Novo v Sloveniji: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Eclipse cross je po novem na voljo le še s hibridnim pogonom in polnilnim kablom za polnjenje baterije. Dodali so mu tudi nekaj oblikovne svežine in glede na vsebino konkretno povišali ceno.

Natanko po treh letih od slovenske premiere novega modela na naše ceste prihajajo prvi primerki modela eclipse 
cross. Ta mu je prinesla priključno-hibridni pogon, nekaj oblikovnih sprememb in hkrati tudi višjo ceno.
Natanko po treh letih od slovenske premiere novega modela na naše ceste prihajajo prvi primerki modela eclipse cross. Ta mu je prinesla priključno-hibridni pogon, nekaj oblikovnih sprememb in hkrati tudi višjo ceno.  

Pri Mitsubishiju sledijo svoji strategiji in temu primerno so pred kratkim model eclipse cross opremili s priključno-hibridnim pogonom, ki ga že nekaj časa vgrajujejo v večjega brata outlanderja. To bo v prihodnje tudi edina izbira za kupce, z njim pa je povezan tudi pogon na vsa štiri kolesa (S-AWC).

Pod sprednjim pokrovom je prostor za 2,4-litrski bencinski mivec motor z 72 kilovati moči, dodatno je na sprednji osi še 60-kilovatni električni motor, medtem ko je na zadnji osi vgrajen 70-kilovatni elektromotor. Skupna sistemska moč tako znaša 138 kilovatov moči, kar bo dovolj tudi za vleko tone in pol težke prikolice. Med sprednjo in zadnjo osjo so namestili še 13,8 kWh baterijo, ki na papirju omogoča 50 kilometrov tihe in brezemisijske vožnje. Polnjenje poteka po znanih kanalih. Na domači vtičnici bo proces trajal dobrih sedem ur, na hitri polnilnici pa bo do 80-odstotne napolnjenosti postanek trajal vsega 25 minut. Tovarna kupcem serijsko doda še polnilni kabel za domačo vtičnico. Obenem ima eclipse cross PHEV tudi sistem za hlajenje baterije med polnjenjem, ki ga je možno izključiti. Pri Mitsubishiju pravijo, da ta funkcija vpliva na čas polnjenja in prispeva k podaljšanju življenjske dobe baterije.

Trije načini vožnje

Hibridni EV sistem poleg bencinskega motorja sestavljajo še generator elektrike in dve kontrolni enoti, ki skrbita za delovanje sistema, vse to pa omogoča, da lahko ta avto uporabnik pelje v treh izbirnih programih. Prvi je povsem električni način, ki omogoča hitrost do 135 km/h, v drugem, zaporednem oziroma serijskem hibridnem načinu elektromotorja poganjata avto z elektriko, ki jo proizvede bencinski motor, ta pa elektriko generira, ko je raven baterije nizka in doda moč pri hitrem pospeševanju ali vzpenjanju. Pri tretjem, vzporednem oziroma paralelnem načinu, avto poganja bencinski motor s pomočjo elektromotorjev, ko potrebujete dodatno moč. Hibridni pogon je hkrati tesno povezan tudi s prej omenjenim štirikolesnim pogonom, ki so ga v eclipse crossa prav tako prenesli iz outlanderja. To pomeni, da so ves čas v pogonu vsa štiri kolesa, na spolzkem terenu, zasneženi cesti oziroma na makadamu pa se navor preusmerja na tista kolesa z več oprijema. Pri tem ima voznik možnost izbire med petimi programi vožnje (asfalt, makadam, sneg, običajna in eko vožnja).

Notranjost je japonsko urejena in korak bližje premijskemu segmentu vozil. (Foto: Peter Pirkovič)

Postal je dražji

Pri Mitsubishiju so poskrbeli tudi za nekaj oblikovnih popravkov. Prtljažna vrata nimajo več dvodelnega stekla, to pa pripomore k boljši preglednosti pri vzvratni vožnjo, medtem ko je bil vidno prenovljen tudi sprednji del. Spremembe so opazne tudi v notranjosti, v delu armaturne plošče. Novi so materiali, nova je ročica menjalnika in večji je osrednji zaslon, ki s prenovljeno multimedijo ponuja več vsebine, hkrati pa zna uporabniku na daljavo (preko aplikacije) sporočati določene podatke o avtomobilu. Ker je eclipse cross za 14 centimetrov daljši in v dolžino meri 4,54 metra, so uspeli urediti še nekaj dodatnega prostora v prtljažniku. Zdaj premore od 359 do največ 1108 litrov. Ko smo pred tremi leti spoznali ta model, je bil kupcem na voljo z bencinskim 1,5-litrskim motorjem, dvokolesnim pogonom in z začetno ceno 19.890 evrov. Danes različica PHEV s štirikolesnim pogonom stane najmanj 33.990 evrov z vključenim popustom.


Najbolj brano