Nova generacija Toyotinega športnika

Pet mesecev po rojstvu Subarujevega BRZ-ja so zdaj športnika pokazali tudi pri Toyoti. Gre za nadaljevanje ustaljenega sodelovanja med dvema družbama, kjer je glavni cilj na trgu ohraniti tudi nekaj športne klasike in znižati razvojne stroške.

Toyota je predstavila naslednika GT86, ki ima zdaj oznako GR86, v 
svetu električarjev in športnih terencev pa je zadnji branik 
klasične športnosti. Foto: Toyota
Toyota je predstavila naslednika GT86, ki ima zdaj oznako GR86, v svetu električarjev in športnih terencev pa je zadnji branik klasične športnosti. Foto: Toyota

Osnovna silhueta naslednika je praktično enaka, morda bi lahko celo rekli, da gre za poglobljeno prenovo, a pri Toyoti za avto, ki ima še dvojčka Subaruja BRZ, pravijo, da je povsem nov. V dolžino meri 4,27 metra, kar je slabe tri centimetre več od predhodnika. Za pol centimetra je daljša tudi medosna razdalja. Avto je tudi pridobil na teži in sicer 32 kilogramov, a je s 1270 kilogrami še vedno precej lahka konstrukcija na kolesih, prav tako ima precej optimalno razporejeno tudi težo.

Glavna hiba GT86 je zdaj odpravljena in zdaj 2,4-litrski bokser, ki premore 170 kW (231 KM), bo avto do stotice pospešil v 6,3 sekunde, kar je za 1,1 sekunde boljše od predhodnika. Motor še vedno diha z navadnimi pljuči, brez podpore turbo polnilnika, moč pa se na zadnji kolesni par prenaša preko šeststopenjskega ročnega ali samodejnega menjalnika. Omeniti velja tudi to, da je karoserija za 50 odstotkov trdnejša, streha je narejena iz aluminija. Notranjost še vedno ohranja precej klasično podobo, čeprav je vidno sodobnejša, pri čemer najbolj izstopa velik zaslon infozabavnega sistema. 86 ali Hači-roku po japonsko izvira iz legendarne corolle AE86.

Pred leti je Toyota na trg poslal tribute trojčke, poleg GT86 še Subaruja BRZ in upokojenega sciona, v novi generaciji pa je GT zamenjal Gazoo Racing ali GR, med oznako in 86 pa je tokrat, če smo malce pikolovski, presledek. Od leta 2012, ko je Toyota na trg poslala prvo generacijo, so zabeležili več kot 200.000 prodanih primerkov. Nekaj od teh je našlo pot tudi v Slovenijo. Novo generacijo pričakujejo proti koncu letošnjega leta.


Najbolj brano