Najbolj primeren za prevoz potnikov

Zadnja prenova Volkswagnovih dostavnikov je prinesla nekaj minimalne oblikovne prenove, izboljšave v potniški kabini, hkrati pa so ohranili preverjeno pogonsko tehniko. Na preizkus sem prevzel caravelle, enega od štirih predstavnikov prepoznavne družine kombijev.

Pri Volkswagen Nutzfahrzeuge so spet z odliko opravili svoje delo. 
Najnovejšo različico kombijev  so vnovič postavili za stopničko 
višje, da bodo lažje počakali novo sedmo generacijo. Foto: Peter Pirkovič
Pri Volkswagen Nutzfahrzeuge so spet z odliko opravili svoje delo. Najnovejšo različico kombijev so vnovič postavili za stopničko višje, da bodo lažje počakali novo sedmo generacijo. Foto: Peter Pirkovič

Vse se začne pri transporterju, ki velja za vstopno verzijo. Ta je opremljen z drugo in tretjo vrsto klopi, ki so fiksne (brez možnosti vzdolžnega pomika), obloge v notranjosti so osnovne, več je trde plastike in slabša je zvočna zaščita. Naslednji je caravelle, izdelan za prevoz potnikov. Tudi ta ponuja drugo in tretjo sedežno vrsto (seveda so na voljo tudi druge konfiguracije - na primer 2+2+3) brez talnih vodil za vzdolžni premik (tretja vrsta je fiksna, drugo vrsto pa je možno prestavljati), a izboljšano zvočno izolacijo in z nekoliko bolj kakovostnimi materiali. Tretji je multivan, ki predstavlja vrh ponudbe, visoko raven udobja in po potrebi tudi prestiža, hkrati pa je edini, ki omogoča številne sedežne konfiguracije, z možnostjo vzdolžnega pomika in vrtljivih samostojnih sedežev. Nisem pozabil niti na četrto izvedbo kombija, to je california. Vozilo za ozek krog kupcev, saj sodi v kategorijo počitniških vozil.

Prostornost in udobje na prvem mestu

Kot že omenjeno, ljubkovalno karavela sodi med kombije, ki jih uporabniki največkrat uporabljajo za prevoz potnikov. Testni 5,3-metrski caravelle (v najdaljši medosni razdalji 3,4 metra) je ponujal med kupci priljubljeno sedežno konfiguracijo 2+3+3, z možnostjo vstopanja tako z leve kot desne strani, dodatno pa so bila drsna (tudi prtljažna) vrata opremljena s sistemom mehkega zapiranja. To olajša delo zadnjemu potniku, ki sam zapira vrata. Potreben je zgolj minimalen fizični napor.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 5304 mm, 1904 mm, 1970 mm

Motor: dvolitrski dizelski motor s 110 kW (150 KM)

Navor: 340 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 225/65/R17

Posoda za gorivo: 80 litrov

Cena: 50.572 evrov (z dodatno opremo 63.765 evrov)

V našem primeru so bili samostojni sedeži druge vrste (opremljeni z isofix sidrišči) in klopi v tretji vrsti v fiksnem položaju, a z možnostjo preklopa naslona, v primeru prevoza daljših stvari. Za lažji dostop do tretje sedežne vrste sta se zunanja dva primerno zložila in ustvarila pot do zadnje klopi. Tako sedeži v drugi vrsti kot sedežna klop v tretji vrsti so odstranljivi, a je pri tem početju potrebna pomoč dodatnega para rok. Ker je bil testni caravelle v najdaljši medosni razdalji, je posledično ostajalo še veliko dodatnega odlagalnega prostora v zadnjem delu vozila. Brez težav sem vsakič znova ta del prostora napolnil z otroškimi kolesi, skiroji in dodatno prtljago.

Celotna potniška kabina je v novi izdaji opremljena z LED svetlobo, opazno boljši so materiali in zvočna izolacija, a največji napredek se je zgodil na armaturni plošči. Všeč mi je, da so pri Volkswagnu prenesli digitalizacijo iz osebnih tudi na gospodarska vozila. Analogne merilnike je zamenjala digitalna podlaga, ki tako kot v drugih Volkswagnovih vozilih ponuja bogat izbor potovalnih informacij, hkrati pa si je videz teh mogoče še nekoliko spreminjati. Še veliko več podatkov in upravljanja zmore sredinski 9,2-palčni zaslon oziroma multimedija discover media Pro (doplačilo 2073 evrov). Položaj sedenja je bistveno višji in pregled nad vozilom boljši, zato se tudi tokrat nisem uspel znebiti občutka, da sedim v osebnem vozilu in da Volkswagnov kombi že dolgo časa ni več zgolj delovno vozilo.

Popravek

Pri objavi testa Škode octavie, v četrtek 27. avgusta, je prišlo do napake pri vnosu tehničnih podatkov. Pravilne dimenzije so 4689 mm (dolžina), 1829 mm (širina) in 1486 mm (višina), dimenzije gum so 205/55 R17, posoda za gorivo meri 45 litrov, cena pa znaša 26.445 evrov oziroma 29.075 evrov z vključeno dodatno opremo. Za napako se opravičujemo.

Zmogljiv pogon in štirikolesni pogon

Testno vozilo je poganjal znan dvolitrski štirivaljnik s 110 kilovati moči, povezan s sedemstopenjskim DSG menjalnikom, ta pa je moč s pomočjo Haldexove sklopke razporejal med vsemi štirimi kolesi. Večino časa na sprednji kolesni par. Zelo klasična in preverjena kombinacija. Pri porabi goriva se delovanje štirikolesnega pogona malce vendarle pozna. Morda kakšen liter več (v povprečju je bila poraba okrog devet litrov), a zanesljivost na cesti, ko je ta mokra ali zasnežena, je pri tem orjaku še bolj bistvenega pomena.

Tudi sicer je caravelle na cesti zelo prepričljiv kombi. Izboljšan elektro-mehanski krmilni sistem omogoča lahkotno upravljanje vozila, kamera na zadku skrbi za razmeroma ugoden pregled pri vzvratni vožnji, nasploh pa je ta obogaten z nekaj novimi varnostnimi asistenčnimi sistemi, ki pa so povečini na seznamu za doplačilo. Sistem za ohranjanje smeri vožnje dodatno stane 566 evrov, a ga je možno permanentno izključiti. Na seznamu za doplačilo je bila tudi snemljiva vlečna kljuka, pa radarski tempomat in povečana 80-litrska posoda za gorivo, zaradi katere bo obisk bencinskih servisov redkejši. Ko se na koncu prešteva vse te dodatke, se cena testnega kombija z osnovnih 50 tisočakov poviša do skoraj 64.000 evrov.


Najbolj brano