Nova Volkswagnova zvezda za aktivne?

V roke sem dobil najnovejšega in hkrati najmanjšega med križanci iz Volkswagnove družine. Izkaže se kot zelo korekten in uporaben avtomobil, ki bo pisan na kožo mladim ali starejšim aktivnim parom. Ni pa tudi najcenejši.

Všečna, a hkrati zelo sorodna zunanja podoba z ostalimi brati, ki 
je, kot pravijo pri Volkswagnu, ključ do uspešne prodaje. Foto: Peter Pirkovič
Všečna, a hkrati zelo sorodna zunanja podoba z ostalimi brati, ki je, kot pravijo pri Volkswagnu, ključ do uspešne prodaje. Foto: Peter Pirkovič

S 4,1 metra dolžine je t-cross postavljen na podlago pola oziroma platforme MQB A0, na kateri sta nastala Seatova arona in Škodin kamiq. Izbire v tem razredu res ne primanjkuje. A vendar želi t-cross biti vsaj nekoliko drugačen. Tudi zato so mu malce oblikovno preuredili ostro odsekani zadek, kjer se bohotijo led svetila, ki se medsebojno povezujejo, medtem ko je sprednji del povsem v skladu z aktualno oblikovalsko politiko nemškega proizvajalca. Njegov prvi nastop mora biti prepoznaven, na način kot so prepoznavni njegovi bratje t-roc, tiguan in največji tuareg.

Pomična zadnja klop

Samo za primerjavo, najmanjši brat je od t-roca za 12 centimetrov krajši, njegovo medosje meri 2,55 metra, a v potniški kabini so razvojniki uspeli zagotoviti razmeroma dovolj prostora za štiri oziroma občasno tudi pet potnikov. Sprednja sedeža ponujata dovolj udobja in oprijema, a bistvo pri njih bo deset centimetrov višje sedenje, kar bo morda eden ključnih razlogov pri nakupu avtomobila. To je dejstvo in prav višje sedenje kupci največkrat izpostavljajo pri prodajalcih. Temu primerno je jasna tudi starostna struktura kupcev.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4108 mm, 1760 mm, 1584 mm

Motor: litrski turbo bencinski motor z 70 kW (95 KM)

Navor: 175 Nm pri 2000 vrtljajih

Gume: 205/60/R16

Posoda za gorivo: 40 litrov

Cena: 17.811 evrov (z dodatno opremo 21.352 evrov)

Presenetljivo dovolj prostora je tudi na zadnji klopi, ki dodatno ponuja vzdolžen 14-centimetrski pomik, kar je zelo uporabna rešitev, od pozicije tega pa bo odvisna še velikost prtljažnega prostora, ki ima nameščeno posebno predelno polico, s slednjo pa uporabnik po svojem občutku odmeri globino prostora. V osnovi prtljažnik meri 385 oziroma 455 litrov, če se v nekaj potezah preklopi še naslon (deljiv v razmerju 60:40), bo tega še nekoliko več. Kot tak je t-cross primeren za prevoz manjše omare ali pralnega stroja. Omeniti velja, da se pri preklopu naslona ustvari ravno dno do sprednjih dveh sedežev.

Dodatno težo pri prostornosti prinaša možnost preklopa naslona sovoznikovega sedeža. Delovno okolje mi je bilo v tem Volkswagnovem vozilu precej dobro poznano. Preverjene oblikovalske poteze omogočajo lahkotno upravljanje vseh sistemov, osrednji zaslon na dotik ima vso vsebino v slovenščini, palec gor za digitalne merilnike, ki sicer sodijo med dodatno opremo (358 evrov), odlagalnih površin ne primanjkuje, medtem ko malo manj sijočo sliko pokaže velik delež trde plastike na armaturni plošči.

Lahko je tudi varčen

Za pogon v testnem avtomobilu je bil tokrat vgrajen najšibkejši v ponudbi. Litrski trivaljnik, z značilnim zvokom, a z dovolj dinamičnim karakterjem. Pravzaprav me je presenetilo, da je 70-kilovatni bencinski turbo mlinček zmogel iz sebe iztisniti toliko naboja in v ključnih trenutkih pokazati zobe. K temu je pripomogla tudi razmeroma nizka teža, ki znaša dobro tono in 200 kilogramov.

Ne glede na to, da ima za prenos moči vgrajen le petstopenjski ročni menjalnik, se na cesti zelo dobro izkaže. Nastop med zavoji je suveren, nagibanja dejansko ni začutiti, zelo natančno pa svoje delo opravi tudi volanski mehanizem. Poraba je ob zmerni vožnji precej ugodna in se giblje med petimi in šestimi litri, kar v praksi pomeni, da sem z napolnjeno 40-litrsko posodo za gorivo prevozil približno 500 kilometrov. Večja težava teh trivaljnikov je postavljanje hitrostnih izzivov na avtocesti, kar prinese precej višjo porabo, tudi prek osmih litrov.

T-cross v ponudbi nima možnosti izbire štirikolesnega pogona, a ne glede na to je pripravljen tudi na manj zahtevne terenske izzive. Testni t-cross je bil opremljen z dodatnim paketom R-line, ki mu dodatno zagotavlja 17-palčna platišča in zatemnjena stekla, a temelje postavlja šele paket life. Slednji nadgrajuje osnovo in t-crossu serijsko zagotavlja, na primer osempalčni osrednji zaslon, sredinski naslon za roko s predalom, dvopodročno klimatsko napravo in kup drugih dodatkov. In na račun teh končna cena primerno naraste, s slabih 18 na 21 tisočakov.

A kot vselej bodo svoje povedali kupci. Letos bo na slovenske ceste, po napovedih zastopnika, zapeljalo več kot tisoč t-crossov in to je nenazadnje dober pokazatelj, kako priljubljen je ta avtomobil med kupci. Tudi na račun nekoliko višje cene.


Najbolj brano