Mercedes Vision EQXX z enim polnjenjem prevozi več kot tisoč kilometrov

Nemški velikan je le nekaj dni po začetku novega leta predstavil vizijo avtomobila, ki bi čez čas lahko postal realnost. Gre za avto številnih presežkov in tudi tega je oblikovno soustvarjal Slovenec Robert Lešnik.

Po nekaj mesecih napovedovanj je Mercedes končno predstavil 
koncept limuzine z dolgim dosegom in najnižjim zračnim uporom.
Po nekaj mesecih napovedovanj je Mercedes končno predstavil koncept limuzine z dolgim dosegom in najnižjim zračnim uporom. 

Najprej velja izpostaviti ključno lastnost tega elektrognanega avtomobila. Konceptni avtomobil, ki so ga predstavili v okviru sejma CES v Las Vegasu, ima impresiven doseg tisoč kilometrov, kar naj bi bilo dovolj, da bi lahko iz Berlina v Pariz avto prišel brez polnjenja. V teoriji. Za baterijo so povedali le, da ima pod 100 kWh kapacitete in da je 50 odstotkov manjša kot tista pri modelu EQS, hkrati pa je tudi za slabo tretjino lažja. Najvišja napetost sistema je 900 V, nosilni del in baterija skupaj tako tehtata le 495 kilogramov. Avto poganja elektromotor s 150 kilovati moči, ki je po Mercedesovih besedah tako učinkovit, da kar 95 odstotkov energije prenese na kolesa. Na strehi je 117 solarnih celic, ki v pravih okoliščinah napajajo pomožne električne sisteme kot je na primer infozabavni sistem. Elektrika s strehe se shranjuje v posebno litij-železo-fosfatno baterijo, v idealnih okoliščinah ta pomožni sistem podaljša doseg za 25 kilometrov. Čeprav s fotografij ni videti, je EQXX precej kompakten, v dolžino meri 4,63 metra, medosna razdalja je 2,8 metra, kar je manj celo od aktualnega razreda C. Z baterijami vred EQXX tehta 1750 kilogramov, kar je zelo malo za električne avtomobile. Učinkovitost, ki se pozna pri dosegu, zagotavlja zelo nizek koeficient zračnega upora, ta znaša komaj 0,18, celoten avto pa ima obliko kapljice. Sprednji del je celo nižji od malčkov kot smart.

Notranjost je zelo posebna, saj ima vgrajen velik digitalni zaslon, po drugi strani pa je večina komponent izdelanih iz trajnostnih materialov.

Uporabili so tudi vegansko usnje

Mercedesovi mojstri so precej truda pri razvoju vložili tudi v aerodinamiko. Študijsko vozilo ima zato tudi kar nekaj dodatne aktivne aerodinamike. Sprednja maska je v osnovi zaprta in se odpre le, če avto potrebuje hlajenje, prav tako je v zadku tudi difuzor, ki se aktivira pri višjih hitrostih in skrbi za dodatno stabilnost. K nizkemu uporu pripomorejo še Bridgestonove gume, stranice so prilagojene za zlitje s kolesnimi pokrovi. Impozanten je pogled tudi v potniško kabino. V voznikovem delu so namestili velik zaslon, ki v širino meri 1,2 metra od enega stebrička do drugega, ima 8K ločljivost in 3D satelitsko navigacijo s pogledom s satelita z ločljivostjo na deset metrov. Kabina je pretežno narejena iz trajnostnih materialov, kot so biosteel vlakna, podobna svili, vegansko usnje, narejeno iz gob, in usnje, izdelano iz zmletega kaktusa, medtem ko so preproge iz bambusa. Za zdaj še ni znano, kdaj in kako bo serijski primerek ugledal luč sveta, a dejstvo je, da so s tem avtomobilom pokazali del električne revolucije, ki bo morda nekoč dostopna kupcem.


Najbolj brano