot jo ima znani koncept X3. Modri poudarki so skladni z BMW-jevo družino i.

Eletrifikacija je dobro “skrita”

Enako veliki, drugače obarvani maski v obliki standardnih BMW-jevih ledvičk in sodobno, aerodinamično oblikovana platišča ter LED tehnologijo, ki jo avto premore tako spredaj kot zadaj. Modri i dodatki celo niso tako zelo v nebo vpijoči, da bi morali vsem vedno na glas razglašati, da vozite električarja. Podrobnosti včasih nalašč pustijo malce dvoma, ali ne gre morda vseeno za katero izmed bolje opremljenih in športnih različic X3. Notranjost je pravzaprav urejena podobno. Domače okolje popestrijo i dodatki, vsaj z logotipom in stikali, značilnimi za električno gnane BMW-je. Pri udobju, prestižu, kakovosti izdelave in prostornosti iX3 ne zaostaja. Ideja, da električni pogon namestijo v znano karoserijo, je odlična. Niso namreč spreminjali ergonomije, namestili so ustrezne prestižne dodatke in niso samo sledili idealistični ekološko-ekonomični ideji enega izmed notranjih oblikovalcev. Prostornost na zadnji klopi ni okrnjena zaradi baterij, v prtljažniku manjka le 40 litrov, kar pomeni še vedno zadovoljivih 510 litrov. Ob bateriji pod dnom in električnim motorjem nad zadnjo osjo. Res, v vsakdanjiku ni z iX3 prostorsko nobenih težav, četudi vam ponudijo vse kabelske opcije za polnjenje avtomobila. Še manj je težav z občutkom udobja in prestiža. Po druženju z iX3 v drugih avtomobilih pogrešate zajetne sedeže, bogato opremo in dišeče usnje.

Tehnični:

Motor: električni, 210 kW

Navor: 400 Nm

Kapaciteta baterij: 80 kWh

Doseg: 460 km po WLPT

Cena: 69.900 evrov (z dodatno opremo 75.891 evrov)

Suvereno na cesti

Vožnja iX3 je tiha. Pika. Vzmetenje je vedno elektronsko nadzorovano. Še najbolj prepričljivo je, kako so uspeli skriti zajetno težo iX3 tudi v ostrih zavojih in pri višji hitrosti. Rešitev ni samo v blažilnikih in vzmeteh, ampak v nizkem težišču. Pogon je samo na zadnja kolesa, tako pač je. Z 210 kW največje moči ima iX3 precej dobre zmogljivosti tako v mestih (kolikor je to potrebno) kot na avtocesti. V športnem načinu vožnje so tudi zvoki v notranjosti drugačni, volanski mehanizem ima bolj čvrst občutek. Z nastavitvami se lahko igrate in si pričarate vzdušje, ki si ga želite. Poraba se v realnem svetu giba okrog 20 kWh na 100 prevoženih kilometrov, širše gledano od 19 do 25. Le resni varčevalci jo bodo spravili pod 17 ali 16 kWh. Zaloga moči v bateriji je za okrog 380 kilometrov, prej kakšnega več, če niste veliko na avtocesti. BMW tehnično zagotavlja okrog 450 kilometrov, če varčujete oziroma potujete počasi, morda uspe. Adaptivna rekuperacija energije s pomočjo senzorjev in navigacije izbira prosti tek z vzdrževanjem hitrosti ali zaviranje z ustvarjanjem električne energije.

Z najboljšim polnilcem lahko v pol ure napolnite baterijo do 80 odstotkov. Pri iskanju ustrezne polnilne postaje pomaga tudi BMW-jeva tovarniška navigacijska enota. Za še boljšo uporabniško izkušnjo priporočajo in priporočamo tudi ustrezno podporno aplikacijo na lastnikovem pametnem telefonu. Tako nadzorujete vse parametre vožnje in polnjenja ter si prihranite skrbi o pomanjkanju energije v zalogovniku v iX3. Pod črto iX3 navduši na čisto neelektričen način. V odličen avtomobil so namestili sodobno tehniko, brez velikih želja po odkrivanju novih oblikovnih idej, kar utegne goditi določenemu segmentu kupcev. Še bolj, ker je zadržal vse gene klasičnih BMW-jev v okretnosti in vozni dinamiki. Upamo lahko samo, da bo BMW ostal pri takšni filozofiji. Je morda najboljši X3 nasploh? Zelo verjetno.


Najbolj brano