Nova zelo zanimiva in uporabna kombinacija

Kadjar je ob zadnji prenovi precej izostril svojo zunanjo podobo in pridobil številne tehnične nadgradnje. Pred nekaj meseci so v ponudbo uvrstili še uporabno kombinacijo dizelskega motorja, ročnega menjalnika in štirikolesnega pogona. Kot da to ne bi bilo dovolj, so mu Francozi v potniški kabini uredili še zelo zmogljivo ozvočenje.

Kadjar je večji od novega capturja in manjši ter cenejši od velikega koleosa. Zelo je primeren za glavno prevozno sredstvo v 
družini. Foto: Peter Pirkovič
Kadjar je večji od novega capturja in manjši ter cenejši od velikega koleosa. Zelo je primeren za glavno prevozno sredstvo v družini. Foto: Peter Pirkovič

4,44 metra dolg športni terenec s krepkim 20-centimetrskim odmikom karoserije od tal, je idealen za vse dogodivščine. Pred nekaj meseci so Renaultovci njegovo ponudbo dopolnili z novim in zmogljivejšim motorjem. Nov 1,7-litrski dizelski štirivaljnik s 110 kilovati je bil v našem testnem avtomobilu povezan z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, slednji pa je moč razporejal na vsa štiri kolesa. To je hkrati unikatna kombinacija, ki se je na našem kratkem preizkusu predstavila kot zanesljiva in dovolj zmogljiva, da smo z njo prevozili tudi nekaj makadamskih vzponov.

V notranjosti velja, poleg dobrega ozvočenja, pohvaliti zares udobne sedeže.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4489 mm, 1834 mm, 1613 mm

Motor: 1,7-litrski dizelski motor s 110 kW (150 KM)

Navor: 340 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 225/45/R19

Posoda za gorivo: 55 litrov

Cena: 31.090 evrov (končna cena z dodatki in s popustom 30.810 evrov)

Pri nekoliko bolj grobi podlagi velja ročno preklopiti na stalni štirikolesni pogon, kjer je vključena še zapora diferenciala (do 40 km/h), dodatno pa voznik lahko izbere samodejno uravnavani pogon na vsa štiri kolesa, medtem ko sem večino vožnje opravil z izbranim programom 2WD oziroma zgolj pogon na sprednja kolesa. Z všečno oblikovanimi in velikimi 17-palčnimi platišči se kadjar sicer najbolje počuti na asfaltni podlagi. Dizelski motor postreže z nekaj robustne glasnosti, a na drugi strani uporabnika osrečuje z ugodno porabo goriva. V mojem primeru je ta znašala malenkost nad šestimi litri.

Visoka mera uporabnosti

Dodatna mera razvajanja voznika in potnike čaka v potniški kabini. Pohvaliti velja mehka in udobna sprednja sedeža, ki obenem ponujata tudi dovolj hrbtne opore, dovolj je uporabnih odlagalnih mest, digitalni merilniki ponujajo preglednost in pestro vsebino informativnih podatkov, malce manj pa ostajam navdušen nad osrednjim multimedijskim vmesnikom R-Link 2. Procesorska moč je prepočasna, da bi omogočala enostavno in hitro preskakovanje med meniji, slika s kamere na zadku pa preveč kockasta in nerazločna.

Na drugi strani pa so Francozi poskrbeli za odlično zvočno kuliso, ki jo ustvarja ozvočenje proizvajalca Bose, k temu pa so dodali še digitalni radijski signal DAB. Zame kot voznika je že to dvoje pika na i dobremu počutju med dolgimi vožnjami. Sedežna klop ima dovolj prostora, da se bodo na njej otroci udobno počutili, prav tako je ta opremljena z isofix sidrišči, v primeru prevoza daljših predmetov je mogoče naslon v nekaj korakih preklopiti in ustvariti povsem ravno dno do sprednjih sedežev. Prtljažnik, ki hkrati s predelno polico prinaša še en skrit odlagalni prostor, v osnovi meri 472 litrov. Vsa osvetlitev potniškega prostora je v domeni LED tehnologije, slednja pa svojo odlično vlogo opravlja tudi pri osvetljevanju ceste v nočnem času.

Splača se nakup prek financiranja

Pregled cenovne umestitve pokaže, da testni kadjar sodi v nekoliko višje cenovne okvire. Zaradi bogate opreme in štirikolesnega pogona. Osnovna cena zanj je postavljena na 31.090 evrov, k temu pa je potrebno prišteti 690 evrov za modro barvo, 590 evrov za panoramsko stekleno streho, vzvratna kamera in pomočnik za parkiranje staneta dodatnih 350 evrov, tisto kar me bolj skrbi pa je doplačilo 490 evrov za paket varnost, v kateri je uvrščen sistem za samodejno zaviranje v sili.

Ta dodatek bi moral biti v tem cenovnem razredu del serijske opreme. Pika. Seštevek in odbitek v višini 2400 evrov (popust) pokaže, da je takšne vrste kadjar ocenjen na dobrih 30 tisočakov oziroma morda še manj, če se nakup izpelje preko financiranja.


Najbolj brano