Karavan, ki navduši z velikostjo prtljažnika

Tretja generacija Kie ceed SW prinaša zanimivo kombinacijo najmanjšega, a ne najšibkejšega motorja in zares velikega prtljažnega prostora.

Ceed SW kot karavan prinaša zares velik prtljažni prostor, zmogljiv 
litrski motor in spodobno ceno. Foto: Artur Švarc
Ceed SW kot karavan prinaša zares velik prtljažni prostor, zmogljiv litrski motor in spodobno ceno. Foto: Artur Švarc

V C-segmentu tudi karavani po dimenzijah lezejo v razred višje. Novi ceed SW v dolžino meri 4,6 metra in že na pogled daljši zadnji previs obljublja, da je njegovo glavno poslanstvo prevoz zajetne količine prtljage. V notranjosti je ob 2,65 metra dolgi medosni razdalji dovolj prostora tudi za kolena višjih zadaj sedečih, medtem ko sprednja potnika tako ali tako nimata najmanjšega občutka utesnjenosti.

Bistvo je, kot rečeno, v prtljažniku, ki je še večji kot pri prejšnji generaciji in meri kar 625 litrov, s podiranjem sedežev pa dobimo 1694 litrov prostornine. Stranice in dno prtljažnika so zelo škatlasto oblikovani in ni motečih elementov, nizek nakladalni rob pa doda svoje. Ceed bo zmogel tako prevoz otrok na dolge počitnice kot dostavo dnevne sobe iz trgovine.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4600 mm, 1800 mm, 1465 mm

Motor: litrski turbo bencinski z 88 kW (120 KM)

Navor: 172 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 205/55/R16

Posoda za gorivo: 50 litrov

Cena: 19.900 evrov

Notranjost ceeda je solidno obdelana in všečna, materiali so dovolj kakovostni že na otip, ergonomija tudi sledi sodobnim trendom. Na sredinski konzoli je stoječi zaslonček infotainmenta, ki je malce neroden za doseganje z roko, druga pripomba pa leti na to, da se vsi asistenčni sistemi, od tempomata do sistema za ohranjanje voznega pasu, pri ponovnem zagonu ponastavijo in jih je treba znova vklapljati ali izklapljati.

Pod motornim pokrovom je najmanjši po prostornini - litrski trivaljnik, podprt s turbo prisilnim polnjenjem. Pod motornim pokrovom je videti prav nebogljen ta malček, v resnici pa je zelo močan in omogoča kar nekaj dinamične vožnje. Z 88 kW (120 KM) je presneto živ in odziven, vendar je tudi zaradi menjalnika z daljšimi prestavnimi razmerji naravnan na varčnejšo vožnjo.

Morda bi lahko bili prvi dve prestavi krajši, saj pri običajnem prehitevanju na lokalnih cestah pogosto prestavimo tudi do druge prestave, sicer pa je vožnja s harmoničnim vzmetenjem na daljših poteh nadvse umirjena in nenaporna. Treba se je navaditi na zvok trivaljnika, poraba pa je odvisna od voznikovih zahtev. Polno izkoriščanje moči se kaže v povprečni porabi 6,8 litra, z varčnejšim pristopom pa se jo lahko spusti kakšen liter nižje.

Paket opreme LX edition prinaša kar soliden izbor opreme, manjkata le sistem za samodejno preprečevanje trka s pešci in zaznavanje ovir v mrtvem kotu. Obut v 16-palčna lita platišča je prijeten tudi očem, podkrepljen s ceno 19.900 evrov z veliko uporabno (karavansko) vrednostjo in upoštevajoč popuste pa se že sreča s predstavniki nižjega razreda kakšne druge znamke.


Najbolj brano