Minimalna elektrifikacija vitare

Po vzoru vseh avtomobilskih proizvajalcev je zdaj tudi Suzuki svojima dvema prvakoma, s-crossu in vitari, namenil nekaj elektrifikacije, da bi tako laže dosegal emisijske standarde in uporabniku omogočil nekaj prihranka pri gorivu. Preizkusili smo vitaro.

Suzuki vitara je po novem na voljo zgolj v hibridni izvedbi, ki 
prinaša nekaj manj moči in tudi nekaj prihranka pri gorivu. Foto: Artur Švarc
Suzuki vitara je po novem na voljo zgolj v hibridni izvedbi, ki prinaša nekaj manj moči in tudi nekaj prihranka pri gorivu. Foto: Artur Švarc

Pravzaprav je filozofija, da človek pričakuje klasični hibrid, ki bo vozil na elektriko, pa čeprav le nekaj metrov, zgrešena. Ob 1,4-litrskem turbo štirivaljniku je dodatek elektro pogona in rekuperacije ravno tolikšen, da se to pozna na porabi. Za odtenek, a se. In ker ni pretiravanja s sestavljanjem dveh v osnovi popolnoma nasprotnih pogonov v skupno delujočo celoto, s tem tudi ni povezanih nikakršnih stroškov. Hibrid v svoji esenci zbira presežke energije in jih znova porabi na praktično neviden način.

Dodatna moč in ugodna poraba

Običajen 1,4-litrski turbo motor je navit na 103 kW (140 KM), z dodatkom 48-voltnega blagega hibridnega sistema pa jih ima 96 kW (130 KM), ima pa nekaj več navora, 235 Nm. Vse skupaj je prek šeststopenjskega ročnega menjalnika prenosljivo na vsa štiri kolesa. Ob vsem tem je naslonjen elektromotor, ki tudi zaganja motor, baterija pa je postavljena pod sedež sopotnika. Grafika na merilnikih sicer ni kdo ve kako reprezentativna, vendar elektromotor pomaga bencinskemu motorju pri pospeševanju in v določenih parametrih vožnje.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4170 mm, 1775 mm, 1595 mm

Motor: 1,4-litrski bencinski motor 96 kW (130 KM)

Navor: 235 Nm pri 2000 vrtljajih

Gume: 215/55/R17

Posoda za gorivo: 47 litrov

Cena: 22.100 evrov

Posebnega gumba, da bi se vozili le na elektriko, kot rečeno, vitara ne premore, ker to že v osnovi ni bila ideja blagega hibrida. Poraba pa je odvisna od načina vožnje. Če ste navajeni odločnejše vožnje, potem hibridne pomoči ne boste niti opazili, poraba pa bo tam blizu devet litrov, z bolj umirjenimi potezami na stopalki za plin pa se da dejansko privarčevati od pol litra do še kakega kozarčka več na sto kilometrov. Ob varčnem poskusu smo vitaro vozili na 6,5 litra, kar je občutno manj od običajnega 1,4-litrskega pogona brez elektro dodatka in kljub dodatnim 50 kilogramov blago-hibridnega pogona.

Nič več klasike, samo oznaka hybrid

Zanimivo je, da je Suzuki sploh izpostavil blagi hibrid, saj ga mnoge znamke ne. 1.4 hybrid zamenjuje staro običajno 1.4 vitaro in je od nje dražji za 170 evrov. Vitara je povsem simpatičen in uporaben avtomobilček za lažje terenske podvige, sploh s štirikolesnim allgrip pogonom, tehnično in tudi oblikovno pa se mu predvsem v notranjosti zelo hitro začenjajo poznati leta. Ne v enem ne drugem ni presežek, spada med nevidno sredino, tudi z opremo, kjer je asistenčna elektronika v rangu aktualnega časa in dosežkov in po opremljenosti, le multimedijski vmesnik je ostal ergonomsko in tudi tehnično brez sape.

Najvišja raven opreme elegance nudi 17-palčna lita platišča, panoramsko streho, parkirne senzorje in zagon brez ključa. Sedeži so kombinirani z usnjem in prešito alkantaro, srednjega od treh zračnikov na vrhu armaturne plošče pa zamenjuje analogna ura. Vse skupaj za 22.100 evrov.


Najbolj brano