Novo poglavje capturja

Renault je po dolgih letih povsem prenovil prodajnega prvaka in ga v začetku letošnjega leta poslal na slovenske ceste. Slovenske kupce prepričuje z elegantno obliko, dobrimi voznimi lastnostmi, naš testni avto pa je pokazal še nekaj premijskega karakterja.

Francozi so pri snovanju druge generacije capturja konkretno 
zavihali rokave in na trg postavili zelo spodoben izdelek z veliko 
več uporabne vsebine. Foto: Peter Pirkovič
Francozi so pri snovanju druge generacije capturja konkretno zavihali rokave in na trg postavili zelo spodoben izdelek z veliko več uporabne vsebine. Foto: Peter Pirkovič

Na prvi pogled bi lahko zapisal, da je capturjeva podlaga ostala enaka, a je v mnogih pogledih tako zelo drugačen. Captur je izdelan na novi platformi in istočasno je malce pridobil na merah, kar postaja pravilo za večino novih avtomobilov. V dolžino je za enajst centimetrov daljši (skupno meri 4,22 metra), za nekaj pičlih milimetrov je širši, bistven podatek pa je, da je tudi medosje malenkost daljše (2,63 metra), kar se najbolj pozna pri odmeri prostora v potniški kabini.

Renaultovi oblikovalci so pri snovanju nove generacije sledili smernicam hišnega oblikovanja, zato je sprednji del zelo soroden cliu, pri pogledu na zadek se zdi, da so oblikovalci dobili nove zamisli in zelo všečno zastavili oblikovni odtis (LED tehnika), a da bi bil avto kot celota opazen, so nanj nataknili še 18-palčna platišča, ga odeli v črno barvo in zunanjost obogatili s številnimi vložki kroma. Kot celota izpade zelo všečno.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4227 mm x 1797 mm x 1576 mm

Motor: 1,3-litrski turbo bencinski s 113 kW (155 KM)

Navor: 270 Nm pri 1800 vrtljajih

Gume: 215/55/R18

Posoda za gorivo: 48 litrov

Cena: 28.090 evrov (cena testnega s popusti 29.425 evrov)

Potniška kabina je zgodba zase

Armaturna plošča je zasnovana v duhu digitalizacije in lahkotne uporabe vseh komponent za upravljanje. Volan, nastavljiv po višini in globini, primerno sede v roke (gostota stikal je malenkost preobsežna), v usnje odeti udobni in ogrevani sedeži prek stikal omogočajo optimalno nastavitev za sedenje, zelo zgledno in vsebinsko razporejene so informacije z 10,2-palčnega TFT zaslona, ki nadomešča analogne merilnike, medtem ko prvo violino osrednje multimedijske enote igra štrleči zaslon v obliki 9,3-palčne tablice.

Vsebinsko je vidno prenovljen, ima vgrajen DAB sprejemnik, več čas je povezan s spletom (vgrajena dodatna SIM kartica), zato tudi ponuja prometne informacije v živo ob uporabi navigacijske naprave in, kar je najbolje, ozvočenje bose je vrhunsko. Seveda ima tudi slabe plati, česar pri Renaultu v vseh teh letih še niso razumeli. Sistem občasno v celoti zmrzne oziroma preskakovanje med meniji deluje precej počasno.

Potniki v takšnem capturju dobijo tudi izdaten odmerek svetlobe skozi pomično stekleno strešno okno, medtem ko si potniki pri odrejanju prostora na zadnji klopi lahko pomagajo z vzdolžnim pomikom le-te za 16 centimetrov. To pomeni manj ali več prostora v prtljažnem delu. Ta v osnovi meri 422 litrov (536 litrov, če je sedežna klop pomaknjena povsem naprej), a z uporabo predelne police je možno ustvariti dodaten skrit prostor in ravno dno (1,57 metra) za nalaganje vse do sprednjih sedežev.

Zmogljiv bencinski pogon

Captur še vedno ne ponuja štirikolesnega pogona. Morda ga res ne potrebuje, dejstvo pa je, da pri Renaultu opažajo, da večina njihovih kupcev zanj ne bi doplačevala nekaj tisoč evrov. Imajo pa v ponudbi zmogljiv 1,3-litrski TCe motor s 113 kilovati moči, v kombinaciji s sedemstopenjskim EDC samodejnim menjalnikom. Takšnega sem tudi preizkusil. Ker večina voznikov v capturju ne išče športnega karakterja, bo celotna predstava omenjene pogonske kombinacije več kot optimalna.

Zaloge moči je dovolj, delovanje menjalnika pa zgledno. Vse do trenutka, ko je potrebno od capturja zahtevati odtenek več odzivnosti. V tistem trenutku bo svoje slabosti pokazal neodločen samodejni menjalnik. Poraba goriva se je v mojem primeru gibala okrog 8,5 litra, a res je tudi, da sem v času preizkusa veliko uporabljal avtocesto. Morda bi šlo z malo več občutka še slab liter nižje.

Ko ocenjujem vozne lastnosti pa ne morem mimo dejstva, da so te svetlobna leta naprej v primerjavi s predhodnikom. V zavojih je nagibanja zelo malo, hkrati pa se izkaže z zanesljivo lego in vodljivostjo, kjer ima svoje zasluge tudi krmilni mehanizem.

Testni captur je imel tako rekoč vse, kar ponuja tovarna in je, skupaj z nekaj minimalne dodatne opreme ter z 800 evri popusta, stal debelih 29 tisočakov. Ni poceni, se strinjam, a to je zares “špica” ponudbe.


Najbolj brano