Morali so mu zamenjati ime

Renaultovi trgovci po Sloveniji so v teh dneh iz južnokorejske tovarne dobili prve primerke megana conquest, ki je zrasel na capturjevi platformi, in kot tak se na večini trgov predstavlja z imenom arkana. Ta pa ni bil sprejemljiv za našo regijo.

Megane conquest je tako šesti model Renaultove družine e-tech.

 Foto: Peter Pirkovič
Megane conquest je tako šesti model Renaultove družine e-tech.  Foto: Peter Pirkovič

Kot pravi šef Renaulta v Sloveniji, Francois Delion, takšnega avtomobila do zdaj v svoji ponudbi niso imeli, zato so ga z nestrpnostjo pričakovali. In ne samo to. Če je v sosednji Italiji in Avstriji ta avto poznan pod imenom arkana, so si za ta del regije izborili oznako megane conquest. Tudi zaradi dejstva, ker se oznaka povezuje z znano osebo iz srbskega kriminalnega podzemlja. A megane conquest je dejansko drugačen megane, ki ga Francozi zelo radi povezujejo z modelom 16 izpred več kot pol stoletja. Novinec v prvi vrsti nase opozori z znano obliko sprednjega dela, kupejevsko zašiljenim zadkom in z 20-centimetrskim odmikom karoserije od tal. S tem ponuja dodano vrednost, saj se z njim lahko zapeljemo tudi izven asfaltnih površin, čeprav ta v ponudbi nima štirikolesnega pogona. Zato bo poudarek na drugih področjih. V potniški kabini je dovolj prostora za štiri oziroma pet potnikov in za vso njihovo prtljago. Prtljažni prostor namreč ponuja zglednih 513 litrov osnove, a je odlagalni prostor mogoče še dodatno povečati s preklopom naslona zadnje klopi (60:40). V primeru hibridne različice se prostor zaradi baterij nekoliko zmanjša - na 480 litrov. Obenem je na voljo še posebna predelna polica, ki jo je mogoče postaviti nekoliko nižje in povečati prostornino. V vozniškemu predelu megane conquest ne prinaša bistvenih sprememb.

Brez dizla

Renaultovci so se skladno s strategijo odločili, da s seznama črtajo možnost izbire dizelskega motorja in večji poudarek namenijo hibridnemu pogonu. Megane conquest je tako dobil preverjen Renaultov hibridni pogon, v sestavi 1,6-litrskega bencinskega motorja, ki razvija 69 kilovatov moči, za dodatno pomoč pa so vgradili še dva elektromotorja; eden je visokonapetostni zaganjalnik in generator z močjo 36 kW, drugi pa visokonapetostni zaganjalnik in generator z močjo 15 kW. Skupna sistemska moč znaša 106 kilovatov. Na drugi strani so poskrbeli tudi za tiste, ki jim hibridni pogoni še niso zlezli dovolj pod kožo. Na ceniku bo možno izbrati 1,3-litrski motor s 103 ali 118 kilovati moči, ki delujeta s pomočjo mikrohibridne tehnologije. To pomeni, da je pod sovoznikov sedež nameščen alternator-zaganjalnika, ki je vezan na 12-voltni litij-ionski akumulator. Kot zanimivost velja dodati, da so vsi trije motorji opremljeni s samodejnim menjalnikom, medtem ko ročnega menjalnika ni na voljo. Dodaten poudarek pri prodaji namenjajo še različici RS Line, ki predstavlja najbolj bogato opremljeno verzijo, hkrati pa je ta začinjena še z nekaterimi dodatki za prepoznavni športni karakter.

Začetnih 1000 evrov popusta

4,56 metra dolg megane conquest bo v Luko Koper in naprej do slovenskih trgovcev prihajal izključno iz južnokorejske tovarne v Busanu. Znano je, da ga izdelujejo tudi v Moskvi, a je proizvodnja namenjena zgolj domačim kupcem. Do zdaj so jih tam izdelali že več kot 30.000, podobno tudi v Busanu, zgovoren pa je prodajni podatek, da se jih 10.000 že vozi po evropskih cestah. Kot pravijo pri Renaultu, bo ta model nagovarjal širok krog uporabnikov, a hkrati si ne upajo napovedovati, kako uspešen bo izkupiček ob koncu leta. Zanj je pri nas treba odšteti najmanj 22.190 evrov, ob upoštevanju popusta v višini tisoč evrov. Hibridna različica je za 1500 evrov dražja.