Korejska žepna raketa

Med tiste najmanjše in hkrati najhitrejše je pred nekaj meseci vstopil tudi Hyundaijev i20. Požel je tako dober odziv kupcev, da so tistih nekaj deset primerkov v lanskem letu razprodali v nekaj tednih.

Majhni športniki so vedno igrali glavno vlogo v sanjah mladih voznikov, sploh pri tistih, bolj nagnjenih k 
bencinskim hlapom. Na srečo tovarne niso pozabile na segment, kjer igrata moč in nastop odločilno vlogo.
Majhni športniki so vedno igrali glavno vlogo v sanjah mladih voznikov, sploh pri tistih, bolj nagnjenih k bencinskim hlapom. Na srečo tovarne niso pozabile na segment, kjer igrata moč in nastop odločilno vlogo. 

Hyundai je zaposlil prave strokovnjake, ki so imeli pred seboj nalogo narediti znamki ustrezno družino športnikov N kot Nurburgring. Brez odvečnega pompa je na sceno najprej stopil i30N, zdaj prihaja še i20N. Avto je seveda manjši, lahko enako odet v posebno modro barvo, opremljen z dovolj aerodinamičnimi pomagali, da ga niti pomotoma ne zamenjate za civilne različice i20. Tudi zaradi spojlerja na strehi, ki pri 200 km/h prinese 20 kilogramov pritiska na zadnjo os. Nismo empirično preverjali.

A pustimo zunanjost, ki so jo zagotovo zadeli. Notranjost je sicer športna, z digitalnimi merilniki, ki v N programu kažejo podobo kot se spodobi za hyundai N. Sedeži so čvrsti z dovolj stranske opore in nastavitev, da tako zelo natančno nadzirate avto in obenem ostanete v optimalnem položaju tudi pri večjih obremenitvah. Prostora niti ni malo za avto takšnih zunanjih mer. Prtljažnik je dovolj velik (352 l), ni pa najbolj uporabno oblikovan. Slaba stran je trda plastična pokrajina notranjosti z zelo malo športnimi dodatki na armaturni plošči. Izvzamemo seveda volanski obroč in njegove dirkalne tipke.

Eksplozija moči

Preskočimo vse in se posvetimo mehaniki. Hyundai i20N ima celoten športni paket med kolesi. Kaj to pomeni? Vzmeti, blažilniki, stabilizatorji, nastavitev podvozja s stekom koles, trši gumijasti elementi so popolnoma drugačni od ostalih i20. Če se količkaj spoznate na podvozja, vam bo kmalu jasno, da inženirji mislijo presneto resno. Morda malo preveč resno za samo navidezno športne voznike. V davnih časih smo jim rekli šminkerji. Moramo omeniti 1,6-litrski štirivaljnik s turbo polnilnikom in 150 kilovati največje moči. Ima tudi neposredni vbrizg goriva in kar 275 Nm navora. Ubogi šeststopenjski menjalnik, ki ga mora prenašati. i20N ima tudi nadzor nad speljevanjem s skoraj polnim plinom. Hyundai zagotavlja, da komponente zdržijo veliko takšnih štartov. Vgradili so mu primerno trdo sklopko, ki pa ne prijema sunkovito kot prave dirkalne. Na videz agregat ni nič posebnega, pričara pa presunljiv zvok, ki ga lahko v športnem programu še poglobite. Ko speljete in pritisnete na plin, pa i20N naravnost izstreli. Turbo luknja ni pretresljiva, deluje bolj kot nostalgija za časi, ki jih ni več. Seveda pri višjih vrtljajih avtomobil znori, tik pred koncem se za hip ustavi, kot bi hotel malo zajeti sapo. Sistem N grin control je Hyundaijeva zamisel, kako prilagoditi avtomobil in njegove lastnosti željam voznika. Med normalnim (ah, kako dolgočasno), eco (prepovedano!), sport (za vsak dan) in n načinom (maksimalno uživanje) izbirate po želji. Ostane vam še individualna nastavitev parametrov. Zabavno za kupce vročih malih dirkalnikov. Celotna vozniška izkušnja je slavospev pravim dirkalnikom. i20N je trd, mehansko čuten in radikalen vozni stroj. Postavitev prednjih koles in diferencial z delno zaporo, ki omogoča lažji prenos moči, na cesti ječita, ko jih obremenite pri polno obrnjenem volanu. Zato je volan presneto trd, ampak na fitnesu ostane malo več časa za kaj drugega. Ročica menjalnika skoči v prestavo kot preko kulise starih ferrarijev.

Zavite ceste so njegov izziv

V ostrih zavojih po pritisku na plin ne občutite brezupnega vrtenja manj obremenjenega kolesa ali mežikanja oranžnih lučk. i20N z vso silo potegne. Vzmetenje je brezkompromisno. Do konca testa se nismo mogli sporazumeti, ali so mu bolj na kožo pisani dolgi ovinki, kjer je neverjetno miren in predvidljiv, brez živčnih izpadov, četudi se sredi ovinka pojavi luknja, brez ljubezni popravljena zaplata ali kos drsečega asfalta. Morda pa bolj uživa v hitrem in igrivem menjavanju smeri na ozkih in počasnejših cestnih odsekih. Nikdar ne prehiti voznika, oddrsi nadzirano. Pri očitnem pretiravanju in izzivanju je mogoče s plinom in volanom brez težav doseči pomirjujoče ravnotežje. Zavore so znova in znova dokazale, da so dorasle motorju in vzmetenju. Zlepa se ne pregrevajo, doziranje je športno, s trdo stopalko, ki opravi več kot samo svoje delo. Paket, kot rečeno, zagotavlja veliko, veliko užitka. Celo pri ne preveč vratolomnih hitrostih. Seveda se s takšnim športnikom ne vozi daleč pod omejitvami. Ne prodajamo ali promoviramo divjaštva, i20N bo tudi v okviru omejitev fantastičen. Seveda zaradi športnosti nekoliko trpi udobje, nič hudega. Kaj pa cena? Z vso možno opremo 27 tisočakov.


Najbolj brano