Nova fabia za manj kot 14 tisočakov

V torek so pri Škodi preko spleta v svet poslali prve fotografije in podatke o novi četrti generaciji najmanjše Škode.

Avto na trge prihaja predvidoma sredi poletja, ko bodo znane tudi 
natančne cene. Foto: Škoda
Avto na trge prihaja predvidoma sredi poletja, ko bodo znane tudi natančne cene. Foto: Škoda

Fabia bo najprej na voljo v petvratni kombilimuzinski izvedbi, v načrtu je tudi karavanska verzija, kar je redkost v tem razredu. Za zdaj pa ni nikakršne napovedi, da bi na fabio nataknili oznako RS, iV ali EV. Fabia je v 22 letih in v treh generacijah prepričala 4,5 milijona kupcev, od tega jih je nekaj več kot milijon (pravzaprav manj kot v prvih dveh generacijah) potrebno pripisati zadnji generaciji, zato si želijo prodajno statistiko zdaj še precej okrepiti.

Oblikovalci so poskrbeli za zelo svežo zunanjo obliko, ki je mešanica nekaterih aktualnih modelov. Nekaj linij so si sposodili pri enyaqu, octaviji in nekaj pri njihovih križancih. Vsa svetila so v LED tehnologiji, na voljo so tudi 18-palčna platišča, v skladu z novo generacijo pa so Škodini mojstri zamešali tudi novo oranžno barvo. Kot celota predstavlja zanimiv oblikovalski pristop, kar je opazno tudi z vidika aerodinamike, saj koeficient zračnega upora znaša 0,28.

Dimenzijski in tehnološki napredek

Z vsako generacijo poskočijo tudi dimenzije. V dolžino meri 4,10 metra (predhodnica 3,99 m), visoka je 1,45 metra, široka 1,78 metra, najbolj pomenljiv pa je podatek o dolžini medosja. Ta meri 2,56 metra, kar je za 9 centimetrov več kot pri za zdaj še aktualni fabiji. To prinaša več prostora v prtljažniku, ki zdaj meri 380 litrov (50 litrov več), in nenazadnje več prostora v potniški kabini oziroma na zadnji klopi.

Notranjost je prepletena s številnimi novimi materiali, na sredinski konzoli je vgrajen velik osrednji zaslon na dotik z najnovejšim multimedijskim sistemom MIB3, USB vhod ima med drugim nameščen na ohišju notranjega vzvratnega ogledala (za priklop kamere ali pametnega telefona za namen navigacijskih napotkov), iz octavie so si sposodili dvokrak volan, medtem ko je analogni merilnike zamenjal digitalen 10,25-palčni prikazovalnik. Veliko tega, kar omenjamo, bo na seznamu dodatne doplačljive opreme.

Samo bencinski motorji

Novo generacijo so seveda gradili na koncernski platformi MQB-A0, kar ji je omogočilo vgradnjo aktualne pogonske tehnike in številnih podpornih sistemov za prijetnejšo ter varno vožnjo. V ponudbi motorjev bodo samo bencinski pogoni z razponom moči od 70 do 110 kilovatov. Najšibkejši bo klasični 1.0 MPI, sledi mu litrski turbo bencinski motor, vrh ponudbe pa bo zdaj predstavljal 1,5-litrski turbo štirivaljnik, ki ga možno kombinirati z dvosklopčnim DSG menjalnikom.

Pri tem je potrebno dodati, da so posodo za gorivo še nekoliko povečali in zdaj meri 50 litrov, potencialno pa lahko s polno posodo voznik prevozi kar 900 kilometrov brez postanka. Niso pozabili niti na številne Simply Clever rešitve. Teh je v fabiji lahko kar 43. Izpostavljajo zaščito odbijača pri nalaganju tovora v prtljažnik, potniki na zadnji klopi imajo odlagalno možnost dodatnega odlagalnega mesta pri nogah, niso pozabili niti na dežnik, ki je skrit v vratih, medtem ko ima predal pred voznikom posebno mesto za kovance.


Najbolj brano