Kitajski električar z zanimivim prodajnim pristopom

Znamka MG, ki se je slovenskim kupcem predstavila pred dobrim mesecem, v svojo ponudbo zdaj uvršča svoj prvi električni avtomobil. Z vključeno spodbudo države, cena tega lahko postane dokaj ugodna.

Vsak kupec ob nakupu prejme tudi sedemletno tovarniško garancijo. Foto: Peter Pirkovič
Vsak kupec ob nakupu prejme tudi sedemletno tovarniško garancijo. Foto: Peter Pirkovič

V okolici Bleda sem prevozil prve kilometre z novim modelom kitajskega proizvajalca in prvi vtis je precej pozitiven. Avto, ki dimenzijsko in tehnično sodi v razred, kjer so uvrščeni denimo Volkswagnov ID.3 ali Renault megane electric, bo v prvi vrsti izstopal s ceno. Začetna cena je na slovenskem trgu zanj postavljena pri 32.900 evrih in če odštejemo še državno spodbudo pri nakupu električnega vozila, to pomeni 28.400 evrov. In takšnega dejansko lahko kupec tudi odpelje iz prodajnega salona pri šestih trgovcih širom Slovenije. Namreč, prodajna politika Kitajcev in posledično slovenskih trgovcev je, da kupec lahko izbere le še barvo avtomobila, ki je na zalogi. In teh je v koprskem pristanišču vedno nekaj sto, saj ti redno prihajajo z ladijskim prevozom iz Šanghaja.

Oblika je drugačna

MG 4 bo na cesti opazen avtomobil, saj so mu kitajski oblikovalci ustvarili drzne linije, kjer je denimo vključen aerodinamičen spojler na zadku, všečen je podpis LED dnevnih luči, pa oblika zadnjih LED luči, tu je tudi možnost izbire sedmih barv zunanjosti, pri bogatem paketu luxury pa je ta na voljo v kombinaciji s črno streho. Potniška kabina je na prvi pogled prostorna. Sedeži, ki so lahko delno odeti v usnje ali pa imajo možnost ogrevanja, so se na tisti kratki preskusni vožnji izkazali za udobne, novinarski kolega na zadnji klopi pa tudi ni tarnal nad prostorsko stisko v predelu nog. Nenazadnje, razdalja med sprednjo in zadnjo osjo meri 2,7 metra.

Kupci bodo lahko izbirali med dvema vrstama baterij.

Prtljažni prostor je za vsakdanje potrebe dovolj velik. V osnovi ga je za 363 litrov, v kolikor se preklopi naslon zadnje klopi, uporabnik pridobi skupno 1177 litrov. Kar se tiče voznikovega delovnega okolja je tudi MG 4 zasnovan po znanih smernicah. Za volanom so postavili 7-palčni zaslon v vlogi merilnikov, na njem pa so zbrani tisti najbolj uporabni potovalni podatki. Med drugim tudi intenzivnost rekuperacije, ki se jo upravlja preko osrednjega 10,25-palčnega zaslona na dotik. Potrebno se je le konkretno zakopati v menije. Poleg kopice sistemov in informacij se uporabnik z avtomobilom povezuje tudi na daljavo, preko posebne aplikacije iSmart. Tega pa bojda ne bodo zaračunavali. Vlogo menjalnika ima veliko vrtljivo stikalo na sredinski konzoli, v neposredni bližini pa je urejeno tudi mesto za brezžično polnjenje telefona.

Najdražji prihaja šele septembra

Člana družine MG s številko 4 so kitajski inženirji gradili na novi modularni platformi MPS, ki slabo tono in 700 kilogramov težkemu avtomobilu zagotavlja dobro držo na cesti. Tudi po zaslugi namestitve baterij med sprednjo in zadnjo osjo, s čimer so uspeli težo porazdeliti v razmerju 50:50. Kupci bodo lahko izbirali med dvema vrstama baterij. Šibkejša 51 kWh baterija je litij-ionska in po meritvah WLPT omogoča 350 kilometrov vožnje brez postanka na polnilnici, medtem ko je zmogljivejša verzija baterij izdelana iz kombinacije niklja, kobalta in mangana (NCM). Ta ima še za dodatnih 100 kilometrov energije.

A to so samo uradni tovarniški podatki, tiste iz vsakodnevne uporabe pa bomo podrobno preverili v naslednjih mesecih. Z zmogljivejšo baterijo, ki se na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom polni z močjo do 135 kilovatov (35 minut iz 10 na do 80 odstotkov), je povezan električni motor na z najvišjo močjo 150 kilovatov, medtem ko šibkejša verzija razvije največ 125 kilovatov moči.

Izpostaviti velja še to, da je pogon v obeh primerih speljan na zadnji kolesni par, da obračalni krog znaša 10,6 metra in da počitniške prikolice z njim ne bo možno vleči, saj je najvišja dovoljena meja postavljena pri 500 kilogramih. Kot že omenjeno, MG 4 je kupcem v Sloveniji na voljo za začetnih 32.900 evrov, skok na srednji paket opreme Comfort bo ceno povišal za 4600 evrov, najbolj založen Luxury pa ima ceno postavljeno tik po 40 tisočaki, a bodo nanj potrebno počakati še do začetka jeseni.


Najbolj brano