Mazdina trojka po meri voznika

Po več kot petih letih so na slovenske ceste zapeljali prvi primerki korenito prenovljene mazde3, ki se želi v novi podobi in z dodelano tehniko kosati s tekmeci iz premium razreda. Cena osnovne različice stane manj kot 20.000 evrov.

V letošnjem letu naj bi  se za mazdo3 odločilo nekaj več kot 300 slovenskih kupcev. Drugo leto računajo na še boljšo prodajo. Foto: Peter Pirkovič
V letošnjem letu naj bi se za mazdo3 odločilo nekaj več kot 300 slovenskih kupcev. Drugo leto računajo na še boljšo prodajo. Foto: Peter Pirkovič

Mazda3 je trenutno na voljo zgolj v 4,46 metra dolgi petvratni karoserijski izvedbi, a ji v mesecu maju sledi še 20 centimetrov daljša limuzinska sestra, medtem ko sta pri izbiri motorja trenutno na voljo dvolitrski bencinski G122 z 90 kilovati moči in dizelski 1,8-litrski štirivaljnik s 85 kilovati. Zanimanje za slednjega bo minimalno. Čeprav imajo zanj že postavljeno ceno, novi dvolitrski SkyActiv X s 132 kilovati moči še ni na voljo za kupce. Prvi primerki s tem motorjem bodo na voljo šele pozno jeseni. Obenem bo to tudi edini motor, kjer bo možna kombinacija štirikolesnega pogona i-active AWD.

Prvi vtis ob srečanju z mazdo3 prinaša dobre občutke za volanom. Voznik in sovoznik v objemu rahlo športnih sedežev se nikakor ne bosta pritoževala. Tudi delovno okolje je vozniku precej prilagojeno. Vse trojke bodo opremljene z osrednjim 8,8-palčnim zaslonom, ki se ga upravlja z vrtljivim stikalom, opazno so nadgradili zvočno izolacijo, potniško kabino opremili s kakovostnimi materiali in skupaj s podjetjem Bose razvili posebno ozvočenje. Slednje je kakopak na seznamu dodatne opreme. Na zadnji klopi prostora za kolena ni ravno na pretek, več ga je za prtljago v zadnjem delu avtomobila, kjer je na voljo 358 litrov. Limuzinska izvedba ponuja skoraj sto litrov več prostora.

Tako kot pri drugih Mazdinih modelih tudi trojko v zadnjem času spremlja trend, da kupci izbirajo nekoliko bolj opremljene verzije v kombinaciji z bencinskim pogonom. Pri novem modelu se bo ta zgodba samo še nadaljevala in stopnjevala, kar je nenazadnje razvidno tudi iz cenovne politike. Tako na primer na ceniku ni kakšne bolj oskubljene verzije nove mazde3, ki bi prinašala konkurenčno ceno v tem golfovem razredu, ampak vztrajajo na začetni ceni tik pod 20.000 evri, čeprav bo večina trojk dosegala povprečno ceno višjo od 22 oziroma 23.000 evrov.

Pri tem velja dodati, da je osnovna trojka že zelo bogato opremljena. Med drugim so na seznam serijske opreme dodali led žaromete in zadnje led luči, 8,8-palčni osrednji zaslon z DAB in navigacijo, sistem za samodejni preklop dolgih in kratkih žarometov, sistem za samodejno zaviranje v sili, preprečevanje naleta s prepoznavo pešcev, samodejno zaklepanje, sistem za nadzor vozil v mrtvem kotu in sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu. Dosedanje nazive paketov so opustili in jih nadomestili z novimi. Osnovni nima posebnega naziva, temu pa sledijo plus in GT ter GT plus, a sta ta dva omejena zgolj na različico z močnejšim motorjem.


Najbolj brano