Nov pristop z novo vsebino

Francozi so korenito prenovili enega od svojih paradnih konjev. 2008 je dobil nov oblikovalski pristop, novo motorno paleto in veliko naprednih podpornih tehnologij.

Peugeot 2008 je po sedmih uspešnih letih dočakal novo generacijo, ki ima potencial, da bo presegla 
priljubljenost predhodnika. Na prvi pogled očara s slogom, ki ga dopolni še z vsebino. Foto: Urša Prosenjak
Peugeot 2008 je po sedmih uspešnih letih dočakal novo generacijo, ki ima potencial, da bo presegla priljubljenost predhodnika. Na prvi pogled očara s slogom, ki ga dopolni še z vsebino. Foto: Urša Prosenjak

Križanec, ki je v Peugeotovi floti leta 2013 nasledil karavansko različico modela 207, je v drugi generaciji doživel kar nekaj sprememb, ki jih opazimo že na prvi pogled. Maska je večja, žarometi so nameščeni višje, dnevne luči z LED tehnologijo pa imajo značilno obliko čekanov, ki jo srečamo tudi pri ostalih novih Peugeotovih modelih. Boki so poudarjeni z ostrimi kotnimi linijami, zadnje luči v obliki levjih krempljev pa povezuje črna plastika z napisom Peugeot, ki ga najdemo tudi kot zanimiv detajl v ohišju zadnje luči. Vse podrobnosti se na koncu sestavijo v privlačen videz, vsebina pa tudi ne zaostaja. Bistven je podatek, da je v primerjavi s predhodnikom daljši za 15 centimetrov, širši za tri centimetre, za šest centimetrov pa se je podaljšala medosna razdalja, kar se opazi tudi v prostornejši notranjosti.

Več prostora in digitalizacija

Potniška kabina nudi dovolj prostora za udobno potovanje petih oseb, zadaj z nekoliko rezerve, če so potniki višji, največ užitka pa vožnja z 2008 seveda predstavlja vozniku. Avto je namreč opremljen z inovativnim konceptom razporeditve notranjosti i-cockpit. Na vrhu visoko nameščene sredinske konzole je multimedijski zaslon z radijskim sprejemnikom, navigacijo in klimatsko napravo, ki pa je na trenutke deloval nekoliko neodzivno. Ni treba posebej dodajati, da ga lahko povežemo z mobilnim telefonom, ki ima sploh posebno mesto v vozilu, z možnostjo brezžičnega polnjenja.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4300 mm, 1770 mm, 1530 mm

Motor: 1,2-litrski bencinski turbo motor s 96 kW (130 KM)

Navor: 230 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 215/60/R17

Posoda za gorivo: 44 litrov

Cena: 20.850 evrov (končna cena s popustom 21.980 evrov)

Posebnost instrumentne plošče je virtualna 3D tehnologija. Podatke s pomočjo projektorja nad zaslonom prikazuje v dveh nivojih. Projektor določene informacije projicira v obliki holograma pred glavnim zaslonom, kar omogoča občutek 3D prikaza. Podatki, ki so v nekem trenutku pomembnejši, so s tem približani vozniku, kar po besedah Peugeotovih inženirjev skrajša odzivnost za pol sekunde.

Dvojno prirezan volanski obroč je manjši, kar nam je bilo všeč, vendar pa nekaterim višjim voznikom to ne ustreza najbolj, saj zakriva merilnike. Prostornost notranjosti, ki je zaradi “kokpita” sicer bolj izrazita na zadnjih sedežih, pa se ne konča s potniškim prostorom. Prtljažnik je z novo generacijo pridobil dobrih 80 litrov, vanj lahko tako spravimo 434 litrov prtljage. Za še več uporabnosti je tu še polica, ki prekriva dno in omogoča lažje natovarjanje v ravnini roba prtljažnika, lahko pa to polico odstranimo, če potrebujemo ves prtljažni prostor, ki je na voljo.

Zmogljiv bencinski motor

Pod pokrovom motorja je 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, ki zmore 96 kW (130 KM), do 100 km/h pa avto požene v 9,8 sekundah. Z motorjem zgledno sodeluje šeststopenjski ročni menjalnik, ob prestavni ročici pa najdemo še gumb za izbiro načina vožnje, kjer se lahko odločimo med običajnim in ekonomičnim načinom. Pri izbiri slednjega bomo za kakšen deciliter zmanjšali porabo, ki pa je tudi v običajnem načinu še vedno obvladljiva. Pri kombinirani vožnji je v našem primeru znašala okoli osem litrov za prevoženih 100 kilometrov.

Konstrukcijska osnova je narejena na PSA-jevi platformi CMP, ki je sicer namenjena manjšim avtomobilom. Podvozje je razmeroma tiho in brez težav pobira manjše neravnine, tudi nagibanja v ovinkih je malo, se pa tu in tam občuti, da je nastavljeno trše. Ko gre za varnost potnikov, v opremi allure skrbijo asistenčni sistemi, poleg standardnih so tu še prepoznavanje prometnih znakov, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec in sistema dinamičnega nadzora stabilnosti ter stabilnosti priklopnika.

Ob nakupu novega 2008 lahko izbiramo med štirimi ravnmi opreme, allure pa je druga po vrsti. V osnovni različici stane 20.850 evrov, končna cena testnega vozila z dodatno opremo pa se je povišala za nekaj več kot tisočaka.


Najbolj brano