Na slovenske ceste že konec junija

Pri Audiju so okrepili svojo ponudbo električnih vozil. Q4 e-tron je oznaka za športnega terenca srednjega razreda, ki bo na voljo v dveh karoserijskih izvedbah. V klasični in rahlo kupejevski sportback različici.

Proizvajalec iz Ingolstadta v prihodnjih letih napoveduje še več 
električnih avtomobilov, a tudi klasičnim motorjem se še ne bodo 
odpovedali. Foto: Audi
Proizvajalec iz Ingolstadta v prihodnjih letih napoveduje še več električnih avtomobilov, a tudi klasičnim motorjem se še ne bodo odpovedali. Foto: Audi

Tovarna v nemškem mestu Zwickau v zadnjih tednih pospešeno sestavlja novega Q4 e-tron in Q4 e-tron sportback, saj ti na večino evropskih tržišč prihajajo v drugi polovici junija, medtem ko bodo te dni slovenski trgovci zanj že začeli zbirati naročila. Pri tem je zanimiv podatek o ceni, ki ga navajajo pri Audiju. Vstopna cena zanj v Sloveniji znaša 45.340 evrov, medtem ko v Nemčiji tak stane 41.900 evrov (seznam serijske opreme se med državami razlikuje), zanj pa domači kupci lahko uveljavljajo kar devet tisočakov subvencije. Pri nas je ta natanko pol nižja.

Obe verziji modela Q4 e-tron sta nastali na koncernski platformi MEB, na kateri sta bila grajena Volkswagna ID.3 in ID.4. Q4 e-tron. V dolžino meri 4,59 metra in je za slabih deset centimetrov krajši od brata Q5, a z 2,7 metra dolgo medosno razdaljo obljubljajo dovolj prostora ter udobja za pet potnikov. Za njihovo osebno prtljago so uredili velik 520-litrski prtljažni prostor, v kolikor to ne bi zadostovalo, ima Q4 e-tron na voljo vlečno kljuko, na katero je lahko priklopljena prikolica s skupno težo do 1,2 tone.

Na voljo dve zmogljivostni stopnji baterij

Audijevi razvojniki so temu električarju namenili baterije z dvema stopnjama zmogljivosti in elektromotorje z močjo od 125 do 220 kilovatov. Q4 e-tron z oznako 35 bo predstavljal osnovo, kar pomeni 125-kilovatni elektromotor na zadnji osi in s tem posledično pogon samo na zadnja kolesa, enako velja tudi za Q4 e-tron 40, le da elektromotor razvija 150 kilovatov moči. Vrh ponudbe bo predstavljal Q4 e-tron 50 z dvema elektromotorjema, s pogonom na vsa štiri kolesa in s skupno močjo 220 kilovatov.

Zaradi učinkovitosti je električni motor na sprednji premi aktiven samo, ko je potrebna visoka zmogljivost ali močan oprijem. Kupci bodo lahko izbirali 52 ali 77 kWh baterijo, po meritvah WLPT pa bi lahko z napolnjeno 77 kWh baterijo prevozili 520 kilometrov. A v praksi bo končni doseg nižji. Od baterije je odvisno, kako hitro se bo ta polnila. Oba nova električarja se lahko polnita z izmeničnim (AC) in enosmernim (DC) tokom z različno zmogljivostjo, odvisno od baterije. Pri manj zmogljivi 52 kWh bateriji do 7,4 kW pri polnjenju z izmeničnim tokom in do 100 kW pri polnjenju z visoko močjo z enosmernim tokom.

Velika baterija standardno omogoča do 11 kW pri izmeničnem toku in do 125 kW pri polnjenju z visoko močjo. Skladno s poslanstvom električne družine e-tron je tudi najnovejši model prepleten z digitalizacijo. Armaturna plošča bo tako opremljena z novo izpopolnjeno verzijo digitalnih merilnikov, oblikovno svež je volan z drsnimi stikali, na vrhu sredinske konzole pa je po novem lahko uvrščen do zdaj največji 11,6-palčni zaslon na dotik s tretjo generacijo MIB multimedijskega vmesnika. V ponudbi bo tudi izboljšan projekcijski zaslon, ki bo na večji površini ponujal veliko več informacij vozniku, prvič pa tudi glasovno upravljanje.


Najbolj brano