Letne ali celoletne, oboje so primerne

V Sloveniji 15. marec velja za mejnik, ko vozniki na svoje avtomobile že lahko nameščamo letne pnevmatike. A strokovnjaki svetujejo, da s tem opravilom še nekoliko počakamo, saj je vreme v tem delu leta lahko še precej nestanovitno.

AMZS-jev preizkus je nekakšen temelj za pravo izbiro gum. Foto: AMZS
AMZS-jev preizkus je nekakšen temelj za pravo izbiro gum. Foto: AMZS

Omenjeni datum voznikom sicer omogoča, da ti lahko vozijo z letnimi pnevmatikami, a le pod pogojem, da vremenske razmere to omogočajo, kar pomeni, da ni najbolj na mestu riniti na višje ležeče kraje, kjer so temperature nižje in kjer se snežna odeja počasneje topi. In prav temperature so tisti najpomembnejši faktor pri optimalnem delovanju letne pnevmatike. Pri nižjih temperaturah, nekje do 7 stopinj Celzija, je primerna zimska pnevmatika, višja temperatura od omenjenega mejnika pa že pomeni, da je čas za letne pnevmatike. Slednje imajo čvrstejšo gumeno zmes, enakomerno tog profil in manjši kotalni upor.

Vse to vpliva na oprijem na asfaltu, nenazadnje pa letna pnevmatika pripomore tudi k nižji porabi goriva. Priporočljivo je paziti na ustrezen profil, ki je podlaga za dober oprijem. V Sloveniji je zakonsko določeno, da morajo imeti letne pnevmatike vsaj 1,6 milimetra globok profil po celotnem obodu, čeprav je to najnižja dovoljena meja. Strokovnjaki priporočajo menjavo, ko imajo te 3 do 4 milimetre globoke kanale. Pri izbiri obutve za avtomobil je zelo pomembna letnica in teden proizvedene gume (te naj ne bodo starejše od 8 let), pozabiti pa ne gre niti na redno preverjanje stanje tlaka, ki je tovarniško določen za vsak tip avtomobila (podatki so zapisani v navodilih za uporabo).

V Sloveniji je zakonsko določeno, da morajo imeti letne pnevmatike vsaj 1,6 milimetra globok profil po celotnem obodu, čeprav je to najnižja dovoljena meja.

Dva tipa pnevmatik

Pri Porsche Slovenija, kjer poleg prodaje novih in rabljenih avtomobilov skrbijo tudi za poprodajne aktivnosti, opažajo, da se čedalje večji del uporabnikov odloča za tako imenovane celoletne pnevmatike z oznako M+S. Te so nekakšen kompromis, s katerimi je vožnja možna pri visokih poletnih temperaturah ali pa pri tistih pod lediščem v zimskem času, saj združujejo karakteristike letnih in zimskih gum.

Povečuje se delež tistih, ki na svoje avtomobile nameščajo celoletne gume. Zaradi prihranka. Foto: AMZS

Pnevmatika z oznako M+S je namreč zasnovana na način, da je stranski del tekalne površine izdelan iz letnega profila, medtem ko je zimski profil umeščen v sredinski del. Takšna pnevmatika ima na eni strani prednosti pri tem, da je ni potrebno menjavati spomladi in jeseni, s čimer odpade dvakratni letni strošek premontaže pri vulkanizerju in nenazadnje nakupni strošek letnih ter zimskih pnevmatik. Takšen tip pnevmatik ima tudi svoje omejitve, in sicer ne zmorejo ponuditi tako optimalnega oprijema kot klasična letna ali zimska guma, pozna pa se tudi na obrabi.

AMZS-jev test in dober vulkanizer

Pri menjavi pnevmatik je dobro izbrati usposobljenega vulkanizerja, ki bo znal svetovati pri izbiri pnevmatik, jih ustrezno premontiral in hkrati ponudil hranjenje, v kolikor so še primerne za uporabo. In ne samo to. Izkušeni vulkanizerji bodo znali oceniti pravo stanje teh (globino profila, kakovost gumene zmesi in pravilno delovanje senzorskih ventilov). Dober naslov za svetovanje, nakup in menjavo pnevmatik so denimo poslovalnice prej omenjenega podjetja po Sloveniji (Porsche Koper, Porsche Maribor, Porsche Ptujska in Porsche Ljubljana in Verovškova). Ti imajo trenutno v akcijski ponudbi izbrano ponudbo pnevmatik (Continental, Goodyear in Semperit), ki so bila izbrana za najboljša na vsakoletnem testu AMZS-ja. Slednji so skupaj s kolegi iz vse Evrope ocenjevali kar 50 različnih pnevmatik in v kategorijo priporočljivih izbrali med drugim tudi Goodyearovo Efficient Grip Perfomance 2, Continentalovo Premium Contact 6 ali Ultra Contact in Semperitovo SpeedLife 3.

Kot so zapisali pri AMZS, je najboljšo skupno oceno na tokratnem testu dobila prav Goodyearova pnevmatika Efficient Grip Performance 2 na podlagi zelo dobrih lastnosti tako pri varnostnih kot pri okoljevarstvenih merilih. Podobno oceno so namenili tudi Continentalovi Premium Contact 6, ki se je denimo najbolje izkazala na mokri podlagi. AMA


Najbolj brano