Nekoč je bil enoprostorec, danes je večji športni terenec

Francozi so pred nekaj dnevi končno razkrili podobo obujenega espacea, ki bo imel sedem sedežev in bo na voljo le z bencinskim motorjem.

Novi espace bo prihajal s trakov v španski Palenciji, kjer že 
izdelujejo tudi australa. Foto: Renault
Novi espace bo prihajal s trakov v španski Palenciji, kjer že izdelujejo tudi australa. Foto: Renault

Resnična ikona enoprostorcev, ki je od nastanka 1984 osrečila številne družine, je bila v resnici Matrina kreacija. Šele četrta generacija 2002 je nastala pod Renaultom. Ta je na trgu zdržala kar 13 let, potem pa ga je zamenjala peta generacija leta 2015, bolj križanec kot pravi enoprostorec.

Na voljo s sedmimi lai samo petimi sedeži

In šestič je espace nekaj povsem drugega - podaljšana verzija australa s sedmimi sedeži in nekaj oblikovnimi spremembami. Če ga primerjamo s predhodnikom, je od njega krajši za 14 centimetrov in 215 kilogramov lažji. V dolžino meri 4,72 metra, je pa od australa daljši 21 centimetrov. Espace bo na voljo s sedmimi ali tudi samo petimi sedeži. Ob sedmih sedežih je v zadku 159 litrov prtljažnika, pri petih podrtih sedežih pa 777 litrov, ki se s podiranjem druge vrste povečajo na 1818 litrov. Drugod po kabini je še za 39 litrov odlagalnih mest in predalov.

Ena od opcij, ki daje poseben čar in spominja na čase enoprostorca, je velikanska panoramska streha, ki meri 1,33 x 0,84 metra. Avto je obut v 19- ali 20-palčna kolesa, odvisno od opreme. Začenja se pri osnovni techno in prek iconic nadaljuje do najvišje stopnje esprit alpine. Tudi najcenejša oprema ima 12,3-palčni zaslon za merilnike in 12-palčni pokončni zaslon za infozabavni vmesnik. 9,3-palčni prikazovalnik na sprednji šipi je za doplačilo. Vsaka vrsta sedežev je deležna dva USB-C priključka, tu je še brezžično polnjenje in dve 12-voltni vtičnici.

Tako kot austral tudi espace ne bo na voljo z dizelskim motorjem, kupci bodo lahko izbirali (in izbrali) le 1,2-litrski turbo motor v hibridni konfiguraciji s parom dveh elektromotorjev. Bencinski trivaljnik premore 96 kW (130 KM) in 205 Nm navora, glavni elektromotor ima 51 kilovatov, manjši, ki služi tudi kot zaganjalnik ter generator, pa 18 kilovatov. Skupna sistemska moč je 147 kW (200 KM).

Kar 32 različnih asistenčnih sistemov

Baterija ima 2 kWh, kar omogoča nekaj malega vožnje in premikov tudi na elektriko, povprečna poraba pa je zapisana pri 4,6 litra. Do stotice avto s polno močjo porabi 8,8 sekunde, končna hitrost je 175 km/h.

Tu je tudi Renaultovo štirikolesno krmiljenje 4control, ki je serijsko v srednjem in višjem nivoju opreme, omogoča pa rajdni krog le 10,4 metra, vozniku pa je na voljo kar 32 različnih asistenčnih sistemov, nekateri seveda za doplačilo. Naročila bodo sprejemali od letošnje pomladi, cene pa še niso znane, bodo pa zagotovo nižje od prejšnjega espacea.


Najbolj brano