Nov oblikovalski pristop za še več prepoznavnosti

Kia sportage spada med tiste avtomobile, ki so avtomobilskem trgu prisotni že zelo dolgo. Prihodnje leto bodo minila tri desetletja od premiere prve generacije, zdaj pa je na trgu prisotna že peta izdaja, ki sem jo nedavno preskusil.

Danes, skoraj tri desetletja kasneje, je ta na trgu v najnovejši peti 
izdaji, kjer poleg sodobne tehnologije in naprednih pogonov nase 
opozarja tudi z zelo drzno oblikovno podobo. Foto: Peter Pirkovič
Danes, skoraj tri desetletja kasneje, je ta na trgu v najnovejši peti izdaji, kjer poleg sodobne tehnologije in naprednih pogonov nase opozarja tudi z zelo drzno oblikovno podobo. Foto: Peter Pirkovič

Tisti znani pregovor, da obleka naredi človeka, velja tudi v primeru nove generacije sportagea. Korejci so tako kot pri hyundai tucsonu uporabili oblikovalski recept, ki vsebuje veliko drznosti in precejšnjega odstopanja od tradicionalnosti, ki se je povečini držijo Nemci. Zato je sportage s svojim zunanjim videzom izjemno zanimiv in nenazadnje zelo všečen športni terenec, ki bo vselej opozoril nase na cesti.

Nasploh to velja za sprednji del, kjer so mu oblikovalci narisali LED dnevne luči v obliki velikanskih bumerangov. To je tisti detajl, ki brez dvoma pritegne poglede. V dolžino zdaj meri 4,51 metra (3,5 cm več kot predhodnik), razdalja med sprednjo in zadnjo osjo je daljša le za centimeter in meri 2,68 metra, s čimer korejski SUV ponuja obilo prostora v potniški kabini.

Sportage z opremo GT line ima poleg vseh ostalih stvari na seznamu tudi vse najaktualnejše varnostne sisteme in asistence, obenem pa to pomeni tudi najvišjo ceno na ceniku.

Na zadnji klopi bosta odrasla potnika imela dovolj prostora za kolena in glavo, medtem ko je sredinski sedež nekoliko ožjih dimenzij in uporaben bolj za silo, zato bo večino časa v tistem delu v delovnem položaju sredinski naslon za roko. Za potnika v drugi vrsti so na hrbtnem delu naslona za glavo sprednjih sedežev uredili nekakšen obešalnik, na hrbtnem delu naslona pa sta na voljo USB vtičnica (samo za polnjenje) in dodaten kaveljček za obešanje torb.

Zadnja klop ni vzdolžno pomična, je pa možno spremeniti položaj naslona (deljiv v razmerju 40:20:40), ki na velikost prtljažnika bistveno ne vpliva. Ta ima v osnovi 562 litrov in ga je s preklopom naslona zadnje klopi možno povečati na zelo uporabnih 1751 litrov, zato bodo uporabniki pri nalaganju večjih stvari cenili ravno dno sprednjih sedežev. Zaradi vgrajene baterije pod predelno polico ni več veliko uporabnega odlagalnega prostora.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4515 mm x 1865 mm x 1650 mm;

Motor: 1,6-litrski turbo bencinski motor s 132 kW (180 KM)

Teža: 1505 kg

Prtljažnik: 562-1751 l

Najvišja hitrost: 201 km/h

Posoda za gorivo: 54 litrov

Cena: 45.499 evrov (končna cena z dodatki 21.600 evrov)

Dobro zasnovano voznikovo delovno okolje

Tako kot so zelo premišljeno zasnovali zunanjost avtomobila, so tudi pri razvoju potniške kabine delo opravili dobro. V primeru GT line opreme ima uporabnik občutek, da sedi v športno-terenskemu modelu premijskega razreda. Udobni usnjeni sedeži z možnostjo ogrevanja in hlajenja, ki se v različne smeri pomikajo s pomočjo elektrike, nudijo dober kompromis mehkobe in hrbtne opore, izbor materialov je na visoki ravni, prav tako končna izdelava.

Piko na i pa predstavlja digitalizacija v obliki ukrivljenega zaslona, ki se deli na dva dela. Na levi polovici so na voljo potovalni podatki, na desni pa so v menijih razporejeni vsi sistemi in nekatere aplikacije. Vsa vsebina je v slovenskem jeziku, prehodi med meniji so hitri in enostavni, medtem ko uporaba apple car play in android auto poteka zgolj preko kablovja in ne brezžično.

Moteče je nabiranje prahu in številne sledi prstnih odtisov na zaslonu in na delu, kjer je armaturna plošča obdana s svetlečo plastiko. Krpica bi morala biti torej obvezen del serijske opreme.

Testni ni bil poceni, a izhodiščna cena je drugačna

Testnega sportagea je gnal 1,6-litrski turbo bencinski štirivaljni motor s 132 kilovati moči in 265 Nm navora, prenos moči pa je na sprednji kolesni par potekal preko sedemstopenjskega samodejnega dvosklopčnega menjalnika. Upravljanje menjalnika se v osnovi izvaja preko vrtljivega stikala na sredinskem grebenu, dodatna možnost pa so še stikala na volanu, kar je v bilo pri testnemu vozilu morda še najbolj optimalna izbira.

V samodejnem načinu delovanje menjalnika na mestu (prestavljanje v vzvratno) ali ob hitrem speljevanju ni najbolj usklajeno, dogajalo pa se je tudi, da je ta v določeni prestavi vztrajal predolgo. Zato sem večino časa menjalnik ročno upravljal. Morda še boljša izbira bi bila v tem primeru ročni šeststopenjski menjalnik, a ga s to kombinacijo motorja ni na voljo.

Zaloge moči je povsem dovolj, da se ta po potrebi pelje tudi nekoliko bolj dinamično in z lahkoto dosega visoke hitrosti na avtocestah, se pa s tem hitro dviga povprečje porabe. V času preskusa se je ta gibala okrog sedmih litrov. Blagohibridni sistem z 48-voltno baterijo svojo vlogo opravlja pri speljevanju z mesta oziroma, ko avto preklopi v fazo jadranja, kar se izpiše na merilnikih. Za tistih nekaj sekund motor ugasne, hibridni sistem pa vzdržuje vse podporne sisteme.

Sportage z opremo GT line ima poleg vseh ostalih stvari na seznamu tudi vse najaktualnejše varnostne sisteme in asistence, obenem pa to pomeni tudi najvišjo ceno na ceniku. Redna cena takšnega primerka je postavljena tik pod 45.499 evrov, odvisno od načina nakupa (gotovina ali financiranje) pa se prilagaja tudi višina popusta. 110-kilovatna izvedba motorja z ročnim menjalnikom in enako stopnjo opreme je za skoraj 6000 evrov cenejša.


Najbolj brano