Najbolj pričakovan avtomobil leta bo Citroenov malček

Proti koncu lanskega leta so nas trgovci zasuvali z informacijami o modelih, ki bodo zaznamovali leto 2023. Zato smo se zakopali v vse te informacije in izluščili nekaj modelov, ki bodo letos za kupce na nek način zanimivi oziroma bodo na trgu pustili pečat.

Citroena amija bodo kupci med drugim lahko kupili preko 
spleta.
Citroena amija bodo kupci med drugim lahko kupili preko spleta. 

Po našem mnenju za najbolj pričakovan avtomobil leta zagotovo velja Citroen ami. Mali mestni električni avto z obujenim prastarim nazivom bo k nam pripeljal zelo verjetno marca, in kot so že pred časom napovedali pri Citroenu, ne bo del klasične prodajne ponudbe, pač pa ga bo možno kupiti preko spleta oziroma najemati preko platforme Free2move. Malček v dolžino meri vsega 2,41 metra, najvišja hitrost, ki jo omenjeno vozilo s šestkilovatnim elektromotorjem lahko doseže, znaša 45 km/h, 5,5 kWh litij-ionske pa bodo omogočale 75 kilometrov vožnje. Na isti osnovi sta nastala tudi Opel rocks-e, ki ga pri nas ne bo v prodaji, in Fiat topolino, kjer je prihod načrtovan šele za konec leta oziroma za začetek 2024. Pri Citroenu imajo še en zanimiv primerek avtomobila, in sicer C4 X, ki se bo v prodajnih salonih po Sloveniji pojavil aprila ali maja. Gre za nekakšen fastback, opremljen z bencinskim, hibridnim ali električnim motorjem. Na soroden način so svojega razvili pri Peugeotu in ga opremili z oznako 408. Ta 4,6 metra dolg Francoz bo slovenskim kupcem na voljo prihodnji mesec. Tudi pri njih to ne bo edina večja novost, saj je v jeseni napovedan prihod električnega 308 v kombilimuzinski in karavanski izvedbi. Poganja ga nov 115-kilovatni električni motor, vgrajeno ima baterijo z večjo kapaciteto (51 kWh), kar pomeni na papirju nekaj več kot 400 kilometrov dosega.

Renault ima australa, Ford pa novega rangerja

Še ena francoska znamka bo postregla z zanimivim modelom. Namreč, Renault bo v nekaj tednih v Slovenijo iz španske tovarne dobil prve primerke avtomobila, ki bo neposredna zamenjava za upokojeni kadjar. Austral v dolžino meri 4,51 metra, karoserija je od tal oddaljena dobrih 17 centimetrov, klasičnega štirikolesnega pogona ne bo v ponudbi, saj tega nadomeščajo s sistemom extended grip in štirikolesnim krmiljenjem 4Control, medtem ko bo motorna ponudba vsebovala dva bencinska motorja (hibrid in blagi hibrid) z razponom moči od 103 do 147 kilovatov. Omeniti velja tudi to, da jeseni napovedujejo prihod prenovljenega clia, ki pri nas še vedno velja za enega izmed prodajno najbolj priljubljenih

Pri Jeepu nestrpno pričakujejo prihod najmanjšega križanca avengerja, ki je napovedan za april oziroma maj.

Precej dogajanja bo opaziti tudi pri Fordu, kjer vedno večji poudarek namenjajo elektriki, čeprav istočasno v Slovenijo prihajata dva zelo posebna avtomobila, ki nimata ničesar z elektriko. Verjetno so bili trije primerki novega Ford rangerja raptorja že opaženi naših cestah, medtem ko se uradna prodaja začenja predvidoma marca. Pri Fordu priznavajo, da jim malce težav povzroča dobava vozil, saj ti prihajajo iz južnoafriške tovarne, pot do Slovenije pa poteka preko različnih pristanišč, kjer se ti raztovarjajo in ponovno natovarjajo.

Ranger raptor, kot najbolj divja verzija tega pickupa, bo kupcem na voljo s trilitrskim bencinskim V6 motorjem, šele proti koncu letošnjega leta ponudbo dopolnjujejo s klasičnim rangerjem, ki bo opremljen z dizelskim šestvaljnikom. Druga pomembna novost je prihod modela bronco, ki so ga Fordovci uvrstili med globalne modele. Prvi primerki v štirivratni izvedbi na naše ceste pripeljejo jeseni. Med pomembnejše novosti velja uvrstiti tudi dva Volkswagnova modela. Druga generacija poltovornjaka amaroka je zelo tesno povezana s Fordovim rangerjem. Tako rekoč gre za tehnološko identičen avtomobil, razlika je le v zunanjem videzu sprednjega dela. Pri njem bodo na voljo le dizelski motorji (dvolitrski štirivaljnik in trilitrski šestvaljnik), prva vozila, prav tako iz Južne Afrike, k nam prispejo konec pomladi, torej maja ali junija. Druga pomembna novost je električni kombi id.buzz, o katerem lahko prve vtise z vožnje preberete na sosednji strani.

