Največji Citroen med osebnimi vozili

Po upokojitvi modela C5 zdaj Citroen v svoje vrste uvršča njegovega skorajšnjega naslednika. Ta je karakterno malce drugačen, saj v ponudbi nima več dizelskega motorja, proizvajajo pa ga Kitajci.

K Citroenovim trgovcem po Sloveniji je z nekaj zamude končno 
prispelo dovolj vozil z oznako C5 X, da tudi uradno pričnejo s 
prodajnimi aktivnostmi.

 Foto: Peter Pirkovič
K Citroenovim trgovcem po Sloveniji je z nekaj zamude končno prispelo dovolj vozil z oznako C5 X, da tudi uradno pričnejo s prodajnimi aktivnostmi.  Foto: Peter Pirkovič

Novi, veliki in lahko zapišem tudi najbolj prestižni Citroen v trenutni ponudbi je pravzaprav nekakšen križanec, saj s svojo obliko in zasnovo skriva v sebi tri karakterje. Je petvratna limuzina, v nekaterih pogledih je tudi malce karavana, z nekoliko višjim podvozjem in večjimi 19-palčnimi kolesi pa naredi vtis križanca. Avto je izdelan na koncernski platformi EMP2, medtem ko njegova proizvodnja za celotno Evropo poteka v kitajski tovarni v Chengduju, od koder bo letos v Slovenijo prispelo 60 vozil. Večina teh je že prodanih, saj so zanj našli že 52 kupcev, brez, da bi ga ti prej videli v živo oziroma ga preskusili. Obenem so iz Citroena sporočili, da bo deset primerkov iz prve večje pošiljke opremljenih s priključno-hibridnim pogonom, ki je na ceniku najdražji in dosega ceno najmanj 44 tisočakov. V tem primeru je pod sprednjim pokrovom vgrajen 1,6-litrski turbo bencinski motor (132 kW), dodatno je ob njem še 81-kilovatni električni motor v povezavi z 12,4 kWh litij-ionsko baterijo, ki jo je možno polniti s polnilnim kablom (serijsko 3,7 kW polnilnik, za doplačilo 7,4 kW). Prenos moči na sprednja kolesa poteka preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika. K tej različici so Citroenovci med serijsko opremo dodali še aktivno vzmetenje, ki s pomočjo tipal in kamere skenira cesto ter primerno prilagaja delovanje vzmetenja na način, da vožnja kar se da udobna in mehka. Sistem deluje v razponu od 13 do 130 km/h.

Velikan brez dizla

Čeprav je bil v tem razredu nekoč prva izbira kupcev (tudi pri modelu C5), dizelskega motorja Citroenov novinec v ponudbi nima. Na voljo sta le 1,2-litrski trivaljnik s 96 kilovati in 1,6-litrski štirivaljnik s turbinsko podporo. Cena prvega po rednem ceniku znaša 32.600 evrov, začetna cena za zmogljivejšo verzijo pa je za nekaj več kot štiri tisočake višja. Tudi v teh dveh primerih je motor povezan z osemstopenjsko avtomatiko, moč pa se prenaša le na sprednji kolesni par. Štirikolesnega pogona ni v ponudbi, prav tako ne sistema grip control. Citroenov velikan v dolžino meri konkretnih 4,8 metra, v širino 1,86m, v višino 1,48 m, z 2,7 metra dolgim medosjem pa je jasno, da je v potniški kabini prostora več kot dovolj. Prvi vtis vnovič potrdi, da se dobro sedi tako za volanom kot na zadnji klopi. Dostop do 545-litrskega prtljažnika je omogočen preko avtomatiziranih vrat, nakladalni rob je razmeroma nizek, v primeru potrebe po prevozu večjih stvari pa se prostor lahko poveča na 1640 litrov. Armaturna plošča je ergonomsko dobro zasnovana, izbrani materiali so visoke kakovosti, prav tako dobra se zdi tudi končna izdelava. Med sedežema in na volanu je opaziti še nekaj fizičnih gumbov in stikal, merilniki imajo digitalno podlago, medtem ko so na vrhu sredinskega grebena našli pozicijo za 12-palčni osrednji zaslon. Multimedijski sistem je prenovljen in podatkovno dovolj bogat in preveden tudi v slovenski jezik. Pri Citroenu poleg nove multimedijske enote izpostavljajo še projekcijo podatkov na vetrobransko steklo, ki ima zdaj nekoliko večjo površino in posledično se na tem delu izpisuje več potovalnih podatkov, pa sistem za nadzor mrtvega kota z dolgim dometom, opozorilnik na prečni promet za vozilom, sistem, ki samodejno odklene in zaklene vrata, ko se voznik vozilu približuje ali od njega oddaljuje, ter aktivni tempomat, ki pripomore, da je vožnja na primer v koloni nekoliko bolj sproščujoča.

Cena prvega po rednem ceniku znaša 32.600 evrov, začetna cena za zmogljivejšo verzijo pa je za nekaj več kot štiri tisočake višja.


Najbolj brano