Nov dizajn, dizla ni več v ponudbi

Pred kratkim so pri Nissanu prek spleta predstavili najnovejši rod qashqaija, ki na ceste pripelje čez nekaj mesecev. Nov list obrača s povsem modernim dizajnom in z dejstvom, da dizelskih motorjev ni več v ponudbi.

Do danes je bilo v Evropi prodanih že več kot tri milijone 
primerkov modela qashqai, po vsem svetu pa več kot pet 
milijonov. Foto: Nissan
Do danes je bilo v Evropi prodanih že več kot tri milijone primerkov modela qashqai, po vsem svetu pa več kot pet milijonov. Foto: Nissan

Prva generacija je v prodajne salone zapeljala leta 2007, leto pozneje se mu je pridružila podaljšana izvedba qashqai+2. Nissan je pred 14 leti oral ledino v tem segmentu. Leta 2014, ko je bila predstavljena druga generacija, je imel že 17 neposrednih tekmecev, danes jih pri Nissanu naštevajo kar 26.

Tretja generacija, ki je bila grajena na platformi CMF-C, na kateri so že nastali kadjar, scenic, x-trail, espace in drugi modeli iz naveze Renault-Nissan, v največji meri prinaša nov oblikovalski slog. Ta je še nekoliko bolj drzen kot pred davnimi leti, ko so nase opozorili z jukom, a hkrati na prvi pogled všečen. Pa vendar bo avto potrebno spoznati še v živo. Svojo piko na i zunanjemu oblikovalskemu slogu dopolnjujejo še 20-palčna platišča, ki so v taki velikosti prvič na voljo pri tem modelu.

Malenkostne spremembe so se zgodile pri zunanjih dimenzijah. Medosna razdalja meri za 20 milimetrov več kot pri predhodniku, skupna dolžina pa za 35 milimetrov, medtem ko je v višino dobil 25-milimetrski, v širino pa 32-milimetrski prirastek. Qashqai bo na voljo v enajstih karoserijskih barvah s petimi dvobarvnimi kombinacijami, skupno bo torej na voljo 16 barvnih kombinacij.

Več prostora in digitalizacija

V potniški kabini je prav tako vse novo. Na prvi pogled je potniška kabina ergonomsko dobro zasnovana, več je prostora tudi na zadnji klopi, uporabljeni so kakovostnejši materiali, več je odlagalnih mest, voznikovo delovno okolje pa je povsem digitalizirano. Osrednji devetpalčni zaslon z boljšo ločljivostjo je okno, ki vodi do navigacije, zabavnih funkcij in nastavitev avtomobila, in je združljiv tako z aplikacijo android auto kot tudi z apple carPlay (tudi brezžično delovanje).

Klasične merilnike so zamenjali s TFT zaslonom velike ločljivosti z diagonalo 31,24 centimetra (12,3 palca), ki ponuja niz prilagodljivih postavitev za prikaz navigacije, zabavnih funkcij, obvestil o prometu ali delovanju avtomobila, te pa se upravlja z novim gumbom na dotik na volanu. Tudi prtljažnik se je nekoliko povečal, čeprav le za skromnih 50 litrov (skupno 480 litrov), na račun 20 milimetrov nižjega dna, medtem ko se prtljažna vrata z zamahom noge odprejo samodejno.

Samo bencin in elektrifikacija

Motorizacija je znana. Dizlov v ponudbi ni več, ostaja zgolj 1,3-litrski bencinski turbo motor (izdelan še v sodelovanju z Daimlerjem) s 103 in 118 kilovati moči, ta dva pa bo možno kombinirati z ročnim šeststopenjskim ali samodejnim x-tronic menjalnikom. Velja dodati, da sta oba opremljena s tehnologijo blagega hibrida.

Za voznike, ki potrebujejo več moči, bo na voljo pogonski sklop z dodatno mero elektrifikacije. Gre za takoimenovani e-power motor, katerega je osnova zdaj 1,5-litrski turbo bencinski motor, posebnost tega pa je, da služi le za proizvajanje električne energije, kolesa pa žene izključno elektromotor. Skupna sistemska moč znaša 140 kilovatov. Izpostaviti velja še, da je qashqai opremljen z izboljšanim sistemom za pomoč pri vožnji propilot, ki zmore dodatno prilagajanje novim okoliščinam v prometu, na voljo bodo LED matrični žarometi, večji pa je tudi projekcijski zaslon, ki izpisuje nekatere potovalne podatke. Avto bo na trg pripeljal konec poletja, a bomo o tem nekoliko bolj natančno poročali v začetku aprila, ko ga menda prvič spoznamo tudi v živo.


Najbolj brano