Obrtnik na dizelsko gorivo ali baterije

Fiat je še zadnji v avtomobilski skupini Stellantis, ki je v ponudbo uvrstil na koncernski platformi zgrajen uporaben kombi in tako po nekaj letih spet oživel prepoznavno oznako.

Na slovenskem trgu si želijo, da bi fiat scudo do konca letošnjega 
leta prepričal okrog sto kupcev. Foto: Peter Pirkovič
Na slovenskem trgu si želijo, da bi fiat scudo do konca letošnjega leta prepričal okrog sto kupcev. Foto: Peter Pirkovič

Oznaka scudo ima pri Fiatu dolgo zgodovino, saj ta sega v leto 1996, ko je na tržišče zapeljala prva generacija tega dostavnika, ki je nastala v partnerstvu s Citroenom. Tesno sodelovanje s Francozi se je vleklo do leta 2016, ko so pri Fiatu začasno prenehali s prodajo tega modela, v vmesnem času pa sta ti dve znamki končali pod isto streho, skupaj s Peugeotom in Oplom, zato so to oznako vnovič obudili in jo ponudili kupcem po Evropi. Pri tem je potrebno omeniti, da so poleg scuda na isti platformi (PSA EMP2) izdelani tudi citroen jumpy/space tourer, peugeot expert/traveller, opel vivaro/zafira in toyota proace/proace verso, ki sicer ni del skupine Stellantis.

Zanimiva tovorna izvedba s sedeži

Zadnji v verigi je torej fiat scudo, ki je v Sloveniji na voljo v več karoserijskih različicah in sicer kot šasija za naknadne nadgradnje, zagotovo najbolj zanimiva za kupce pa bosta furgonska in crewcab izvedba z dodatno sedežno vrsto. Tako furgonska kot crewcab izvedba sta na voljo v dveh dolžinah. Najdaljša različica meri 5,3 metra, običajna pa 4,6 oziroma 4,95 metra v primeru furgona, je pa med njima razlika v nosilnosti, saj denimo scudo furgon zmore prepeljati tovor težek 1333 kilogramov, medtem ko je dovoljena nosilnost pri različici s sedeži omejena na največ 1198 kilogramov. Pri tovorni izvedbi uporabnikom velik faktor pomeni dolžina tovornega prostora. Ta je odvisna od izvedbe vozila - L2 ima 2,18 metra dolžine, pri izvedbi L3 pa ta znaša 2,53 metra. Tako kot vsi ostali bratje je tudi scudo podedoval trik posebne odprtine pod sovozniškim sedežem, s katerim se dolžina povečuje celo do 4 metrov. Izpostaviti velja, da je scudo opremljen s stranskimi drsnimi vrati, ki omogočajo, da se evro paleta nalaga tudi s strani, skozi 92 centimetrov široko odprtino. Posebnost furgonske različice s sedeži je tudi ta, da se v primeru potrebe po dodatnem prostoru, sedežno klop z eno potezo zloži v položaj, kjer uporabnik pridobi 1,5 m3 prostora za prevoz tovora.

Izpostaviti velja, da je scudo opremljen s stranskimi drsnimi vrati, ki omogočajo, da se evro paleta nalaga tudi s strani, skozi 92 centimetrov široko odprtino.

Dizel ali elektrika

Scudo je v Sloveniji na voljo z dizelskimi in električnimi motorji. Dostavnik je lahko opremljen z 1,5-litrskim dizelskim štirivaljnikom s 74 in 88 kilovati moči, v kombinaciji z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, v ponudbi pa je tudi zmogljivejši dvolitrski dizel s 106 in 132 kilovati moči, ki ga bo mogoče kombinirati z 8-stopenjsko avtomatiko. Kot že omenjeno bo potniška verzija, ki v ponudbo prihaja tekom letošnjega leta, opremljena le s pogonom na električni motor. A slednji je na voljo tudi za ostale karoserijske različice. 100-kilovatni električni motor deluje v kombinaciji s 50 ali 75 kWh baterijo, ki ima na papirju deklariran doseg med 230 in 330 kilometri. Na polnilnicah z enosmernim tokom jih je možno polniti z močjo do 100 kilovatov (do 80 odstotkov v 45 minutah), na tistih z izmeničnim tokom pa je moč omejena na največ 11 kilovatov. Fiat kupcem na baterijo ponujajo 8 let garancije oziroma do 160 tisoč prevoženih kilometrov.

Cene so med znamkami enake

Kot že omenjeno, Fiatov predstavnik je zadnji iz skupine Stellantis, ki je dobil novo priložnost na evropskemu trgu, hkrati pa so znotraj skupine poskrbeli za tako imenovano uskladitev cen med znamkami. Izjema ni niti Toyota. Cena vstopne verzije z vključenim popustom znaša 28.645 evrov oziroma še 1500 evrov manj, če se kupec odloči za nakup s financiranjem, medtem ko e-Scudo z vključenim popustom stane najmanj 40.269 evrov.


Najbolj brano