Pri Bavarcih bo dišalo po črki M

Čeprav se Bavarci precej ukvarjajo z novimi električnimi vozili, spomladi pričakujemo dve “specialki” iz športne družine M. Tisti manjši nosi oznako M2 in ga poganja trilitrski bencinski šestvaljnik s 338 kW (460 KM), drugi pa je orjaški in prestižni 5,11 metra dolg športni terenec s hibridno tehniko pogona. Pod sprednjim pokrovom je vgrajen dodelan 4,4-litrski V8 motor s 360 kilovati moči (489 KM), v sklopu osemstopenjskega samodejnega menjalnika je tudi 145-kilovatni električni motor, kar pomeni, da skupna sistemska moč znaša 480 kilovatov (653 KM). Slovenski Hyundaijevi trgovci bodo maja ali junija svoje prodajne salone obogatili z novim ioniqom 6. 4,8 metra dolga kupejevska limuzina z zelo nizkim koeficientom zračnega upora (0,21) po WLTP protokolu zmore s polnimi 77 kWh baterijami prevoziti 614 kilometrov (dvokolesno gnana verzija), medtem ko mu bo 800-voltna polnilna infrastruktura omogočala polnjenje baterij z močjo preko 200 kW, kar v praksi pomeni 18 minut priklopa na polnilnico - iz 10 na 80 odstotkov. V ponudbi bo na voljo tudi štirikolesno gnana verzija z 239 kilovati skupne sistemske moči, ki se z mesta do 100 km/h odrine v 5,1 sekunde. Druga pomembna novost je prihod popolnoma prenovljene kone, ki je med kupci še vedno precej priljubljena. Z novim drznim oblikovnim obrazom in z možnostjo različnih pogonov (bencinski, hibridni in električni) bo nase začela konkretneje opozarjati od septembra dalje. Nekaj primerkov bo na cestah opaznih že kak mesec ali dva prej. Pri Toyoti se bodo v jesenskih mesecih veselili prihoda nove generacije priusa, ki je izdelan na znani TNGA platformi in bo za evropske kupce na voljo zgolj z oznako PHEV – kot priključni hibrid. Za pogon so mu japonski mojstri vgradili kombinacijo dvolitrskega bencinskega štirivaljnika in električnega motorja, ki razvijata skupno 164 kilovatov moči (223 KM). Pri Jeepu nestrpno pričakujejo prihod najmanjšega križanca avengerja, ki je napovedan za april oziroma maj. Najprej s pogonom na baterije, kasneje pa bodo morda na voljo tudi bencinski motorji.

Večina jih ukinja, Mazda pa jih vrača v ponudbo

Znamka Mercedes ima pred seboj vsebinsko pestro leto. Napovedanih je 18 novosti, izpostaviti pa velja jesenski prihod nove generacije razreda E (limuzina in karavan) ter električnih orjakov EQS SUV in EQE SUV. Največji EQS SUV ima enako medosno razdaljo kot limuzina, 3,21 metra, v dolžino meri 10 centimetrov manj, obenem pa je 20 centimetrov višji. V ponudbi bosta v začetku dve izvedbi pogona, z 265 in 400 kW, med sprednjo in zadnjo osjo pa je vgrajena baterija s kapaciteto 108 kWh. Ta bo uporabniku omogočala od 500 do čez 600 kilometrov z enim polnjenjem, odvisno od izvedbe. Drugi največji Mercedesov električni SUV ta hip, EQE SUV, v dolžino meri 4,86 metra in je od limuzinskega sorodnika prav tako krajši za 9 centimetrov, od večjega EQS SUV pa je krajši za 27 centimetrov. Kupcem v Sloveniji bo na voljo v kar petih različicah. In na koncu našega izbora še največje presenečenje na avtomobilskem trgu. Če se tako rekoč vsi pomikajo k elektriki in ukinjajo tradicionalne bencinske in dizelske motorje, pri Mazdi razvijejo popolnoma nov 3,3-litrski dizelski vrstni šestvaljnik (147 ali 187 kilovatov moči) in ga namenijo svojemu največjemu članu družine z oznako CX-60. Ta v Slovenijo iz japonske tovarne začne kapljati aprila letos. Zelo drzna poteza, ki se jim bo na nek način zagotovo pozitivno obrestovala.


Najbolj brano