Octavia je najbolj priljubljena med slovenskimi kupci

Obračun statistike registracij novih avtomobilov iz lanskega leta je pokazal, da je prodaja spet v upadu. V primerjavi z letom poprej za skoraj 15 odstotkov. In čeprav je lansko leto za trgovce drugo najslabše v samostojni državi, razloga za skrb (še) ni.

Lani se je na podlagi podatkov registracij največ kupcev odločilo 
za Škodo octavio, sledi mu VW t-roc, šele na tretjem mestu je 
Renault clio. Foto: Peter Pirkovič
Lani se je na podlagi podatkov registracij največ kupcev odločilo za Škodo octavio, sledi mu VW t-roc, šele na tretjem mestu je Renault clio. Foto: Peter Pirkovič

Statistika registracij, ki jo za Trgovinsko zbornico pripravlja družba Ardi, pokaže približno stanje na avtomobilskem trgu v Sloveniji. A nikakor ne povsem realnega, saj je v njej skritih tudi nekaj odstotkov tistih avtomobilov, ki so na naših cestah zgolj na papirju in ne pri končnih kupcih.

Po napovedih nekaterih šefov avtomobilskih trgovcev je bil delež teh v lanskem letu občutno nižji, kar pomeni, da se v obračunu za leto 2022 skriva manj kot 5 tisoč vozil. Prodajno številko iz leta 1999, ko je pred napovedano uvedbo novega davka na dodano vrednost trg beležil 78.486 registriranih vozil, zelo verjetno še dolgo ne bomo dosegli.

Visoke obrestne mere jih ne motijo

Ne glede na dejstvo, da so se avtomobili v lanskem letu nekajkrat že podražili in kot kaže temu trendu tudi letos ni videti konca, je zanimivo dejstvo, da kupce ne motijo niti rekordno visoke obrestne mere pri nakupih vozil preko financiranja.

V več kot dveh desetletjih so se razmere na trgu precej spremenile. Dokaj blizu smo bili le v letu 2018, ko je bilo registriranih nekaj več kot 71 tisoč vozil, za statistično najslabše leto pa velja leto 1992 (33.627 registriranih vozil). Leto 2022 je, kot že uvodoma omenjeno, drugo najslabše leto.

Vse dražji avtomobili

Torej, lanska statistika razkriva, da se je v Sloveniji v 12 mesecih registriralo 46.339 osebnih vozil, kar je 14,17 odstotka manj kot v letu 2021 (53.988 vozil). Razlogi za ponoven upad prodaje so še vedno vezani na težave v dobaviteljski verigi večine avtomobilskih proizvajalcev, posledično imajo zato tovarne močno okrnjeno proizvodnjo oziroma na okoliških parkiriščih stoji veliko nedokončanih avtomobilov.

In ker so ti, tudi v Slovenijo, prihajali po kapljicah, povpraševanja s strani kupcev pa je bilo ogromno, so trgovci tako rekoč brez naporov in dodatnih popustov prodali vse kar se je znašlo na njihovih parkiriščih. Ne glede na dejstvo, da so se avtomobili v lanskem letu nekajkrat že podražili in kot kaže temu trendu tudi letos ni videti konca, je zanimivo dejstvo, da kupce ne motijo niti rekordno visoke obrestne mere pri nakupih vozil preko financiranja.

Denimo, ponudba, ki sem jo pred kratkim prejel od trgovca, je v začetni fazi vsebovala efektivno obrestno mero 10,8 odstotka. Ja, denar ni poceni, zanimivo pa bo spremljati, kako dolgo bo še trajal ta trend in na kateri točki se bo začelo opažati ohlajanje kupne moči.

Elektrika še vedno v ozadju

Med avtomobilskimi znamkami se je najbolje odrezal Volkswagen, ki je s 7354 registracijami trdno na prvem mestu. Da nemški velikan nosi krono, so v večji meri zaslužni t-roc (1.282 registracij), tiguan (1079 registracij) in t-cross (1003 registracije). Omenjeni trije so uvrščeni na lestvico najboljših deset v Sloveniji. Presenečenje lanske statistike registracij je brez dvoma Škoda octavia, ki je kljub dejstvu, da so čakalne dobe zanjo znašale tudi več kot leto dni, na prvem mestu med najbolj priljubljenimi modeli. Statistika je zabeležila 1405 registracij, kar je 148 več od Renault clia, ki je končal na tretjem mestu lestvice najbolj priljubljenih (1257 registracij). Več kot polovičen upad v primerjavi z letom 2021.

Med prvimi desetimi se uvrščajo še Kia sportage, Renault captur, Hyundai tucson, Fiat 500 in presenetljivo tudi Toyota yaris cross. Na krilih tega modela (874 registracij) se je Toyota pri nas zavihtela na peto mesto med znamkami (skupno 2948 registracij). Preboj električnih vozil se še vedno ni zgodil, pa čeprav ga trgovci vsako leto znova napovedujejo. Če je bilo v letu 2021 registriranih 1723 električnih vozil, je bilo lani teh 2293.

Največ, kar 240 registracij beleži Tesla Y, tej pa v prvi peterici sledijo še Škoda Enyaq (201 registracija), Volkswagen ID.4 (188 registracij), Renault Twingo (145 registracij) in Tesla Model 3 (126 registracij). Dejstvo je, da so ti avtomobili še vedno predragi, da polnilna infrastruktura pri nas še vedno ne dosega nivoja razvitih držav in da država nima jasnih smernic, kako naj na pravi način spodbudi potencialnega kupca. 4500 evrov subvencije, če avto ni dražji od 65 tisočakov, je za mnoge prenizek vložek države, na drugi strani pa se mnogi zanje odločajo za službeno vozilo, saj so kot uporabniki teh oproščeni bonitet.

Priljubljeni tudi športni in prestižni

Pri pregledu registracij se velja nekoliko posvetiti tudi segmentu športnih oziroma luksuznih vozil. V lanskem letu je bilo registriranih kar 274 takšnih vozil. Na vrhu lestvice kraljujeta Bavarca M3 in M4 Coupe s skupno kar 54 registracijami, veliko zanimanja je bilo za Mercedesove AMG modele (18 registracij), zdaj pa pozor, kar 14 registriranih je bilo Porschejev 911 GT3. Najcenejši stane 193 tisočakov.

Kupci so se ogrevali tudi za BMW-ja serijo 7 (14 registracij), Audija RS6 avant (13 registracij), pa za BMW-ja M5 in Mercedesa S, ki vsak zase beležita po 12 registracij, spregledati pa ne gre niti športnika Alpine A110 z desetimi registracijami. Med najbolj ekskluzivne, ki imajo slovensko registrsko tablico, je moč najti Ferrarija romo in SF90 stradale, Lamborghinija huracana ter Benteyja continentala GT speed.

Trg lahkih gospodarskih vozil je lani upadel za nekaj več kot četrtino. Statistika beleži 9687 registracij, med najbolj uspešne štejemo znamke Ford, Renault in Citroen. Najbolj so se kupci ogrevali za Forda customa (693 registracij), Renault je bil uspešen z masterjem (640 registracij), pri Citroenu pa so največ zanimanja beležili za jumperja (572 registracij).


Najbolj brano