Katere avtomobile smo Slovenci kupovali v lanskem letu

Prečesali smo statistiko novoregistriranih avtomobilov v Sloveniji in ugotovili, da je avtomobilski sektor kljub krizi še vedno stabilen. Nekateri kupci so hkrati na široko odprli denarnice in s tem poskrbeli, da se je razred najbolj prestižnih vozil precej povečal.

Avtomobilski trgovci v Sloveniji nimajo pretiranega razloga za 
skrb. Čeprav imajo zadnjih nekaj mesecev težave z dobavami vozil 
zaradi omejitev v tovarnah, podatki registracij vseeno kažejo na 
razmeroma dobro bero v letu 2021.
Avtomobilski trgovci v Sloveniji nimajo pretiranega razloga za skrb. Čeprav imajo zadnjih nekaj mesecev težave z dobavami vozil zaradi omejitev v tovarnah, podatki registracij vseeno kažejo na razmeroma dobro bero v letu 2021.  

Podjetje Ardi, ki za združenje uvoznikov in distributerjev pri TZS pripravlja statistične podatke registracij, je pripravilo obsežen pregled registracij novih avtomobilov v lanskem letu. Skupno je bilo registriranih 63.675 vozil, od tega jih 53.988 spada v kategorijo osebnih vozil, preostali del pa sodi med lahka gospodarska vozila. Pregled po znamkah kaže na to, da je trdno na vrhu razpredelnice Volkswagen, saj so beležili 8.577 registracij, kar je le za slab odstotek manj kot v letu 2020. Kljub temu, da so pristali na drugem mestu, so pri Renaultu zabeležili precejšen padec novo registriranih vozil. Statistika kaže za četrtino manj novih avtomobilov v lanskem letu. Če so jih v letu 2020 registrirali 8.391, so lani zabeležili 6.255 registriranih vozil. Precejšnje težave z dobavami so imeli tudi pri Škodi, a so se vseeno uspeli uvrstiti med najboljših pet znamk v Sloveniji. Lansko leto so registrirali 5.642 vozil in za las izboljšali rezultat iz leta poprej. Tudi pri Hyundaiju so poslovali zelo dobro. Zabeležili so 3.630 registracij, kar je za sedem odstotkov več kot v letu 2020. V klub najboljših pet pa se je uvrstila še znamka Peugeot s 3.351 registracijami. Med posameznimi modeli je še vedno prvak renault clio, ki ga, tudi za naš trg, sestavljajo v novomeškemu Revozu. Registriranih je bilo 2.489 vozil, kar je visoka številka, a hkrati je ta v primerjavi z letom 2020 strmoglavila za več kot tretjino (3.870 vozil v 2020). Večletnega boja med cliom in golfom ni več. Zanimanje za nekaj priljubljeni Volkswagnov model je vidno upadlo. Registriranih je bilo le 978 vozil. Njegovo mesto, tik za novomeškim izdelkom, je zasedel mali športni terenec t-cross (1.859 registracij), njemu pa sledijo renault captur (1.506 registracij), dacia duster (1.319 registracij) in škoda octavia (1.282 registracij). Med prvo deseterico spada tudi Hyundaijev tucson, ki ga med najbolje prodajanimi sicer ni opaziti, saj so registracije zaradi različnih izvedb razdeljene v številne podrazrede. Teh so v lanskem letu skupno registrirali 1.159. Od tega jih je bilo 487 opremljenih z motorji, ki imajo vgrajeno tehnologijo blagega hibrida.

Vzpon športnikov, električarji stagnirajo

Po spremembi davčne zakonodaje lani v začetku leta se je slika na področju prestižnih vozil precej spremenila. V letu 2021 se je v statistiki znašlo kar 262 športno-prestižnih vozil, katere vrednost v večini primerov presega sto tisočakov. Največ novoregistriranih je zabeleženih v razredu športnih vozil, kjer sta absolutna prvaka BMW-ja M3 in M4 coupe. Vsak od teh je našel po 24 kupcev. Kar 38 je bilo porschejev z oznako 911. Med njimi so štirje 911 turbo in prav tako štirje 911 GT3. Dvajset registracij pripada Mercedesovi znamki AMG, 14 je bilo audijev RS6 avant, med bolj prepoznavnimi pa najdemo še po eno registracijo ferrarija SF90 stradale in F8 tributo, šest registriranih BMW-jev M5, pa pet fordov mustangov in en porsche cayman GT4.

Kar se tiče preboja električnega pogona, za zdaj še ni opaziti večjih premikov. V lanskem letu je bilo registriranih skupno 1.689 vozil (v letu 2020 1.634), v samem vrhu pa volkswagen ID.4 (217 registracij), tesla 3 (215 registracij) in renault zoe (190 registracij). Podroben pogled na podatke registracij kaže na dejstvo, da so bile precej uspešne tudi premijske znamke. Porsche je beležil 23 registracij modela taycan, 26 registracij pripada Audijevemu e-tronu GT, še več je bilo audijev Q4 e-tron (34 registracij), medtem ko so Bavarci registrirali deset primerkov iX3. Nekoliko boljša bera je bila v razredu hibridov, kjer je zabeleženih 3069 registracij (prvo mesto fiat 500 hybrid), precej manj pa v razredu priključnih hibridov (185 registriranih vozil), kjer je najbolj priljubljen hyundai tucson PHEV. Omenjene številke približno kažejo, kako uspešni so bili trgovci pri prodaji. Nikakor ne gre pozabiti tudi na dejstvo, da so te številke tudi deloma malce napihnjene, saj se določeni trgovci še vedno poslužujejo sistema eno- ali večdnevnih registracij in posledično izvoza avtomobilov v druge države.


Najbolj brano