Novo električno poglavje

Korejski proizvajalec je v torek predstavil svoje novo revolucionarno električno vozilo. Revolucionarno zato, ker je grajeno na povsem novi tehnologiji, ponuja visoko zmogljivost, doseg in nenazadnje veliko prostora v potniški kabini.

Po podatkih slovenskega zastopnika bodo  prvi primerki v Sloveniji  
konec poletja oziroma v začetku jeseni, cen  pa v tem trenutku še 
nimajo oblikovanih. Foto: Hyundai
Po podatkih slovenskega zastopnika bodo prvi primerki v Sloveniji konec poletja oziroma v začetku jeseni, cen pa v tem trenutku še nimajo oblikovanih. Foto: Hyundai

Korejska znamka ima z električnimi avtomobili že veliko izkušenj in znanja. Na trgu imajo ioniqa in kono, pa tudi druge priključne hibride, a zdi se, da so z ioniqom5 obrnili povsem nov list in začeli pisati novo zgodbo. V prvi vrsti o tem govori zunanja oblika. Avto ni niti malo soroden z aktualnimi modeli v Hyundaijevi ponudbi, saj so na njem uporabili zelo futurističen in moderen oblikovalski pristop, s ščepcem retro stila izpred nekaj desetletij, ko je bil pri Hyundaiju aktualen model pony.

Napredne rešitve

4,65 metra dolg ioniq5 je hkrati prvi model v njihovi ponudbi, ki je nastal na novi platformi za električna vozila E-GMP (Electric Global Modular Platform), ta pa mu prinaša številne napredne tehnične rešitve, s katerim se ioniq5 uvršča v sam vrh med električarji. Kupcem bosta na voljo dva tipa baterij s kapaciteto 58 kWh in 72,6 kWh, polnjenje obeh pa lahko poteka tako na 400 kot na 800-voltnem sistemu, zahvaljujoč tehnologiji, ki s pretvornikom premosti potencialno razliko in zagotavlja stabilno polnjenje. 800-voltni sistem za zdaj ponujata samo taycan in e-tron GT.

Vgrajeni polnilnik lahko zmore največ 350 kilovatov enosmernega toka, to pa v praksi pomeni, da potrebuje le 18 minut polnjenja z deset na 80 odstotkov. V samo petih minutah uporabnik lahko pridobi za približno sto kilometrov avtonomije (izračun WLTP). Specifikacije polnjenja z izmeničnim tokom še niso znane, je pa znan podatek, da ima avto z močnejšo baterijo po WLTP 480 kilometrov dosega.

Pogon na zadnja ali vsa štiri kolesa

Hyundaijevi mojstri so poskrbeli, da je ioniq5 ustvarjen ne samo, da prejema energijo, ampak da jo tudi ponuja zunanjim uporabnikom. To omogoča funkcija V2L, ki lahko zagotovi do 3,6 kW moči za priklop, na primer, toasterja, ki ga uporabnik vzame na izlet. Vtičnica se nahaja pod sedeži, avto pa mora biti v tem primeru v fazi delovanja. Ioniq5 bo pri obeh baterijah ponujal možnost pogona na dve oziroma štiri kolesa. To v praksi pomeni, da bo v osnovni verziji na voljo le en električni motor nameščen na zadnjo os (pogon na zadnja kolesa) ali dva elektromotorja, vsak na svoji osi, kar posledično pomeni pogon vseh štirih koles.

V primeru šibkejše baterije bo motor na zadnji osi razvijal 125 kilovatov moči, v paru pa bo skupna moč znašala 160 kilovatov. Pri 72,6 kWh bateriji bo pri različici s pogonom na en kolesni par na voljo 160 kW, pri različici s štirikolesnim pogonom pa kar 225 kW in 605 Nm navora. Nova platforma posredno omogoča tudi veliko več udobja za potnike. Namreč, avto ima kar trimetrsko medosno razdaljo, to pa pomeni obilico prostora tako za voznika in sopotnika, kot potnike na zadnji klopi. Dodatno ima ioniq5 še najmanj 531-litrski prtljažnik in dodatno 57-litrsko odlagalno mesto pod sprednjim pokrovom.

Omeniti velja še, da imata sedeža vgrajene počivalnike za noge, da ima ioniq5 vgrajen zelo napreden projekcijski sistem izpisa podatkov na vetrobransko steklo, medtem ko dva 12-palčna zaslona skrbita za vso komunikacijo in upravljanje s sistemi, ki jih voznik potrebuje.


Najbolj brano