Najmanjši korejski križanec zna prepričati

Hyundai je na našem trgu pred nekaj meseci v družbo ostalih križancev postavil še enega. Od bratov je dimenzijsko najmanjši, zgrajen je na modelu i20, sestavljajo ga v Turčiji, hkrati pa je dobil vse, kar imajo ostali modeli.

Korejski proizvajalec je izpopolnil ponudbo svojih križancev. Poleg 
santa feja, tucsona in kone je zdaj na voljo tudi najmanjši 
bayon.
Korejski proizvajalec je izpopolnil ponudbo svojih križancev. Poleg santa feja, tucsona in kone je zdaj na voljo tudi najmanjši bayon.  

Novinec v Hyundaijevi paleti je nekoliko manjši in daljši od družinske kone. Odstopa z zanimivim in mladostnim dizajnom. Torej zunanjostjo, ki je vse kaj drugega kot dolgočasna ali enolična. Pri Hyundaiju poskušajo nagovoriti mlade, mladostne in modno osveščene kupce. Skupina takšnih ljudi gotovo ni majhna. S podrobnostmi, posebej na zadku in ob strani, zares spominja na najmanjšega Volva med SUV-ji. Hyundaijevi oblikovalci gotovo ne bodo presenečeni, še manj nezadovoljni. Notranjost je zelo domačna, prevladujeta dva velika zaslona. Prvi pred voznikom, drugi na sredini zgornjega dela armaturne plošče. V največji različici je velik več kot deset palcev. Kakovost grafike in zaslonov je odlična. Nekaj, kar si v bayonovem razredu med konkurenti samo želimo. Podobno ustrezna je razporeditev stikal in občutek volanskega obroča v rokah. Manj pohvalna je trda, nekako ne preveč prijetna plastika v srednjem delu armaturne plošče. Njena rebra se skrijejo v rebra ventilacijskega sistema. Grafika merilnikov se prilagaja načinu vožnje, ki ga izberete s pritiskom na gumb. Ekološka zelenomodra in športna rdeča z zanimivo, skoraj dirkaško grafiko merilnikov. Vrnimo se na notranjost in prijetne sedeže z na videz trpežno tkanino. Velikost sedežev spredaj in zadaj je za bayonov velikostni razred pričakovana. Če z vozniškega sedeža pogledate nazaj, je zadnja klop relativno blizu. Ima celo gretje sedežev, tudi zadaj. Preizkus sedenja zadaj pokaže, da so klop posadili nekoliko nizko in s tem pridobili dovolj prostora za glavo. Premalo ga ni niti za kolena. Nasploh posrečena izraba prostora. Prtljažnik je velik 411 litrov, povečate ga lahko do več kot 1200 litrov.

Bencinski motor je dovolj živahen

Prvo večje presenečenje je bayonov suveren nastop pri asistenčnih sistemih. Hyundai se rad pohvali, da ima vse kar lahko ponudi sodoben avtomobil. Poleg znanih opozorilnikov za mrtvi kot ima seveda senzorje parkiranja, ki premorejo napredne funkcije prepoznavanja soudeležencev v prometu, aktivni tempomat in sistem za preprečevanje naleta, prepoznava znakov je nekaj samoumevnega, prepozna cestišče in aktivno pomaga pri vožnji v ovinek. Seveda s tem bayon nekoliko poseže v vaše vozniške pristojnosti. Vožnja postane nekoliko bolj oglata, če volana seveda ne držite dovolj čvrsto, obenem pa vam pomaga, da nikakor ne zapeljete s ceste. Prepoznava nalet, možnost trčenja v križišču in sledi oznakam voznega pasu. Nasploh hoče biti zelo varen avtomobil.

Tehnični podatki:

Dimenzije (D/Š/V): 4180 mm, 1775 mm, 1500 mm

Motor: litrski bencinski motor s 74 kW (100 KM)

Navor: 171 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 195/55/R16

Posoda za gorivo: 40 litrov

Cena: 16.590 evrov (cena z dodatno opremo 24.490 evrov

V našem testnem avtomobili smo imeli srednjo motorno ponudbo, torej trivaljni litrski turbo s 74 kW. Korejci v nekaterih različicah ponujajo tudi asistenco 48-voltnega hibrida. Elektrika pomaga pri kočljivih situacijah in prebrodi najtežje trenutke batnega motorja. Obenem kopiči energijo, ki bi sicer poniknila v črno luknjo. Trivaljnik je vsaj zunaj jasno slišen, nikakor pa ni moteč, ravno nasprotno. V notranjosti je zvoka izredno malo, vseeno pa spoznate tri delujoče valje. Prav tako s srednjim motorjem ni nikoli podhranjen. Tudi, če je dobro naložen in ga poženete v katerega izmed slovenskih hribov. V običajnem načinu in tudi v športnem načinu delovanja je podajanje moči malce neenakomerno. Kot bi krivulja moči malo poskakovala. To začutite na dolgih klancih, kjer stopalko plina tiščite do konca. Obenem je pri pretikanju iz prve v drugo prestavo avtomobil vedno malo “razmišljal”. Če ste bili prehitri, zakašlja, pri prepočasnih pa sklopka drsi trenutek ali dva preveč. Morda malenkosti v primerjavi o ostalimi odličnimi lastnostmi. Sodobna zasnova se opazi tudi pri porabi, ki se z malo občutka in pozornosti zniža na manj kot pet in pol litrov na sto prevoženih kilometrov.

Na cesti zanesljiv

Vzmetenje je precej čvrsto. Ni neudobno, prej varno - čvrsto. Malce se zaziba, ko ga močneje naložite. Sicer je na cesti zelo zanesljiv. Z veseljem ga lahko prepustite vsem voznikom. To je nenazadnje tudi Hyundaijev namen. Enako zanesljive so kolutne zavore na vseh kolesih, spredaj jasno zračene. Brez pregrevanja zdržijo precej zahtevne spuste. Bayon zajema nišo pod ali okrog kone, ki ponuja tudi popolnega električarja in športno različico. Je torej malce drugačen, oblikovno manj konservativen s izjemnimi asistenčnimi sistemi, ki jim Hyundai pravi smart sense. V opremi impression je bogato opremljen tudi z ostalimi dobrotami, kar se nenazadnje pozna tudi na končni ceni. Srednja motorja različica je skoraj osnova, če ste vsaj malce zahtevnejši voznik.


Najbolj brano