Nova generacija, pogon na sprednja kolesa

Bavarci so prekinili zakoreninjeno tradicijo, ki je dolgo časa poosebljala znamko BMW. Novo serijo 1 so gradili na novi platformi, ki je prinašala velikansko spremembo. Ali to močno vpliva na vozne lastnosti?

 Foto: Artur Švarc
Foto: Artur Švarc

Septembra 2004 je BMW stopil na področje, kjer ni bil doma - podal se je v boj s peto generacijo VW golfa in podobnimi derivati, ki so zasedali svoj in uspešen del prodajnega segmenta. Čeprav bi ga lahko primerjali tudi s kratkorepim eksperimentom serije 3, je bila enica čistokrvna kombilimuzina z obstoječo BMW-jevo mehaniko in seveda zadnjim pogonom in brezkompromisno popolno vozno odliko. In seveda, rahlo disproporcionalno obliko z dolgim nosom in do konca potegnjeno kabino.

Oblikovno všečna enka

Lani je prišla tretja generacija, s sprednjim pogonom in precej širšim spektrom naslavljanja voznikov. Oblikovno gledano je razporeditev oblike od nosa do zadka spolirana in bolj skladna od predhodnikov, pisana na kožo pojmovanju dizajna v tem segmentu po 20 letih novega stoletja, kjer vsaka znamka prisega na svoj recept. Izstopa pa seveda maska, ki tipa meje mogočega, ko gre za širino in višino, kar pa se več kot lepo ujame z drugačnimi odbijači in temnejšo podobo m-sport paketa. V notranjosti je občutno več prostora kot pri prejšnji generaciji, športni paket seveda prinese nekaj več vizualnega in tudi sedalnega premika k malim kompaktnim dirkalnikom. Notranjost je pri BMW tradicionalna - multimedijski vmesnik, stikala, upravljanje so tam, kjer jih najdemo tudi pri drugih BMW-jih. Aluminij in karbon sta tisto, kar navdihuje domače dirkače, alkantara z modrimi šivi na to doda še žlahtnost. Premijskemu segmentu v čast tudi pri 118d ne manjka svetlobna nastavitev notranjosti v različnih odtenkih, vozniku pa pomaga še zelo dober projekcijski zaslon. Zaradi nove konfiguracije s sprednjim pogonom ima avto nekaj več prostora za noge potnikov na zadnjih sedežih, prtljažnika zadaj pa je za 380 litrov.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4319 mm, 1799 mm, 1434 mm

Motor: dvolitrski dizelski motor s 110 kW (150 KM)

Navor: 350 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 225/45/R18

Posoda za gorivo: 42 litrov

Cena: 30.850 evrov (končna cena z dodatki 52.325 evrov)

Tretja generacija serije 1 je zagotovo največji napredek tega modela, odkar je bil leta 2004 rojen. (Foto: Artur Švarc)

Pelje se samozavestno

V 118d služi dvolitrski turbodizel s 110 kW (150 KM) in 340 Nm navora, ki omogoča solidno pospeševanje, dobro odzivnost v različnih prestavah osemstopenjske avtomatike. Lahko pa služi kot varčnež, ki ga boste zlahka popeljali pod pet litrov porabe, ali kot navit strojček za kar precej voznih užitkov, ki ima več moči in navora, kot jih dejansko potrebujete. K temu dodajmo prilagodljivo vzmetenje, ki je povsem na ravni zahtevnejših voznikov. V športnem načinu bo čvrstost vzmetenja držala lego in vračala informacije tudi v najbolj drznih ovinkih, po preklopu v program comfort pa je 118d povsem običajen in precej udoben potovalnik, ki je precej bolj prizanesljiv do neravnin na cesti. A kot rečeno, tipka sport je kljub osnovnemu dizlu šele začetek tega, kar se razvija proti črki M. Ne da bi moral zardevati. Se pa aktualnemu 118d izteka peščena ura, skladnost z emisijami 6d temp se po letošnjem letu izteka, BMW pa obljublja nov motor. Na žalost je zgodnje pomladno deževje dejansko onemogočilo vsestranski pogled na vozne lastnosti, splošni vtis pa je več kot zadovoljiv - tako v mestnem prometu kot na daljših potovanjih. Udobno vzmetenje in zelo tih dizel, ki se po potrebi spremeni v malega “M”, pa dajo 118d kar nekaj linij uporabnosti. Kot celota z nemško premijsko izdelavo, tehnično naprednostjo in estetiko serija 1 prinaša dodano vrednost v tem segmentu, kjer pa tudi plebejska konkurenca ne zaostaja veliko.

Videz sicer ergonomsko urejene in dovolj prostorne potniške kabine je seveda odvisen od izbire paketa opreme. V našem primeru, m sport paket, prinaša precej športnega duha. (Foto: Artur Švarc)

Premijska cena

Nekaj več modre krvi pri seriji 1 pomeni tudi visoko ceno. Osnovni 118d stane 30.850 evrov, m sport line paket pa vse skupaj podraži na 36.200 evrov. Misano kovinska modra barva vzame 749 evrov, številni dodatki - od 19-palčnih koles do športnega steptronic menjalnika - pa prinesejo še dodatnih 21.475 evrov. Močno opremljen m sport dizelski BMW serije 1 na našem testu je tako stal 52.325 evrov. Vse je stvar želja in zmožnosti.


Najbolj brano